Milyen 50 cm3-es enduro motort vegyek?
Az a problémám, hogy endurora nekem nagyon gyengék az 50 cm3-es motorok. Sajnos nem értek annyira a témához és fogalmam sincs, hogy mi számít jó motornak ilyen téren.
Melyek azok a motor típusok amik kategóriájában erősnek számítanak és megbízhatóak?
Illetve, olyan motorok amik gyárilag gyengék, de könnyű szerrel feljebb lehet tornászni a teljesítményüket hegerűrtartalom növelés nélkül és ennek ellenére se mennek tönkre nagyon hamar.
Ebben az esetben, legális ilyen motort használni B-s jogsival közúton?
Minden olyan megoldásra szükségem lenne amivel B-s jogsival használhatok erős motort endurora legálisan. Azért szeretnék mindenképpen valamivel erősebb motort, mert eddig 1400 cm3-es motort használtam (természetesen nem közúton) és szeretnék új helyeket felfedezni a környéken, amit legálisan csak 50 cm3-es motorral tudok megtenni.
Nagyon megköszönnék minden olyan választ ami a jogi dolgokra is kitér és olyan lehetőségeket kínál, ami nekem eddig eszembe se jutott!
Köszönöm a válaszokat előre is!
Mivel endurózásról van szó, szó sincs arról, hogy közúton akarná használni a kérdező.
Egyébként szerintem sincs sok értelme az 50-est tuningolgatni, el kell adni egy kezdőbbnek, akinek még elég, és venni kell egy 100-as, 125-ös motort, ha az 50 kevés.
"Mivel endurózásról van szó, szó sincs arról, hogy közúton akarná használni a kérdező."
#2 Aha!
Talán mielőtt kötekedsz, olavass, mert az alábbit is kérdezte, vélhetően mert nem csak földúton eljutni új helyekre. 😉 Azt eddig is megtehette.
"Ebben az esetben, legális ilyen motort használni B-s jogsival közúton?"
1. Ha a típusbizonyítvány "bukik" abban az esetben milyen büntetésre lehet számítani?
Ha ez a büntetés nem annyira egetverő összeg abban az esetben milyen motor alkalmas könnyű utólagos teljesítménínövelésre? Sajnos nagyobb motorra nincs már időm letenni a jogsit, nyáron szeretném kiélvezni az időjárást és sajnos alapjáraton se tudnám megengedni magamnak mégegy jogosítványt időhiány és egyéb okok miatt.
2.De közúton szeretném használni minden esetben, mivel tudtommal minden közuti forgalom elől el nem zárt terület közút, tehát erdő, mező szintén és nem szeretném kockáztatni a jogosítványomat. Ezért az, hogy úgy is el tudsz menekülni stb. kizárva.
4. A tréler nem jogosít fel arra, hogy közúton használjak olyan motort amire nincs jogosítványom.
#5 Én most voltam motorozni az SX50-el, 80km-es kört tettem vele itt a Bakonyban, és emelkedőnek is nagyon szépen ment felfele 50-el. 79km/h, a max amit kihoztam belőle, és semmi tuning nincs a motoron, és nem is tervezek ilyen dolgokra költeni, mert az csak az élettartamot és megbízhatóságot csökkenti.
Azt viszont nemhiszem, hogy ha most elkezdenéd a jogsit, akkor júniusra meglenne, én ugyanis tavaly júniusban kezdtem a nagy A-t , és talán e hónap végén, vagy jövő hónap elején vizsgázhatok forgalomban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!