Miért nem tiltják be az autók tuningolását?
Valószínű a kérdező ma reggel egy hangos kipufogóra ébredt, és most morci.
Bár az is lehet, hogy autózás közben a vadiúj Sanderóját állva hagyta egy "szakadt öreg kereklámpás".
Mindegy melyik volt, most úgy eldöntött, hogy megváltja a világot.
Csak szólok: nem fog sikerülni. 😁
"Miért nem tiltják be az autók tuningolását?"
Mert lényegében már most be van tiltva.
A motor működésében semmi olyan átalakítás nem legális, ami a környezetszennyezéssel kapcsolato bármely paramétert rontaná. Egyetlenegy adat sem romolhat. És ahhoz, hogy ez bizonyított legyen, a módosított motorra újra típusengedélyt kellene kérni.
És mivel ezt senki nem teszi meg, ezért minden motortuning illegális.
Az autók tuningolása az idők kezdete óta be van tiltva itthon.
Ha meg le tudod papírozni a tuningodat, az azt jelenti hogy szakértői vélemény alapján nem lett biztonságtalanabb az autód mint előtte.
Azonban én nem gyakran hallok balesetekről amikben fő közreműködő volt egy járművön a "tuning".
Csak egy kérdés:
Ha hivatalosan tilos a gyári paraméterek megváltoztatása, akkor miért vásárolható legálisan a nagyobb fényerejű lámpa, nyitott (ezért hangosabb) kipufogó, szélesebb felni, peres gumi, ültető rugószett, keményebb gátló. kisebb átmérőjű kormánykerék, stb?
Mi lehet a kereskedelem alapvető elképzelése?
Aki ezeket megveszi, az talán otthon beteszi a kredencbe dísznek? 😂
#17
"...miért vásárolható legálisan..."
Számtalan ilyen dolog vásárolható. Némelyikre ráírja a forgalmazó, hogy közúton nem használható. Pl. a halogén fényszórótestbe berakható LED izzókra. És van amelyikre nem írják rá. Eladták, a vevő kifizette, a többi őket nem érdekli. Az autó vezetőjének a felelőssége, hogy ismerje az erre vonatkozó jogszabályokat.
Be van az tiltva, ha módosítasz, műbizonylat stb. kell. Csak a héten a bulinegyedi egyéjszakás razzián több taxit bírságoltak meg nem engedélyezett átalakítás miatt.
Viszont az, hogy szerinted minden autó legyen max. 100 lóerő... Hol élsz te, a kőkorszakban? Nyilván a műszaki kihívás miatt is terveznek mérnökök nagyobb motorokat, az nem azt jelenti, hogy nyomni is kell neki. Megjegyzem, végső soron a lóerő igazából a végsebességet befolyásolja, hogy mennyire nyomatékos stb. mástól is függ. Nem tudom, te hogy vagy vele, az én motoromon pl. 260-ig van számozva a sebességmérő, de belföldi autópályán is 130-cal megyek, ha előzök, hogy ne 20 percig tartson, akkor esetleg gyorsan hajtok, de sosem gyorsabban 150-nél, mert az mindig elég sebességkülönbség.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!