Hogyan tudnám az autós ismereteimet bővíteni hogy ne tudjanak a szervizbe átvágni?
Nem az ismereteidet kell bővíteni (persze jó dolog, csak a célnak nem igazán megfelelő), hanem keresni kell egy normális szervizet, ahol nem is akarnak átbaszni. Friss jogsis vagy életed első autójával. Nincsen semmi tapasztalatod és csak a sok negatív megosztás alapján tartasz ettől ennyire. Érthető, de egy gyors megjegyzés: az emberek szeretnek minden apró negatív dologból egy óriási hisztit és lejáratókampányt csapni, miközben a pozitív dolgokat leszarják, természetesnek veszik és egy szó sem esik erről. Ezért hallasz szinte kizárólag rossz véleményt szervizekről, nem pedig azért, mert az összes le akar húzni.
Pár tanács:
1. Lehúzni csak a garázsjóskák akarnak, ők rövidtávon gondolkodnak és "most" kell nekik a pénzed, nem "holnap". A valódi szervizek célja a visszatérő stabil ügyfélkör kialakítása. Például egy 200 ezres javításnál nem fognak minden szart ráírni, hogy 250 ezer legyen a vége, mert "ma" nyertek 50 ezret, de "holnap" már nem fogsz hozzájuk visszamenni. Az ügyfeleket a korrekt hozzáállással lehet megtartani.
2. Olvass Google értékeléseket. Keress olyan szervizet, aminek sok értékelése van (legalább 30-40, de minél több, annál jobb) és az átlaga minimum 4.5. Amelyiknek rossz az értékelése, az nyilvánvalóan kerülendő, ahol pedig kevés értékelés van (1-10) és pozitív, azok lehetnek kamu értékelések is.
3. Mielőtt egyáltalán hozzányúlnak az autóhoz, mindenképpen legyen a kezedben aláírt, lepecsételt példány a munkalapból és árajánlatból. A munkalapon legyen pontosan feltüntetve az elvégzendő munka, az árajánlaton pedig legyenek rajta tételesen a felhasznált anyaglista (azaz ne csak végösszeg legyen, hanem minden alkatrész vagy egyéb anyag külön-külön, árral). Ha ezeknek a feltételeknek nem felel meg a szerviz (nem adnak ilyeneket, vagy a tartalmuk nem megfelelő), akkor keress másik helyet. Bónusz pont, ha konkrétan megmutatják neked, hogy mi a probléma, nem pedig csak szóban ecsetelik. Pl. olajfolyásnál megmutatják honnan folyik, lógó gömbfejnél megmutatják mennyire lóg, stb.
4. Miután elvégezték a munkát, mindenképpen adjanak számlát. Ha nem adnak, kérj. Ha kérésre sem adnak, akkor lehet rendőrséggel/NAV-val/fogyasztóvédelemmel fenyegetőzni. Így vagy úgy, de mindenképpen kapjál számlát. Ha lehet, kártyával fizess, annak van lenyomata.
Ha ezeket betartod, kár nem érhet. Ha a feltételeknek megfelel a választott szerviz, akkor szinte biztosan nem fognak lehúzni. Ha netán mégis valami kár ér téged, akkor a jog a te oldaladon áll, ezért fontosak a papírok, azok bizonyítják az igazadat. És ezért is kell ilyen szervizet választani, mert ha vannak ilyen papírok, akkor eleve túl nagy kockázat lenne számukra szórakozni veled, szóval nem teszik.
#4 Elég nagy baj, ha nem kérsz számlát, mert jótállást csak azzal tudsz érvényesíteni. A szervizek jogilag kötelesek 1 év jótállást vállalni. Ha 1 éven belül az elvégzett munkához köthető meghibásodás jelentkezik (mert pl. selejtes az alkatrész, vagy hibáztak beszerelés közben), akkor ingyen kötelesek javítani a hibát. Ehhez számla kell. Értem én, hogy nem szokás számlát kérni, én sem kérek szinte soha, benzinkúton is mindig megkérdezik, de nem kell, nincs rá szükségem, csak felesleges időhúzás és papírpazarlás. De autószerelésnél legtöbb esetben százezres tételekről beszélünk, nem kevés pénz, szóval szerintem igenis fontos, hogy legyen számla a jótállás miatt.
De amúgy is, számomra az a lényeg, hogy adnak-e, nem az, hogy nekem szükségem van-e rá. Mert ha adnak, akkor az a megbízhatóság egyik jele. Nem sumákolnak, nem feketén dolgoznak és vállalják a felelősséget az elvégzett munkára, ezt jelenti.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!