Szelepfedél tömítésről lenne kérdésem, illetve mekkora a meghúzási nyomaték?
Az érdekelne hogy Opel Astra h 1.6 Z16XEP 2007-es gumitömítésű szelepfedélnél kell-e/érdemes-e MINDENHOVA, végig kenni tömítést, vagy elég a vezérlésoldal felől. Egyik szerelő azt mondja hogy mivel gumitömítés, így egyáltalán nem muszáj, mások meg azt mondják hogy tegyem telibe, vagy csak a vezérlésre, de oda mindenféleképpen.
Illetve az érdekelne, hogy mik a meghúzási nyomatékok, a szélsőknél, illetve a trafónál található csavaroknál. Úgy hallottam nem egyforma.
Köszönöm mindenkinek.
Mivan, elengedted a szerelőt, inkább magad csinálod? :D
Szíjas motor, nem? Akkor mégis miért pasztáznád? Nem szabad gumitömítést pasztázni, több kárt csinálsz vele, mint hasznot. Kizárólag akkor használunk pasztát, ha a szelepfedél pereme pici és nem marad a helyén a tömítés, ilyenkor körbe a tömítés alá/szelepfedél peremébe nyomunk 1-1 picike pötty pasztát. De ekkor is a lehető legkevesebbet, épp csak annyit, hogy a felrakás idejére a helyén tartsa a tömítést.
Meghúzási nyomatékot fejből nem tudom, kb. 1 óra múlva meg tudom nézni.
#1 Ja nem is kell, elfelejtettem, hogy itthoni gépen is van Autodata.
8Nm az összes csavar. Hát ezért is nem nagyon szoktuk nyomatékra húzni, mert ilyen pici érték. Érzéssel, nem erőből lehúzod, az úgy tökéletes. Az a fontosabb, hogy nagyjából egyformán húzd le őket, de itt is elég az érzés pontossága.
HA jó a gumi tömítés mindenütt akkor nem kell pluszba kenni.
Csak érzéssel kell meghúzni a csavarokat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!