A kettőnek semmi köze egymáshoz. A fék a jármű lassítására való, a kuplung a sebességváltáshoz szükséges. Annyi igaz, hogy ha lassítasz, előbb-utóbb annyira lecsökken a fordulatszám, hogy kuplungolnod kell, nehogy lefulladjon a motor. Remélhetően az oktatód el fogja magyarázni mindezt, mikor vezetni tanulsz.
2023. márc. 4. 22:43
Hasznos számodra ez a válasz?
2/8 anonim válasza:
Amikor beszállsz az autóba, először fék, utána kuplung természetesen, kiszálláskor először a kuplungot engeded, aztán a féket.
Amúgy meg ahogy #1 írta. Amikor én tanultam vezetni, az oktatóm még azt mondta, először kuplung, aztán fék, és jár is a hibavonal a "helytelen" sorrendért, de erről hamar leszoktam.
2023. márc. 4. 22:50
Hasznos számodra ez a válasz?
3/8 anonim válasza:
Megállás: fék, majd ha nagyon lelassult az autó, akkor kuplung. Megállás pillanata előtt viszábbengeded a fékety hogy ne bólintson az autó.
Lassítás: gáz elenged és ha szükséges fék.
Kanyarodás: kanyar előtt fék és visszaváltás, a kanyar közben már nem fékezgetsz.
Piros lámpa: lsd. Megállás.
2023. márc. 4. 22:51
Hasznos számodra ez a válasz?
4/8 anonim válasza:
Borzalom hogy ilyen kérdések vannak.
Azt is meg ne kérdezd hogy a kormányt mikor kell tekerni.!!
2023. márc. 5. 07:46
Hasznos számodra ez a válasz?
5/8 anonim válasza:
Szerencsére az autósiskolákabn ezt szokták oktatni.
2023. márc. 5. 09:49
Hasznos számodra ez a válasz?
6/8 anonim válasza:
Megàllàskor azèrt elöbb a fèk ès csak utàna a kuplung, mert így hatàsosabb a fèkezès hiszen "motorfèk" üzemben vagy mindaddig amig nem kuplungolsz.
2023. márc. 9. 15:35
Hasznos számodra ez a válasz?
7/8 anonim válasza:
Aki így kérdez, annak szabadon választott pedálok nyomkodási sorrendje.
Ilyenkor csak arra kell figyelni, hogy Apa ne adja oda a sluszkulcsot.
A gyerek meg szórakozik a garázsban, brümmög és közben nyomkodja a pedálokat. :D
2023. márc. 9. 15:45
Hasznos számodra ez a válasz?
8/8 anonim válasza:
Minden sebességfokozatnak van egy autónként eltérő minimális sebessége, amít még elbír, de ha ez alá esik, akkor előbb rángatni kezd az autó, majd lefullad. Amíg ennél nagyobb a sebességed, addig lassításnál csak féket használsz. Ha ez alá akarod csökkenteni, akkor eddig a határig csak fék, a határnál pedig kuplung és visszaváltasz a sebességfokozatból.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!