Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen hibákat képes feltárni...

Milyen hibákat képes feltárni az OBD?

Figyelt kérdés
Vettem egy OBD Eleven nevű kis eszközt, rádugtam az autómra és átnézte a vezérlőket, és csak egy apróbb hibát talált, amin nem lepődök meg, mert az autó nem viselkedik furán, érzésre is hibátlan. A kérdésem inkább az volna, ha pl tönkremenne az autómban a termosztát vagy bármely másik alkatrész a motorban, akkor ez a kis eszköz képes kimutatni az ilyesfajta hibákat? Nekem új ez az egész, kicsit hülye is vagyok hozzá, ezért kérdezlek titeket, hogy milyen tág a hibafeltárása egy ilyen eszköznek, mely alkatrészekre terjed ki.

2023. márc. 14. 20:09
1 2
 11/13 anonim ***** válasza:

"Egy 20 éves autóban jóval kevesebb szenzor van, butább a szoftver, így jóval kevesebb hibát tud észlelni az ecu (meg persze kevesebb is a hibalehetőség)."


Hát nem tudom... Egy 18 éves Astrám van. Ezek a fő vezérlők vannak benne. Ezeken belül mindegyikben rengeteg szenzor élőadatát lehet olvasni, meg ezer féle képpen programozni a vezérlőket.

Ez extrém kevésnek számít?

[link]

2023. márc. 15. 10:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/13 anonim ***** válasza:
100%

#11: H Astra? Annál a generációnál nagyot ugrott az Opel. Persze léteztek régebben is jobban felszerelt típusok, amiben több vezérlőegység volt, de azért nem ez az általános, ha megnéznénk egy fapados modellt ugyanebből az évjáratból, valószínűleg kevesebbet találnánk. Manapság meg nem találsz már olyan autót, amiben ne lenne alapból benne minden, és csak config szinten kikapcsolva a legtöbb funkció. Az Opel a H Astra, C Vectra korszakban úttörő volt ebben.


Ettől függetlenül amit a válaszoló állított nem téves. Bár lehet egy 20 éves autóban is ECU, meg egy mostaniban is, ha látnánk a szoftvermodellt elemeire lebontva, és a beépített szenzorok mennyiségét, minőségét (pl. mintavételezés) óriási különbségek lennének. Pl.: egy 20 éves common rail dízelmotornál az injektor adaptáció teljesen mást jelentett, mint ma, ahol már a beszerelés pillanatában kódolni kell, mert még a műhelyben leadaptálják. Vagy mondjuk régen is használtunk EGR-t, csak a kutya sem monitorozta. Tönkrement a MAF szenzor? Lehet, hogy még csak hibalámpát sem dobott, csak bejegyezte a tárolóba. A pendingbe jegyzett hibák nagy részét pedig egy sima gyújtásciklussal törölni lehetett, hogy kilépjél a limp módból. Mások voltak az igények, mások voltak az emissziós követelmények, ebből adódóan nagy átlagban még az akkor bonyolultabbnak tűnő autók is egyszerűbben működtek.

2023. márc. 15. 15:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 anonim ***** válasza:
#12, igen.
2023. márc. 15. 17:35
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!