Javíttatnátok, vagy cserélnétek a helyemben?
Van egy közel 30 éves Fordunk. Műszakilag nagyon egyben van, nem futott sokat (167e km jelenleg, és ez 100% valós) mindig megkapta amit kellett minőségi alkatrészből, külsőre-belsőre kulturált nem leélt autó. Simán letagadhatna a korából egy tizest állapotra, talán többet is, ha csak ezt nézzük.
Viszont sajnos rohad. Most vagyunk ott hogy kellene cserélni két hátsó ívet, küszöböket javítani (ott még azért nagy baj nincs de érdemes lenne már most kezdeni vele valamit) a legnagyobb baj viszont hogy a nyúlványokhoz is már hozzá kéne nyúlni. Lassan jön a műszaki (augusztus), ránézett egy karosszérialakatos akit ismerünk és jó munkát végez de nem olcsón, 300-400 ezer forint közöttre mondja mindennel együtt, nyilván ahogy bontja úgy derül ki melyikhez közelebb. Kb ennyit ér az egész autó akkor, ha megcsinálja, tehát ez gazdasági tk de ilyen kis értékű kocsinál az nem nehéz.
Szóval ti mit tennétek:
- Megjavíttatnátok, mert amúgy tényleg egyben van és az igényeinknek teljesen megfelel a mai napig ez a verda, a szerelő szerint is ha nem rohadna ebben még bőven lenne élet, vagy
- Eladnátok (kb 150-200 között tudna szerintem elmenni így), és vennétek másikat? Most hirtelen még ~800 ezret tudnánk rátenni, tehát olyan 900-1m körül tudnánk másik autót venni ha ettől megválunk.
Én egyelőre afelé hajlok hogy megtartsuk, mert tényleg nincs igényünk ennél jobb autóra, annyira egyszerű hogy ha bármi baja van filléres és gyors megoldás a javítás (de amúgy soron kívül a 10 év alatt összesen háromszor kellett szerelni egyszer kipufogó egyszer önindító és egyszer tolatólámpakapcsoló csere miatt). Meg persze hozzám nőtt kicsit, akármennyire fapad fapadja.
Emellett nem tudom mit kapunk 1 misiért, használtautónál mindig benne van hogy olyat fogunk ki amire az első pár hónapban már költhetjük is rá ugyanazt a pénzt amibe ennek a lakatolása kerülne most.
Nem használunk amúgy autót napi szinten, azért is nem vágyom jobbra. Kb havi 4-5 alkalommal megy a verda, nagybevásárlás kirándulás állatorvos, kb ennyire használjuk.
Köszi a tanácsokat




















nem szabad egy percet sem foglalkozni vele.
Olyant kell venni, amin nincs rohadás, érvényes a műszakija, és nem füstöl. Dízelt még csak véletlenül se!
A márka majdnem mindegy, talán a japánok előnyben.
Egy autót állandóan javítani ma már agyrém...régen még érthető volt, de manapság?...










Kuka.
Volt fordom, anno pont így rohadt, a javítása meg horror, és nem is lesz jó.
Még 3-400-ból is lehet egy bőven rozsdamentes ketyerét venni.
Vannak tipikusan nem rohadó autók, ne ilyen opel, ford, fiat, mazda nem ide tartozik.
Életre elegem lett a rozsdaboglyákból, inkább csereberélek berohadt féknyergeket, kerékcsapágyat, lengőkart, anyámpcsját, minthogy lakatoshoz hordjak egy életveszély kasznit.










Attól függ milyen Ford... Ha egy escort akkor kuka.
Ha esetleg egy Sierra akkor naná, hogy megcsináltatnám.





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!