Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szerintetek meddig fogja...

Szerintetek meddig fogja bírni a motor? Mi a jó megoldás?

Figyelt kérdés
4-5 éve vettünk egy autót, amin utólag kiderült, hogy kb. soha nem volt olaj cserélve. 300 ezer km fölött van benne, kétes hogy pontosan mennyi, mert külföldről behozatott autó. Na de akkor a hiba: menetközben gázadásra csörög a motor megvétel óta, nem mindig, néha, láncos benzinmotor, ezért láncra vagy hidrotőkére gondolok. Na most egy lánccsere 150-200 ezer ft, eddig még nem lenne gond ez ok. Na de mivel nem volt kb. soha olajcsere rajta előző tulajnál, ezért el van kopva a motor, fogyasztja az olajat 1L/ 1500 km körülbelül. Ez sem annyira zavar, töltögetjük. Na de ha már ez a kettő tünet együtt van, akkor nem éri meg jobban addig használni amíg működik a motor megfelelő olajcserékkel, olajjal és ha tönkremegy, akkor egy bontott motor bele? Nem tudom mennyi egy bontott motor, de gondolom az is ilyen 2-300 ezer ft beszereléssel együtt. De ha 4-5 évet már kibírt így, lehet hogy kiszolgál minket így ahogy van. Semmi hibajelzés nincs, működik az autó rendesen, csak csörög a motor. Műszakin szó nélkül átment. Szerintetek mi a jó megoldás? Feleslegesen nem költenék rá.
2023. ápr. 15. 00:54
 1/3 krwkco ***** válasza:
57%

Ha a motor álló helyzetben is csörög és elég sűrűn, akkor érdemes lenne elvinni egy (vagy több) tapasztalt öreg szaki szerelőhöz. Hogy meghallgassa, honnan jön a hang. Lánc, szelepek vagy pl. főtengely/dugattyú csapágyak. Utána lehetne lánccsere ügyben dönteni.

A láncnál különbség van aszerint, hogy hengerenkénti 2 vagy 4 szelepes a motor. Ha egy négyszelepesben elszakad a lánc, az totálkár. A kétszelepesek között vannak ún. non-interference motorok. Azoknál nem akad össze a dugattyú a szelepekkel. A láncszakadás megkockáztatása csak annyi plusz költséggel jár, hogy el kell trélerezni az autót a szerelőhöz.

Az olajfogyasztással kapcsolatban sem mindegy, hogy miért fogyasztja az olajat. A PCV szelep miatt, a szelepszárszimmeringeknél vagy a dugattyúnál. Az utóbbinál is lehet kopás, elkokszosodott olajvisszavezető nyílások vagy leragadt dugattyúgyűrűk. Egy jó szerelőnek erre is lehet tippje, ha megvizsgálja az autót.

2023. ápr. 15. 09:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
100%
Kizárt dolog, hogy 300k km alatt nem volt soha olaj cserélve.
2023. ápr. 15. 12:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 veterán vas ***** válasza:

Nehéz lesz olyan embert találni aki elhiszi, hogy egy motor 300e.km-t ment olajcsere nélkül.

Ha mégis találsz, akkor vele beszéld meg ezt a problémát. :)

2023. máj. 25. 18:45
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!