Szerintetek meddig fogja bírni a motor? Mi a jó megoldás?
Ha a motor álló helyzetben is csörög és elég sűrűn, akkor érdemes lenne elvinni egy (vagy több) tapasztalt öreg szaki szerelőhöz. Hogy meghallgassa, honnan jön a hang. Lánc, szelepek vagy pl. főtengely/dugattyú csapágyak. Utána lehetne lánccsere ügyben dönteni.
A láncnál különbség van aszerint, hogy hengerenkénti 2 vagy 4 szelepes a motor. Ha egy négyszelepesben elszakad a lánc, az totálkár. A kétszelepesek között vannak ún. non-interference motorok. Azoknál nem akad össze a dugattyú a szelepekkel. A láncszakadás megkockáztatása csak annyi plusz költséggel jár, hogy el kell trélerezni az autót a szerelőhöz.
Az olajfogyasztással kapcsolatban sem mindegy, hogy miért fogyasztja az olajat. A PCV szelep miatt, a szelepszárszimmeringeknél vagy a dugattyúnál. Az utóbbinál is lehet kopás, elkokszosodott olajvisszavezető nyílások vagy leragadt dugattyúgyűrűk. Egy jó szerelőnek erre is lehet tippje, ha megvizsgálja az autót.
Nehéz lesz olyan embert találni aki elhiszi, hogy egy motor 300e.km-t ment olajcsere nélkül.
Ha mégis találsz, akkor vele beszéld meg ezt a problémát. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!