Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen 50 cm3-es enduro...

Milyen 50 cm3-es enduro motort vegyek?

Figyelt kérdés

Az a problémám, hogy endurora nekem nagyon gyengék az 50 cm3-es motorok. Sajnos nem értek annyira a témához és fogalmam sincs, hogy mi számít jó motornak ilyen téren.


Melyek azok a motor típusok amik kategóriájában erősnek számítanak és megbízhatóak?


Illetve, olyan motorok amik gyárilag gyengék, de könnyű szerrel feljebb lehet tornászni a teljesítményüket hegerűrtartalom növelés nélkül és ennek ellenére se mennek tönkre nagyon hamar.

Ebben az esetben, legális ilyen motort használni B-s jogsival közúton?


Minden olyan megoldásra szükségem lenne amivel B-s jogsival használhatok erős motort endurora legálisan. Azért szeretnék mindenképpen valamivel erősebb motort, mert eddig 1400 cm3-es motort használtam (természetesen nem közúton) és szeretnék új helyeket felfedezni a környéken, amit legálisan csak 50 cm3-es motorral tudok megtenni.


Nagyon megköszönnék minden olyan választ ami a jogi dolgokra is kitér és olyan lehetőségeket kínál, ami nekem eddig eszembe se jutott!


Köszönöm a válaszokat előre is!


2023. ápr. 9. 19:44
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
56%
Eleve az a bibi, hogy bármilyen változtatás a motoron az már olyan átalakítás, aminél bukik a típusbizonyítvány, és nem lehetne közúton használni, meg én úgy vagyok vele, hogy drága az 50-es mocikat tuningolgatni, és nem is éri meg, meg eleve nem is arra van méretezve a főtengely, kuplung stb, hogy a plusz teljesítményt hosszú távon elviselje, nekem is állatkodott valamelyik korábbi tulaj, és a kuplung szegecselése megadta magát. Egy Aprilia SX50-esem van, ez a utcai supermoto verzió, az RX meg ugyanez csak terepes kerekekkel. Ehhez a D50B blokkhoz sokmindent kapni boltban, bontóban. Ha nem akarsz nagyobb hengert, akkor még a kipufogórendszerrel tudsz plusz lóerőket varázsolni, de ha nagyobb köbcentis géppel mentél, akkor mindenképpen gyenge lesz, meg ezeket pörgetni is kell. Szerintem jobban járnál ha megcéloznád a nagymotoros jogsit, és vennél ehhez mérten motort, mert azért azok csak jobban alkalmasak túrázásra, meg még kedvezőbb is a fogyasztásuk. Aplilia is benyeli a 4 litert 100km-en+ hozzá 2T olajat
2023. ápr. 9. 20:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:

Mivel endurózásról van szó, szó sincs arról, hogy közúton akarná használni a kérdező.


Egyébként szerintem sincs sok értelme az 50-est tuningolgatni, el kell adni egy kezdőbbnek, akinek még elég, és venni kell egy 100-as, 125-ös motort, ha az 50 kevés.

2023. ápr. 10. 09:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:

"Mivel endurózásról van szó, szó sincs arról, hogy közúton akarná használni a kérdező."


#2 Aha!

Talán mielőtt kötekedsz, olavass, mert az alábbit is kérdezte, vélhetően mert nem csak földúton eljutni új helyekre. 😉 Azt eddig is megtehette.


"Ebben az esetben, legális ilyen motort használni B-s jogsival közúton?"

2023. ápr. 10. 09:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
Olvastam, csak arra a részre minek válaszoljak, amire úgyis válaszoltál. Majd vesz hozzá trélert, mint a normális emberek. :)
2023. ápr. 10. 09:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 A kérdező kommentje:

1. Ha a típusbizonyítvány "bukik" abban az esetben milyen büntetésre lehet számítani?

Ha ez a büntetés nem annyira egetverő összeg abban az esetben milyen motor alkalmas könnyű utólagos teljesítménínövelésre? Sajnos nagyobb motorra nincs már időm letenni a jogsit, nyáron szeretném kiélvezni az időjárást és sajnos alapjáraton se tudnám megengedni magamnak mégegy jogosítványt időhiány és egyéb okok miatt.


2.De közúton szeretném használni minden esetben, mivel tudtommal minden közuti forgalom elől el nem zárt terület közút, tehát erdő, mező szintén és nem szeretném kockáztatni a jogosítványomat. Ezért az, hogy úgy is el tudsz menekülni stb. kizárva.


4. A tréler nem jogosít fel arra, hogy közúton használjak olyan motort amire nincs jogosítványom.

2023. ápr. 10. 11:49
 6/12 anonim ***** válasza:
Az erdő nem közút, de amúgy ha ennyire félted a jogsit, akkor ott van endúrózásra a krosszpálya, erre van kitalálva. Ha nem AM kategóriás a jármű, még ha van is rendszám a motoron, ha nincs meg kategóriád hozzá, akkor bizony jogosítvány nélkül vezetsz, ami bűncselekmény. Ha most elkezded a jogsit, június végére simán megvan egyébként, ha egyéb okokból nem tudod letenni és más legális megoldások nem érdekelnek, akkor marad a mostani motorod erre a nyárra. (Megjegyzem, ha a tuning és/vagy új motor menne, akkor nem nagyon van anyagi akadálya a jogosítványnak sem.)
2023. ápr. 10. 12:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:

#5 Én most voltam motorozni az SX50-el, 80km-es kört tettem vele itt a Bakonyban, és emelkedőnek is nagyon szépen ment felfele 50-el. 79km/h, a max amit kihoztam belőle, és semmi tuning nincs a motoron, és nem is tervezek ilyen dolgokra költeni, mert az csak az élettartamot és megbízhatóságot csökkenti.

Azt viszont nemhiszem, hogy ha most elkezdenéd a jogsit, akkor júniusra meglenne, én ugyanis tavaly júniusban kezdtem a nagy A-t , és talán e hónap végén, vagy jövő hónap elején vizsgázhatok forgalomban.

2023. ápr. 10. 16:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
#7 Én tavaly ilyenkor kezdtem a korlátlant, és jún. 20-án volt a forgalmi vizsgám.
2023. ápr. 10. 17:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
#8 Jó sulit választottál, vagy nem volt akkora létszám. Viszont most úgy tűnik nagyon pörög a motoros oktatás, lehet csak nálunk, vagy országosan is, ezt persze nem látom, de a múltkor egy másik iskolából is jött egy oktató, hogy tudnák-e használni a rutinpályánkat ha ők is belevágnak a motoros oktatásba. Március 15.-én keztünk, és akkor csak rutinra 7-en voltak, ugyanarra az időpontra. Ennyi szabad motor nem is volt, meg vettek fel új oktatót is, mert már nem bírták ketten.
2023. ápr. 10. 18:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
Olyan sulit választottam, ahol nagy volt a létszám, online kellett jelentkezni órákra és hét elején azonnal lecsaptunk az újonnan kiírtakra. Safety-Hungary. A rutinórákat nem is szakoktatók, hanem vezetéstechnikai instruktorok tartották. Messze volt, de megérte kijárni oda.
2023. ápr. 10. 20:14
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!