Miért nincs konkrét RRC érték a gumiabroncs energetikai címkéjén?
Arra gondolok,hogy pl elég sok A kategóriás gumiabroncs van, vagy egy-egy kategórián belül is van eltérés. Pl egy B kategóriás is lehet 6,6-7,7 RRC-s (+0,3 RRC mérési eltérés szabvány szerint), míg A kategóriánál 6,5 RRC-től kissebb. Vagyis lehet,hogy egy B kategóriás nem sokkal gyengébb egy A kategóriástól, de mondjuk olcsóbb lenne azt választani ,ha közeli értékekről van szó,hisz az adott A kategóriás is lehet hogy épp csak a határon átcsúszott.
Nyilván nem csak ez,hanem a bordamélység és a kopás mértéke is(vagy a várható életciklus) jó lenne,ha valamilyen módon fel lenne tüntetve,tesztelve lenne.
Az oldal alján 4es pontnál írják is,hogy pl a michelin e.PRIMACY 5,58 RRC értékkel rendelkezik újonnan ,2mm-re koptatva pedig 5,13 és pár versenytárs adata is meg van adva 6-7 körüli RRC értékekkel. Gondolom van tőlük jobb is,de pl egy 5,5-5,1es RRC már jóval kevesebb mint egy B kategóriás legjobb esetben 6,6-7,7es RRC.
Úgy számoltam,hogy elektromos autónál átlag használattal(1650kg össztömeggel; 0,54 kwh/100km/1,2 RRC , ahol 1kwhra 65Ft/kwhos akkudegradációt és 32Ft/kwh áramdíjat számoltam 60000km futással) kb 7900 Ft/kerék/élettartam/1,2 RRC spórolható.
Benzinesnél ez a 0,1 l/100km/1,3RRC spórolással (60000km-re tervezve 650Ft/l áron) 4 kerékre 39 000 Ftot jelentene,kerekenként 9750Ft spórolást. (Lényegében pont azt,amit kifizetsz A-ról B-re váltásnál)
Ergó B kategóriából amit én kinéztem legolcsóbb 20ezer lenne, a fent linkelt példány meg 34ezer.A linkelt példánynak tudhatom az értékeit már az oldalról így látom,hogy az 5,5(5,2)-es RRC-vel jóval jobb,mint az A kategória legroszabb 6,6-os RRC értéke, a B kategóriásról nem tudom,de feltételezem a legrosszabbat ,hogy a 7,7es határ körül van ergó itt is előre kifizetném a spórolást az árával elektromossal is,viszont jelentősen növelhetném a hatótávot (főleg mert most E kategóriás téligumi van még rajta,de az is cserés lesz majd idén,minimum C kategóriára-már csak azért is mert C és E kategória között kb 1-2ezer forint különbség van jelenleg)
Neked lenni vicces fogyatek, pajtas, ha ezeket mind kiszamoltad, forintra pontosan es komolyan is gondolod hogy igy 'sporolsz' majd a 20M forintos villanyautoddal.
Ezek az ertekek laboratoriumi korulmenyek kozott mutatnak merheto fogyasztascsokkenest. Normal utakon, normal hasznalat mellett a jobb cipotalpadban levo olomnehezek (igen, amivel a pedalt nyomkodod), az ennel tizszer tobbet nyom a latban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!