Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Motorjogosítvány rutinvizsga...

Motorjogosítvány rutinvizsga tippek?

Figyelt kérdés
Tegnap kezdtem el a rutint A2-ből és hát a 2. pályán sehogysem akar összejönni a kanyarodás körívben. Mindig leteszem a lábamat. Van valami tippetek, hogyan tudnék megbírkózni vele? Oktatóm sajnos nem tud érdemben segíteni, mert szerinte ezt nekem kell kitapasztalnom magamnak.
2023. márc. 26. 22:00
 1/8 anonim ***** válasza:
0%

Igaza van az oktatódnak, ügyességi feladat, ami csak gyakorlással fejleszthető.

"Tegnap kezdtem" - és türelmetlen vagy.

Az egyensúly érzék fejleszthető, akár még kerékpározással is, de nem 1-2 gyakorlással kell elvárni, hogy tökéletesen végigmenj a pályán, ha nem is gyakoroltad.

2023. márc. 26. 23:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
57%

Oktatód egy laikus bunkó, aki olyan alap dolgokat nem magyaráz el, amit rendes tréningen annak is elmondanak, aki életében akkor ül először motoron.


A motor mindig arra megy, amerre nézel. Nézz el 3-4-5 bója távolra, kövesd a vonalat a szemeddel, de ne csak a pillantásoddal, hanem a fejedet is forgasd! Amint ráfixálsz egy bójára, garantáltan vagy nekimész, vagy majdnem nekimenve berántod a féket-kuplungot ösztöndből.


Legyen egy kis lendületed, úgy könnyebb bedönteni a motort. Rásegíthetsz azzal, hogy a kanyaríven kívülre helyezed a felsőtested, nyugodtan dolgozz rá, kevesebbet fog az dőlni, mint érzed, de ez már "advanced" technika, a rutinpályán hátsó fék nélkül és súlypontáthelyezés nélkül is keresztül lehet menni.


Apropó hátsó fék: remélem, annyit legalább elmondott az oktatód, hogy

1. stabil gáz. Tök mindegy mekkora, de stabil gáz.

2. Elnézel a köríven messzire, minél nagyobb az a stabil gázod, minél nagyobb a lendületed, annál messzebbre kell nézni.

3. Ütemesen jár a lábad a hátsó féken, mint a kolibri vagy pillangó szárnya repülés közben, viszont minél nagyobb a stabil gázod, annál nagyobb mértéket kell rajta taposni. Persze soha nem akkorát, hogy lefulladj, de ezzel kontrollálod az ívet.


Összességében ha már belementél a körbe, apró hátsó fékkel rásegíthetsz a bedöntésre, de a legfontosabb a tekinteted, a fej mozgása, illetve a bizalom, hogy a motor majd visz magától - és a hátsó fékkel kontrollálhatod az ívet.


Én azonnal sulit váltanék, vagy legalább saját költségen pár rutinóra erejéig elmennék olyan iskolába, ahol tanítanak is motorozni, nem csak alád teszik, hogy menjél, és tapasztald ki magadnak, az ilyen jogsiból lesznek az országúti fák mentén a fejfák.

2023. márc. 27. 00:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
Utolsó kommentemhez kiegészítés: nekem sokat segített, amikor oktató mögé felültem. Nem kapaszkodhattam kézzel, csak combbal. És végigvitt a pályán 1000-es motorral. Csak hogy érezzem, mekkora döntögetés nem para stb. Mondom, ha a te oktatód a sarokban ül és annyit mond, hogy tapasztald ki magadnak, akkor hagyd ott a f*szba.
2023. márc. 27. 04:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
Nekem az vált be hogy a szemem sarkából figyeltem a kör közepén lévő bóját.
2023. márc. 27. 06:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
Ne tedd le a lábadat.
2023. márc. 27. 09:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
0%
#4 Jaja, majd gondolom közúti kanyarban is a kanyarívhez megfelelő kör középpontját nézed, akkor is, ha az egy szántóföld vagy lakótelep közepén egy képzelt pont. :D :D :D
2023. márc. 28. 02:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

#6 Idejársz unatkozni meg kötekedni? Fogalmad sincs a rutinfeladatokról, a pálya végén ,a kisívű dupla megfordulás a téma,ahol még a gyakorlott motorosok is elvéreznek.

[link]

2023. márc. 28. 04:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

#7 Én tudom. Meg kell tanulni a technikáját, és nem az a megoldás, hogy a kör közepét nézed. A kör ívén kell pár bója távolságra nézni, minél gyorsabban mész, annál távolabb, folyamatosan, aktívan forgatva a fejed. Dodornak ez konkrétan az értelmesebb videói közé tartozik. Persze mondhatnám azt is, hogy tekerd ki a nyakad és nézz hátra a vállad fölött, de ne a kör közepét bámuld.


Az meg szép kis érv, hogy fogalmam sincs a rutinfeladatokról, szerintem inkább neked nincs fogalmad arról, hogy a rutinfeladatoknak az a lényege, hogy teljesen köznapi közlekedési szituációkban használandó technikákat véssenek az emberek agyába és mozgásmemóriájába. Azért vették ki a nyolcast, az nem életszerű, hiába baromi jó mércéje a motorkezelésnek.

2023. márc. 28. 10:55
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!