A sima autóera való wax jó lehet a felnikre is?
10/
Fura itt nálunk ha mostam az ezüst autómat és nem töröltem le max akkor maradt egy két folt és az is a mosó szertől ha nem voltam elég alapos,de amúgy sosem látszott meg vízfolyás vagy ilyesmi.Mert amúgy pont az a lényege a szűrt víznek,hogy nyomtalanul tűnik el egy felületről.Ezt onnan is tudom,hogy én itthon kialakítottam egy szokást ha jó időben mentem az autóval mikor is a bogarak kilószámra csapódtak az orrára itthon van víztisztító készülékem szűrt vizet engedtem aztán bele jar mosogató.Aztán szépen benedvesítettem az elejét az autónak majd valami finom ruhával vagy általában papírtörlővel amit beáztattam óvatosan áttöröltem az elejét de úgy,hogy abból is csurogjon a víz aztán sima tisztított vízzel meg leöntöztem a felületet utána majd magától megszáradt de semmi nyomot nem hagyott és bogár mente is lett a fényezés.Nekem se volt sose nagyon piszkos autóm ha mosóba mentem aki mosta mindig csodálkozott,hogy ez hol koszos autó de természetesen én annak láttam.Viszont azt is tudom a sok mosás se tesz jót azért a karosszériának.Amúgy ha pl madárszar kerül az autóra én azt is tisztítom azonnal míg sokan mások rajta hagyják akár napokig is.
A madárszart én is szinte azonnal letakarítom. Ha nem is mosom le emiatt a komplett autót, mikroszálas kendővel és erre való "száraz" tisztítószerrel letörlöm. Simán megmarhatja a lakkot.
Ez előtt nem sokkal 8 éven át minden hétvégén 500 km-t ingáztam pályán. Tavasztól őszig folyamatosan ellepték a bogárhullák az autó elejét. Télen meg a sós trutyit csapta fel rá tetőig a többi autó. Mosogatószerrel meg házi praktikákkal nem mertem még nekiesni. Bogároldóval (abból is ha lehet nem hidroxidosat!), vagy csak simán autósamponos vízzel szoktam lemosni. Van direkt erre való szivacs, ami leszedi, de nem karcol.
Ha rendesen ki tud száradni a karosszéria, az üregek is, nem dunsztolod be napokra a vizes autót egy zárt garázsba, akkor olyan nagy gondot nem okoz a mosás. Szerintem. Amikor sokat ingáztam, hetente mostam. Néha maradt ki egy-egy hét. Nyáron a bogarak, télen a sózás miatt. A régebbi autóm már 17 éves, rengeteg km-t beletoltam, de teljesen gyári újszerű állapotú a fényezés. Az alján sem találni rozsdát, még a kipufogó minden eleme is eredeti gyári. Igaz azon némi vakrozsda előfordul. De ennél nagyobb baja ne legyen! A másik még csak pár éves, 49e km-rel, szomorú lenne, ha ennél rosszabb állapotú lenne.
Azóta persze nem megyek már ilyen sokat, így maximum havi 1-1 mosást engedélyezek magamnak. :)
De én mondjuk a következőt is túlzásba viszem: más az autót használja négykerekű esernyőnek. És ha máskor nem is autózik, ha esik az eső, akkor biztos előveszi. Na én ennek pont az ellenkezője vagyok! Hogy ne mocskoljam össze az autót és ne kelljen megint mosni, képes vagyok esőben buszozni, vagy akár esernyővel 6-8 km-t simán legyalogolni, ha csak a városban mozgok és nem kell messzebbre mennem, vagy valamit, valakit hoznom-vinnem. Ugyan ez fokozottan igaz télen, amikor sóznak: gyalogolok, buszozok, a két kocsi meg a fűtött garázsban áll.
12/
Én amit most vettem kocsit nincs még 5 éves van az alján felületi rozsda de leginkább a futóműelemeken mert németországból behozott autó de majd kap egy teljes alvázvédelmet.Nekem csak simán garázsom van nem fűtött nem is teljesen zárt vagyis,hogy szigetelt de ezerszer jobb mint kint tartani az autót a garázsban sosincs mínusz fok még ha olyan hideg is van kint.Én akkor használom az autót ha kell ha esőben kell menni mert fontos akkor akkor veszem elő én leginkább régen a téli időszakot utáltam mikor sóztak remélem soha többé nem lesz olyan még az se érdekel ha klímaváltozás akkora változást hoz.Kisvárosi vagyok ha itt menni kell valahova és nem sürgős vagy nincs nagyon szar idő vagy ha vásárolni kell és egy táskában elfér akkor inkább én is gyaloglok.
