Mi a velemenyetek errol a motorrol?
El szeretnek kezdeni motorozni. Mar kineztem egy motort Aprilia rs 50. Mivel csak 50ccm es motort vezethetek es a sportmotorok tetszenek, ezert ezt neztem ki.( A cross/endurotol sem zarkozom el, de inkabb a gyorsasagik tetszenek.)
Valaki akinek esetleg mar volt ilyen Apriliaja? Vagy aki tud ajanlani valami 50ccm-es mocit kezdesnek?
Arra nagyon jó lesz, hogy egyből megtanulj szerelni is.
Nincs jó tapasztalatom Apriliákkal, és a baráti társaságnak sem. Volt pár Shiver meg egyéb a körünkben, nem mondom hogy annyira rossz, de mindig valami apróságot bütykölni kellett. Ja és egy szezon mínusz 10-20 csavar bárhonnan. Nem tudjuk miért, hogyan, egyszerűen kilazulnak és elhagyod. Ha időben észreveszed nem okoz gondot, csak bosszantó állandóan pótolgatni.
Oh hat ez eleg szomoru egy olasz motornal..
Barmilyen, ilyen kezdo motort tudnal ajanlani?
Semmi. Ugyanaz mind.
Egy 50-es motor kb. olyan, mint egy fakanál: lehet kicsit más színű, lehet kicsit más formájú, de végérvényben mindegyik ugyanolyan és annyira egyszerű, hogy képtelenség elrontani.
Szóval nincs olyan, hogy "rossz". Az 50-es motorok mechanikailag nagyon-nagyon keveset fejlődtek az elmúlt sok évtizedben. Nem is nagyon hová van fejlődni. Szóval egyszerűen a csúcsra vannak dolgozva már vagy 50, vagy több, nem tudom hány éve. Nincs jó meg rossz, csak jó van.
Persze tönkretehetőek, de a lényeg az, hogy lényegében egyformák. Ha az egyiket tönkreteszed, bármelyik másikat is pont ugyanúgy tönkretetted volna.
#3
Koszi a valaszt.
Igazabol csak a faluban szeretnem hasznalni maszkalosnak meg mondjuk suliba menni.
Nem tartom magamat egy ilyen "rombolos" embernek. Tehat akkor nem szabad tulhajtani oket?(vagyis biztos)
#4 Így is mondhatjuk. Az 50-es motorokat 99%-ban fiatalok veszik és valamiért rettenetesen szeretik őket tönkretenni. Ők ugyan azt hiszik nem tönkretétel, de az. Mert az 50-es motor gyenge és több kell nekik, de jogsi csak ennyit enged. Ilyenkor előkerülnek a módosított karburátorok, a felfúrt hengerek, stb. A többi alkatrész (csapágyak, lánc, stb) pedig rövidesen megdöglik, mert a módosítások tönkreteszik őket. Aztán maguk a módosítások is általában problémát jelentenek, mert nem nagyon értenek hozzá, szóval itt-ott-amott-mindenhol hibáznak valamit szerelés közben.
Amíg nem buherálod őket, addig nincsen velük baj, kimennek a világból, csak legyen bennük benzin meg olaj. A probléma csak az, hogy szinte az összes buherálva van. Például Simsonból nagyon-nagyon nehéz gyári állapotút találni, a ritkaságából adódóan pedig félmilliókat is elkérnek értük. Félmillió egy Simsonért meg hát kicsit erős.
En nem hiszem, hogy fogom szerelgetni(lany vagyok :D ) maximum haverom, de inkabb nem hagynam ra.
Neki is van motora es eloszeretettel modositgat rajta mindent is.
A csaladban pedig van simson papam mar legalabb 8 eve hasznalja es semmi baja(max valami aprosagot csinalt rajta meg rajta)
"Oh hat ez eleg szomoru egy olasz motornal.."
Az összes olasz motor egy széteső hulladék, a sokmilliós sportmotorok is. A vezetési élmény hatalmas, meg a szerelési idő is.
#7
Mindenkitol hallottam mar nagyon sok jot roluk. Ez igy egy kicsit most ledobbent, hogy masok pedig azt mondjak, hogy rengeteget kell szerelni/"szetesik" stb.
Akkor lehet eltitkoltak elolem egy par dolgot?🤔
Nekem SX van, tehát a supermoto, ez alapján egy tanácsot tudok adni, hogy amennyiben pasztázást látsz a megvásárolandó motor blokkján, azt ott kell hagyni, mert igénytelenül belekókányoltak. Ezt a saját káromon tanultam. Illetve ha próbakörön nagyon rezonál, akkor állatkodtak vele, és oda a kuplungkosár. Csak 50-est vagyok, 70-80-as henger megöli a főtengelyt. Ezen felül még ne legyen kikötve a különolajzás, főleg, hogy lány vagy, ne kelljen kuton pancsolgatnod a keveréket.
Ha rendben van, akkor simán elmehetsz csavarogni, akár 80-100km-es távra is. Az enyém is kapott egy új főtengelyt, mert az előző gazdája állítólag cserélt szimeringeket, de a futófelület meg be volt kopva, de 24 ezerért kapott egy újat, illetve egy bontott kuplungkosarat, új csapágyakat, szimeringeket, valamit kihézagoltam a váltót, ami egyből precízebb és finomabban kapcsolható lett, és persze nem spóroltam a tömítésszetten se.
#5-nek igazat adok, mert így rendbetéve szerimtem teljesen megbízható, én nagyon jókat csavargok vele, megkapja a 100-as benzint (95-öst nem is szereti, nem úgy megy), meg a Motul 2T olajat, és simán eljárok vele, a 30km-re lévő munkahelyemre is. Meg én a maradék 1%-ba tartozom a 47 évemmel :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!