Az okozhatta a hibát, hogy fordított sorrendben lett lekötve az akkumulátor? Vajon nagy kár keletkezett?
Egy 21 éves Toyotáról van szó. Lemerült az akksi az autóban. Kivettem, hogy feltöltsük, de figyelmetlenségből véletlenül a pozitívat választottam le először, és utána a negatívat. Sajnos utólag olvastam, hogy ez akár rövidzárlatot is okozhat. Az akksi feltöltött, visszarakásnál ügyeltem, hogy jó sorrendben csináljam, de amint áram alá került a kocsi, folyamatosan beriasztott (kb 15 mp-ként), ez kiiktatható volt, de újra riasztott. Autó egyáltalán nem indul, ellenben motorhibát jelez.
Az akksi kivétel okozhatta a bajt? Mekkora kárra lehet számítani?
Negatív kommentek nem kellenek. Holnap hívok elektromos szerelőt.
Tárgytalan, az immobiliser blokkta a motort, a riasztó kiiktatása után végül beindult.
Ijesztésnek jó volt.
Mondjuk már leírták, de nem tudom ez laikusként mennyire érthető így szóval pontosítok.
A pozitívat és a negatívat nem szabad összeérinteni. A kocsiban, ha rajta van az aksin a negatív aksisaru, akkor a kocsi minden fém része negatív.
Namost ha te először a pozitívat lazítod meg a villáskulcsal, akkor fenn áll az esélye annak hogy a villáskulcsot valamelyik fém részhez érintve, összezárod az aksit. Ha a negatívval kezdesz, akkor ez nem történhet meg🤷♂️
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!