Beeső kuplung pedál?
Olyan problémám lenne, hogy van egy opel zafira a 1999 1.6 benzin x16xel motorkód.
Kicseréltem a kuplung felső munkahengert(pedálnál) és az alsó munkahengert(kinyomó), légtelenítettem és az autót ugyan úgy nem lehet sebességbe rakni a kuplung pedált pedig nagyon könnyű továbbra is benyomni, pont mint mielőtt neki álltam szétszedni.
Ötletek?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Két kérdést is kaptál korábban."
A #3 és #5-re gondolok.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#8
"A kinyomó csapágy nem olajjal megy."
Így néz ki egy 1999 1,6 Zafira kinyomócsapágy. Olajjal "megy".
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Tyűű hát ilyen csodát se láttam még 😀
Ezt, hogy a banatba kell legteleniteni?
Mert ugye egy hagyományos alsó munkahengernél tök egyszerű, egy fékolajjal megtöltött 100ml-es fecskendőt rácuppant az ember a legtelenito csavarra és beküldi a cuccot, kész.
9-es:
Nincsen baj a toronyban, mivel a felső munkahenger a fékolaj tartályra van kötve, a kinyomócsapágy pedig a felső munkahengerrel van összekötve, tehát fékolajjal működik a rendszer.
3-as:
Alulról,a váltóharangnál van egy gyorscsatlakozó amin van a légtelenítő szelep arra dugtam egy tömlőt aminek a másik felét egy fékolajjal teli palackba dugtam, majd pumpáltam a kuplung pedált, a levegőt láttam, hogy kidolgozta mivel bugyborékolt, visszafele meg a flakonból már ugye fékolajat szív.
5-ös:
A kuplungpedál egyáltalán nem keményedett fel a légtelenítés után, ugyan olyan volt mint előtte.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#15
"Alulról,a váltóharangnál van egy gyorscsatlakozó amin van a légtelenítő szelep..."
Ha jól gondolom, akkor a kinyomócsapágy magasabban van, mint ez a légtelenítőszelep. Akkor ezzel a módszerrel a kinyomócsapágyból nem jön ki a levegő.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
17-es:
A kinyomócsapágy alatta van a fő munkahenger meg felette.
18-as:
Igen
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Én csak azért is megpróbálnám a fecskendős módszert...
Közelben csak van gyógyszertár.
500ft egy 100ml-es fecskendő, azt megszívod és alulról felnyomod, csak vigyázz, hogy a fékfolyadék tartály nehogy telelegyen és kifojjon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!