Motorjogosítvány rutinvizsga tippek?





Igaza van az oktatódnak, ügyességi feladat, ami csak gyakorlással fejleszthető.
"Tegnap kezdtem" - és türelmetlen vagy.
Az egyensúly érzék fejleszthető, akár még kerékpározással is, de nem 1-2 gyakorlással kell elvárni, hogy tökéletesen végigmenj a pályán, ha nem is gyakoroltad.





Oktatód egy laikus bunkó, aki olyan alap dolgokat nem magyaráz el, amit rendes tréningen annak is elmondanak, aki életében akkor ül először motoron.
A motor mindig arra megy, amerre nézel. Nézz el 3-4-5 bója távolra, kövesd a vonalat a szemeddel, de ne csak a pillantásoddal, hanem a fejedet is forgasd! Amint ráfixálsz egy bójára, garantáltan vagy nekimész, vagy majdnem nekimenve berántod a féket-kuplungot ösztöndből.
Legyen egy kis lendületed, úgy könnyebb bedönteni a motort. Rásegíthetsz azzal, hogy a kanyaríven kívülre helyezed a felsőtested, nyugodtan dolgozz rá, kevesebbet fog az dőlni, mint érzed, de ez már "advanced" technika, a rutinpályán hátsó fék nélkül és súlypontáthelyezés nélkül is keresztül lehet menni.
Apropó hátsó fék: remélem, annyit legalább elmondott az oktatód, hogy
1. stabil gáz. Tök mindegy mekkora, de stabil gáz.
2. Elnézel a köríven messzire, minél nagyobb az a stabil gázod, minél nagyobb a lendületed, annál messzebbre kell nézni.
3. Ütemesen jár a lábad a hátsó féken, mint a kolibri vagy pillangó szárnya repülés közben, viszont minél nagyobb a stabil gázod, annál nagyobb mértéket kell rajta taposni. Persze soha nem akkorát, hogy lefulladj, de ezzel kontrollálod az ívet.
Összességében ha már belementél a körbe, apró hátsó fékkel rásegíthetsz a bedöntésre, de a legfontosabb a tekinteted, a fej mozgása, illetve a bizalom, hogy a motor majd visz magától - és a hátsó fékkel kontrollálhatod az ívet.
Én azonnal sulit váltanék, vagy legalább saját költségen pár rutinóra erejéig elmennék olyan iskolába, ahol tanítanak is motorozni, nem csak alád teszik, hogy menjél, és tapasztald ki magadnak, az ilyen jogsiból lesznek az országúti fák mentén a fejfák.




















#6 Idejársz unatkozni meg kötekedni? Fogalmad sincs a rutinfeladatokról, a pálya végén ,a kisívű dupla megfordulás a téma,ahol még a gyakorlott motorosok is elvéreznek.





#7 Én tudom. Meg kell tanulni a technikáját, és nem az a megoldás, hogy a kör közepét nézed. A kör ívén kell pár bója távolságra nézni, minél gyorsabban mész, annál távolabb, folyamatosan, aktívan forgatva a fejed. Dodornak ez konkrétan az értelmesebb videói közé tartozik. Persze mondhatnám azt is, hogy tekerd ki a nyakad és nézz hátra a vállad fölött, de ne a kör közepét bámuld.
Az meg szép kis érv, hogy fogalmam sincs a rutinfeladatokról, szerintem inkább neked nincs fogalmad arról, hogy a rutinfeladatoknak az a lényege, hogy teljesen köznapi közlekedési szituációkban használandó technikákat véssenek az emberek agyába és mozgásmemóriájába. Azért vették ki a nyolcast, az nem életszerű, hiába baromi jó mércéje a motorkezelésnek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!