Hibakod olvasóval lehet ilyen gondot okozni?
"A programmal, (ami amúgy kalóz) lehet olyan hibát okozni,hogy valami a motorvezerlobe elallitodott?"
Szinte biztos, hogy nem. Bármennyire kalóz egy program, követni szokta az OBDII protokolt. Az pedig szabványos soros porton keresztül szabványos hozzáférést jelent olvasható adatokhoz.
Gondolom nem próbáltál semmit átírni a motorvezérlőben. Akkor az egyetlen írási művelet a hibák törlése.
Viszont ha tényleg szoros összefüggés van az OBDII használata és a motor indíthatatlansága között, akkor lehetséges a következő folyamat. Az autó az öregedés miatt annyira eltávolodott a gyári paraméterektől, hogy csak az felhalmozódott korrekciós tényezők tartották életben. És a hibatörléssel ezek a korrekciós tényezők lenullázódtak. Mivel nem tudod újraindítani a motort, a vezérlő nem tudja ezeket a korrekciókat újra begyüjteni.
Vagy ennek egy változata: valamelyik szenzor meghibásodott és hamis értékeket ad. Ha a vezérlő ezt felismeri, akkor elkezd a korábbi eltárolt értékkel dolgozni. De ha ez ki lett törölve, akkor a szenzor hibája érvényre jut.
Hát ezeknek a cseréje közben nem nagyon lehet mellenyulni.
Első,ezt te se gondoltad komolyan.
Második
Már minden motor mukodesevel kapcsolatos szenzor,érzékelő cserélve lett. Volt mostanában lekötés az aksi, akkor utána alaphelyzetbe állt vissza,de nem volt semmi gond.
"Már minden motor mukodesevel kapcsolatos szenzor,érzékelő cserélve lett."
Ez akár lehet is a baj oka. Mondjuk van egy utángyártott szenzor, ami nem úgy működik, ahogy az autó gyártója elképzelte. Vagy egy gyári szenzor is lehet hibás.
Ha én a helyedben lennék és nem akarnám egyelőre szervízbe vinni, akkor mégegyszer leellenőrizném a gyujtást. Úgy, ahogy a parazita gyujtást kell. A szabad levegőn akkora térközzel, ami biztosítja, hogy a henger összesűrített gázában is legyen szikra. Azt is jó tudni, hogy rossz gyujtásellenőrzéssel egy jó trafót is tönkre lehet tenni.
Ha a gyujtás OK, akkor megpróbálnán indítósprével beindítani. Ha hajlandó megbízhatóan járni, akkor, mennék vele 16 km-t (10 mérföld) a környéken, hogy újratanuljon mindent.
Azért ezeknél a modern motoroknál elég sokminden lehet...
Magadtól nem fogsz rájönni, inkább keress egy jobb szervizt ami már ismeri ezt a márkát és volt vele dolga.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!