Persze, ha menni kell, mert mondjuk időre megyek, vagy valamit vinni kell, akkor autó, nincs mese. De azt hogy bebattyogjak a munkahelyre, vagy vásárolni kell (gyalog 10 percnyire lakok egy hipermarkettől), nekem nem indok az autózásra rossz időben.
Nekem bőven elég volt a 8 év amikor ingáztam. Na akkor menni kellett vasárnap éjjel ónos esőben vagy épp hóviharban is.
A fiatalabb autómat újonnan rendeltem, így 0 km-es kora óta tudok rá vigyázni. Teljesen újszerű, kívül-belül nagyítóval kell keresni rajta a használati nyomokat. Ha egyszer eladom, valaki jól fog vele járni. Ha a futóműelemeken, lengőkarokon van némi rozsda, az nem érdekes, hiszen ha kell, cserélhető alkatrészekről van szó. A bekötési pontok, hossztartó, padlólemez ne rozsdáljon, akkor már jó.
Igen, a garázs nálam is olyan, hogy ha nem lenne fűtés, akkor tartós kemény mínuszoknak kell lennie, hogy 5 fok alá menjen bent a hőmérséklet. Tégla épület, az ablak, garázsajtó is hőszigetelt. Fűteni nem szoktam 20 fokra, inkább csak temperálok 10-12 fokon. Garázsba az elég és nem is kerül sokba így a fűtése. Muskátlik, leanderek is ott telelnek. + jó, hogy ha télen kimegyek bütykölni valamit egy vastagabb pulóver elég úgy hogy közben mozgok, nem kell télikabátban szerencsétlenkedni. Meg télen sem jég hideg az autó, olaj indításkor.
Ó a sózáshoz felénk nem kell feltétlenül kemény hideg vagy térdig érő hó. Sokszor szórják agyatlanul. Pl múltkor színtiszta eső volt +5 fokban. A sószóró autók meg folyamatosan dolgoztak. Konkrétan sókásába kellett már járni az utakon, fagynak meg nyoma nem volt.
Az sajnálatos. Nekem még szerencsére karcolásom sem volt. De ez nem csak saját magán múlik az embernek. Nekem is volt több olyan esetem, amikor az volt a mázlim, hogy mások hülyesége ellen, tudtam hova elrántani az autót, volt helyem. Pl volt már hogy piros lámpán áthajtva elém kanyarodtak. Vagy öreg bácsika úgy gondolta, hogy a stop tábla csak dekorációs elem és még csak nem is lassítva próbált megtorpedózni a matuzsálem lomjával.
A fiatalabb autómat én is pont az áremelkedések előtt rendeltem. Ha pár hónappal később veszem, már megindult volna a drágulás. Ma már esélytelen lenne ilyen autót újonnan vennem, mert ma már közel a duplájába kerülne. Szóval ha ettől megválok, lehet hogy én sem újat fogok már venni helyette. Lehet hogy sóher vagyok, de 15-20 milliókat nem vagyok hajlandó kiadni egy kicsit jobban felszerelt, nem alapmotoros alsó-középkategóriás autóért.
A másik öregebb, 17 éves autómat meg azért szeretem, mert egyáltalán nem úgy néz ki mint a lelakott kortársak. Pont a napokban gondoltam, hogy már ez a típus is olyan korban van, hogy megveszi a sokadik tulaj, sok évesen, sok km-rel, aszalja a lakótelepi parkolóban. Aztán ha van rajta egy karc, horpadás, már "leszamócázza" nem lesz megjavítva, mert egy fillért nem akar költeni rá. Sok a bemattult fényezésű, matt fényszórós ütött-kopott példány.
Az enyémmel sokat ingáztam, több mint 300e km van benne. De végig vigyáztam rá. Nem városban futkostam vele. Így kevés volt a ki-beszállás, rövid utak, hideg motoros járat. Így a beltér, félbőr ülés, kormánybőr is kopásmentes, még csak ki sincs fényesedve. A fényezés is tükörfényes, rendszeresen waxolom, ápolom. Sajnos a pályázás miatt apró kavicsfelverődések az elején vannak. De emiatt nem fényeztetném teilbe. Akkor már az eredetisége nem lenne meg. Eladáskor meg mikor jönnének a rétegvastagság mérővel a jó isten nem mosná le rólam, hogy biztos szanaszét volt törve és azért akarom eladni... Amúgy minden extra az ülésfűtéstől a fényszenzoros kanyarkövetéses fényszórón át a gyári navigációig és adaptív sport futóműig működik benne. Most volt műszakin februárban. A helyi közlekedési felügyelethez vittem. Egy fillért nem kellett rá költeni SOS javítások miatt. Ismeretség nélkül csont nélkül ment át. Ezért sem szívesen válnék meg tőle aprópénzért. A fenntartása, adó, biztosítás a kora miatt már nem vészes. Ha tehetem és addig nálam lesz, simán vinném majd OT-re.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!