Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az újabb autóknál vajon erre...

Az újabb autóknál vajon erre is gondoltak?

Figyelt kérdés

Az újabb főként adaptív vagy mátrix Ledes fényszórójú kocsikra gondolok.

Hogy mikor főúton vagy autópályán halad az ember, akkor a tompított fényt kicsit feljebb pozícionálja annyira hogy a szembe jövőt ne zavarja de azért a látótávolság valamivel nagyobb legyen.

Erre is gondoltak vajon a fejlesztő mérnökök vagy csak a távolsági fénynél?



2023. márc. 6. 10:02
 1/5 anonim ***** válasza:
100%
Teljesen felesleges, ugyanaz lenne mintha állandóan fent lenne a reflektor, meg a ledes fényszórókkal baromi jól látni, némelyiknek még a nappali menetfénye is úgy világít mint a régebbi autóknak a tompítottja.
2023. márc. 6. 10:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
86%

Édesapám autója állítja automatikusan a magasságot.

Az enyém kézzel állítható.


Mindkét autó két éves.

2023. márc. 6. 10:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
96%
Nem, ez a hülye mérnököknek még nem jutott eszébe.
2023. márc. 6. 10:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
59%
Teljesen felesleges ez.
2023. márc. 6. 11:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
100%

Előző, 2005-ös autóm még nem ledes, hanem adaptív xenonos volt. Egyébként ne gondoljon senki valami nagy prémium márkára, egy Opel Astráról van szó.

Ennek is már voltak különböző automatikus módjai. Pl bizonyos sebesség fölött átváltott autópálya módra. Ez nagyjából pont azt csinálta, amit felvázolsz. Kicsit megemelte a tompított szintjét, úgy hogy bal oldalra kevésbé világítson. Határozottan messzebb lehetett vele látni, de még nem refletkor volt. Lakott területre beérve meg automatikusan visszaállt sima tompítottra.

Én szerettem, jól láttam vele és nem nagyon villogtak szembe.

A mostani autóm, 2018-as led-mátrixos. Ennél kicsit más a fényszóró asszisztens. Lakott területen kívül (kamerával a közvilágítást figyeli) átvált reflektorra. A szemben érkező, vagy távolodó autókat az első fényszóró, vagy hátsó lámpáiról ismeri fel kamerán keresztül. És ezeket az autókat a led szegmensek kapcsolgatásával dinamikusan kimaszkolja.

Tehát felesleges a tompítottat emelni, más a technika.

Viszont ennek van egy elég nagy korlátja! Szó szerint. Pályán az elválasztó szalagkorlát. Ez sokszor kitakarja a szemből érkező autók fényszóróját és átvált reflektorra. Szembe érkező személyautóknál ez még nem gond, mert az én reflektoromat is kitakarja nekik a korlát. De magasabb autóknál, buszoknál, kamionoknál már vakít. Ilyenkor szoktak szembe villogni gazdagon. Így pályán sokszor inkább nem használom az automata módot, hanem hagyományosan kézzel kapcsolgatok. Ebből a szempontból a régi adaptív xenon megoldása nekem jobban tetszett. Országúton viszont nincs ilyen gond. Ott nagyon praktikus, jól is látok vele.

2023. márc. 6. 14:28
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!