Üzemanyag szűrő csere után nem kellene vhogy lègteleniteni a rendszert? Hiszen azzal hogy meg bontom levegővel zárom vissza. Vagy onnan az autó automatikusan lègtelenít?
Benzineseket nem kell, azok simán kidolgozzák magukból a levegőt.
Dízeleknél lehet probléma, ha levegős a rendszer és úgy indítasz rá. Az újabbak gyújtásra feltermelik a nyomást úgy mint a benzinesek és utána nincsen baj, lehet indítani. Ha ezt nem teszik meg, akkor három opció van: egyeseknél van beépített kézi pumpa a motortérben, fel kell pumpálni, lehet indítani. Ha ez nincs, akkor egy ugyanolyan kézi pumpát be kell kötni az üzemanyag körbe, felpumpálni, indítani, leállítás után kivenni a pumpát, visszadugni helyükre a csöveket és kész. A harmadik legrosszabb megoldás, hogy indítás után nagy gázt tartani pár másodpercig, magas fordulaton ki tudják dolgozni azok is, csak alapjáraton nem, de ez nem túl egészséges eljárás, végső megoldásnak jó.
Pedig a 4. is akkora baromságot hogy szinte üvölt.
" Ha ez nincs, akkor egy ugyanolyan kézi pumpát be kell kötni az üzemanyag körbe, felpumpálni, indítani, leállítás után kivenni a pumpát, visszadugni helyükre a csöveket és kész."
Ilyet te se láttál még hogy tesz be kézi pumpát aztán meg kiveszi.
Akkor ott megint lelevegősödne. !!!
De neked kérdező az ilyen hihető mert úgy adja elő. DE közbe meg fingja sincs a dizelhez.
#8 Akkor biztos csak képzelődtem azt a nem tudom hány tucat alkalmat, amikor megcsináltam.
Ilyen pumpáról van szó: [link]
Illetve veszel egy ilyen csőcsatlakozó készletet: [link]
A lényeg az, hogy a szűrő ne legyen üres, hiszen a levegő 99%-a ott van. Ezért úgy kell bekötni a pumpát, hogy a bemenő csövet rendesen rádugni a szűrőre, a pumpát pedig a kimenő oldalon a szűrő és a cső közé kell bekötni, ehhez kell a csőcsatlakozó készlet. Aztán pumpálsz. Kiszívod a levegőt a szűrőből, a keletkező vákuum pedig "beszívja" a bemenő oldalon keresztül az üzemanyagot, így feltöltődik a szűrő. Az átpumpált levegő nyilván megy tovább a rendszerben, egészen addig, amíg el nem jut a visszafolyó ágba, de ott meg már nem okoz problémát.
"Akkor ott megint lelevegősödne"
Természetesen, a gyors kézmozdulat nem is hátrány, de valamennyi levegő mindig visszakerül, amikor lehúzod a pumpát. De az a levegőmennyiség, ami ilyenkor a rendszerbe kerül, az szinte az összes motornak semmiség. Az üzemanyag már ott van a csőbe, szóval be kell indítani az autót, az a picike levegőbuborék okoz majd egy pillanatnyi alapjárat-ingadozást, de ahhoz kevés, hogy lefulladjon a motor. Mire a motor esetleg fulladna, addigra már ki is dolgozta a levegőt, utána már csak üzemanyagot kap a motor és helyre is állt a világ rendje.
Azért írtam egyébként, hogy SZINTE az összes motornak, mert például a 2.0 TDCI Ford Mondeo hírhedten problémás és nehéz légteleníteni, mert nagyon pici levegő is elég neki ahhoz, hogy megálljon. Emiatt bizony sokszor elő is fordul, hogy a pumpa lehúzásakor bekerült levegő ismét hazavágja, ilyenkor elölről kell kezdeni és legközelebb gyorsabban széthúzni/összedugni, hogy kevesebb levegő kerüljön be. Nem ritka, hogy kell 3-4 nekifutás. De az autók jelentős többsége közel sem ennyire hisztis.
Nem gond az, hogy nem tudsz valamiről, legalább ma is tanultál valamit, megérte felkelni. Csak legközelebb ne kapásból azokat nevezd hülyének, akik egy "kicsivel" többet megcsináltak már, mint te.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!