Milyen 50 cm3-es enduro motort vegyek?
Az a problémám, hogy endurora nekem nagyon gyengék az 50 cm3-es motorok. Sajnos nem értek annyira a témához és fogalmam sincs, hogy mi számít jó motornak ilyen téren.
Melyek azok a motor típusok amik kategóriájában erősnek számítanak és megbízhatóak?
Illetve, olyan motorok amik gyárilag gyengék, de könnyű szerrel feljebb lehet tornászni a teljesítményüket hegerűrtartalom növelés nélkül és ennek ellenére se mennek tönkre nagyon hamar.
Ebben az esetben, legális ilyen motort használni B-s jogsival közúton?
Minden olyan megoldásra szükségem lenne amivel B-s jogsival használhatok erős motort endurora legálisan. Azért szeretnék mindenképpen valamivel erősebb motort, mert eddig 1400 cm3-es motort használtam (természetesen nem közúton) és szeretnék új helyeket felfedezni a környéken, amit legálisan csak 50 cm3-es motorral tudok megtenni.
Nagyon megköszönnék minden olyan választ ami a jogi dolgokra is kitér és olyan lehetőségeket kínál, ami nekem eddig eszembe se jutott!
Köszönöm a válaszokat előre is!
Én sajnos semennyi időt nem tudok ráfordítani a jogosítvány megszerzésére jelenleg. Hobbiként szeretnék föld úton, erdőben motorozni, amire ezen felül több időm nincs, így is örülök neki, ha pár óra akad 1 hónapban a motorozásra.
Út: a gyalogosok és a közúti járművek közlekedésére szolgáló közterület (közút), illetőleg magánterület (közforgalom elől el nem zárt magánút).
Tehát ez alapján minden közforgalom elől el nem zárt terület, az közút, vagyis nemtudok erőben motorozni úgy, hogyha a rendőr megfog ne legyen
probléma.
Visszatérve a kérdésem fő szempontjára, milyen motort érdemes vennem, ami kategóriájában erősnek számít?
Ha tuningról van szó milyen következményekkel járhat, ha a motor a gyári teljesítménynél többet tud?
Én azt mondom, hogy bámelyik Minarelli AM6 vagy D50B blokkal szerelt motort megveheted. Az útóbbi az újabb, és talán erősebb is. Sajnos erről nemigazán találtam infót, hogy hány lovas. Ezeket a blokkokat több gyártó használja. Aprilia , Derbi Senda, Gilera, CPM, Rieju. Bármelyiket megveheted. Nekem mint írtam az Aprilia SX50-van, de ha terepre akarsz menni, akkor az RX50-est kersd belőle, annak van elől nagyobb kereke, terepre is jó gumival szerelik. Szerintem nagyon tud menni, de forgatni azért kell hozzá, de nem kell azért üvegelni. Nagyobb porlasztónak nincs értelme szerintem. Én is tavaly rátettem egy 19-es Delorto utánzatot, de nem ment tőle jobban,sőt , így most visszaraktam az eredeti 17.5-öst, esetleg egy karbon membrán, és egy sport rezo amit érdemes lehet rá venni.
Az, hogy milyen következményekkel jár ha a motor többet tud a gyárinál, erre talán a rendőrök tudnák a választ. Itt ugye riogatnak ezzel a fékpados méréssel, amivel az 50-es papíros , de nagyobb köbcentiseket akarják kiszűrni, de ez mellett a segédmotorok többsége többet megy 40-nél, tehát már emiatt se lehet segédmotor. Ugye most az elektromos kerékpároknál vagy rollereknél is a sebesség lesz a választóvonal. Ha egy ilyen méréskor túl erősnek vagy gyorsnak titulálják, és te hiába mondod,hogy márpedig ez 50-es, akkor el tudom képzelni, hogy elküldenek valami műhelybe, ahol leveszik a hengerfejet, és adnak szakvéleményt. Másfelől meg mivel erősebb és gyorsabb mint egy segédmotorkerékpár, ezért téged azért büntetnek meg, mert jogosítvány nélkül vezetsz, mert ugye A1-ed nincs, másfelől olyan "nagymotorral" mész amin nincs műszaki és rendszám.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!