Ford Focus Mk2-m van. Rádiót cseréltem benne. Ha leveszem a gyújtást, és kiveszem a kulcsot nem kapcsol ki, mert a piros vezetéken, ami a gyújtáshoz megy, akkor is van 12V. Ez mitől lehet? Az előző rádió is így működött, de azt ki tudtam kapcsolni a rádión levő gombbal teljesen. Az újnál viszont kikapcsolás után, van halvány háttérvilágítás, meg mutatja az időt. Attól félek, ha több napin nem autózok, lemerül az aksi.
Mert a rádió mindig kap feszültséget és a bekapcsolás alapján dönt, hogy sokat fogyasszon-e vagy keveset. Az egy szolgáltatás, hogy egy kis energiafelhasználás árán mindig mutatja az időt. És ez úgy van kiszámolva, hogy hacsak nem az elhalálozáshoz közeli az akksi, akkor nem fogja lemeríteni.
2023. ápr. 10. 10:19
Hasznos számodra ez a válasz?
2/9 krwkco válasza:
Egyébként szinte minden rádió elvárja, hogy legyen folyamatos feszültségellátása. Pl. az előző rádiódnál akksicsere után nem kellett kódot beütnöd? Ez mutatja, hogy gyujtáslevételkor is folyamatosan feszültség alatt volt. Csak akkor nem, amikor nem volt akksi.
2023. ápr. 10. 10:24
Hasznos számodra ez a válasz?
3/9 anonim válasza:
A rádiónak általában kell egy állandó + az eltárolt beállítások megőrzése miatt, meg kell egy kapcsolt +, hogy kivett kulccsal kikapcsoljon a rádió. Ez a rádió csatlakozójában a piros és a sárga vezeték szokott lenni, de változó, hogy melyik a kapcsolt és melyik az állandó
2023. ápr. 10. 10:31
Hasznos számodra ez a válasz?
4/9 anonim válasza:
Autóhifin a SÁRGA az ami konstans 12 voltot visz, a piros az csak akkor ha a kulcs ACC állásban van.
2023. ápr. 10. 10:32
Hasznos számodra ez a válasz?
5/9 A kérdező kommentje:
De az normális, hogy a piroson akkor is megvan a 12V ha nincs bent a kulcs? Nem csak a sárgán kellene folyamatosan meglenni? Mert ha kiveszem a kulcsot, és elfelejtem kikapcsolni a rádiót, az viszont lemerítheti másnapra az aksit.
2023. ápr. 10. 10:49
6/9 anonim válasza:
Akkor mérd ki hogy a sárgán mikor van 12V, mert ha azon van kulcsra 12 akkor a stekiben meg kell cserélned a két kábelt, de láttam már olyan összekötő kábelt is, ahol a piros meg a sárga középen össze volt saruzva hogy megcserélhesd 3 mozdulattal.
2023. ápr. 10. 10:53
Hasznos számodra ez a válasz?
7/9 anonim válasza:
Kérdező! Hászor és hány témában írod még ki ezt a kérdést?
Tegnap meg még azt írtad, hogy nincs a piroson semmi feszültség, mostmár van. Azért öntsünk tiszta vizet a pohárba! Vagy vidd el szerelőhöz mielőtt fegyújtod a kocsidat, vagy kisütöd a rádiót
Tegnap is le lett írva, hogy kell neki egy direkt és egy kapcsolt 12Volt, a direkt a memóriát tartja életben, a kapcsolt meg eleve a fejegység működéséért felelős, hogy csak akkor működjön ha benn a kulcs. Az is meg lett írva, hogy vigyél oda egy kapcsolt 12 voltot a gyújtáskapcsolóról, de te inkább aggódsz meg irogatsz.
7/7 Most műszerrel lett kimérve! És a sárgán is, meg a piroson is mindig van 12V. Ha bent van a kulcs akkor is, ha nincs akkor is, ha rajt van a gyújtás akkor is. Most működik a rádió rendesen, minden funkciója. Csak ha kiveszem a kulcsot akkor is szól. Ha manuálisan kikapcsolom, van egy halvány háttér fény és mutatja az időt. Most csak azt kérdeztem, hogy ez normális e,( piroson is állandó 12V) és nem fogja e rövid időn 1-2 nap alatt lemeríteni az aksit?
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!