A tipikus városi autóknál annyira nem fontos az aerodinamika?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Fontos, de nem elsődleges szempont.
Ahol lehet figyelembe veszik, de amiket felsoroltál előrébb vannak.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem fontos, de olyan rossz aerodinamikájú autó nincs is ma már forgalomban.
Nem Wartburgok járnak az utakon, melyről keresztapám (akinek egész életében Wartburgjai voltak) az alábbi anekdotát mesélte:
"Állítólag szélcsatornában tesztelték a Wartburgot és megállapították, hogy a légáramlási tulajdonságai olyanok, mint egy kétajtós szekrénynek. De nem nyitott ajtókkal!"
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A Wartburgoknam nem az aerodinamikai mutatók voltak a gyengéi, akkoriban a legtöbb autó "kocka" volt, azokhoz képest a Wartburg még áramvonalasnak is mondható.
Statikailag voltak vele gondok, telente, a csúszós, havas jeges utakon én is láttam többször is kicsúszott Wartburgokat, felborulva.
Ez nem azt jelenti, hogy más típus nem borult meg, de Wartburg látványosan sok volt közöttük ('80-as évek közepe)
A súlyponja nagyon magasan volt q Wartburgnak, ami kihatott a menetdinqmikára is.
A városi autó kategóriát meg ne az itthoni használati szokásokhoz mérjük, azokon a helyeken, amelyek valóban piacbefolyásolók, a városi közlekedésre gyártott autókkal valóban nem járnak autópályákon, a városban meg rövid autó kell, amivel könnyű parkolni, de a kis méret ellenére pakolni is lehet bele.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"Állítólag szélcsatornában tesztelték a Wartburgot és megállapították, hogy a légáramlási tulajdonságai olyanok, mint egy kétajtós szekrénynek. De nem nyitott ajtókkal!"
Nem vagyok túlzottan hozzáértő, de nekem a szélcsatornában úgy mondta a látogatást vezető szakember, hogy igazából egy Wartburg, egy 200-as Ikarus, stb. is viszonylag áramvonalasnak nevezhető, a hétköznapi járművek hétköznapi felhasználása során ugyanis az érdemi különbséget az jelenti, hogy az élek és sarkok le vannak-e kerekítve vagy sem (márpedig azok a fent említett járműveknél is le vannak kerekítve), a kifejezetten áramvonalas kialakításnak csekély a jelentősége, nagyrészt design elem. Nyilván egy pályaversenyzésre szánt csúcsautó esetén már egészen más a helyzet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!