Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi alapján kéne gumiabroncsot...

Mi alapján kéne gumiabroncsot választanom?

Figyelt kérdés

Kezdő vagyok a téren, első autóm első elkopott nyári gumijával. Jön a nyári, és a gumicsere, szóval kellene újat vásárolnom. Nézegetem a választékot, de azon kívül, hogy üzemagyag és tapadás szerint milyen a besorolása, illetve mekkora a zajszintje, nem sok különbséget tudok mondani.

Ez például rosszabbnak tűnik:

[link]

Mint ez:

[link]

Mégis többe kerül. Mit kéne néznem még, és mi alapján válasszak gumit?

Bónusz kérdés: ha csak az egyik tengelyen lévő gumik koptak el, akkor lehet abból probléma, ha erre a két kerékre más márka abroncsát veszem meg, mint ami a másik tengelyen van?

2023. márc. 21. 16:59
 1/7 anonim ***** válasza:

Üzemanyag-besorolás miatt tűnik neked rosszabbnak a drágább, de ha megnézed, a sebességindexe a drágábbnak nagyobb. Gondolom nem tervezel német autópályán rendszeresen 240-nél gyorsabban menni, meg versenypályára sem menni, ergó neked ez a drágább nem éri meg.

Jogszabály szerint még az is lehetséges, hogy az egyik tengelyen téli, másikon nyári van, csak tengelyenként kell egyeznie. Azzal magadnak teszel jót, ha kb. azonos állapotú abroncsok vannak minden keréken, kiszámíthatóbb a működés. Azt is szokták ajánlani, hogy a jobb állapotú legyen hátul, noha a kormányzás miatt az első jobban kopik, a legtöbb ember ösztöne könnyebben menti azt a helyzetet, amikor az első tengely csúszik meg, mint amikor a fenekét vágja ki az autó. De a rövid válasz az, hogy vehetsz másik tengelyre más márkát, a lényeg nyilván az, hogy méret, teherbírás stb. rendben legyen. Viszont ha úgysem értesz hozzá, a mostani gumikkal meg nincs bajod, akkor

1. miért nem veszel olyat, ami eddig is volt rajta

2. miért nem cseréled az egész garnitúrát, a használhatót meg adod el valakinek, akinek ha másra nem is, elfüstölni jó lesz? És akkor friss garnitúrával neked is komplettebb érzésed lesz.

2023. márc. 21. 17:07