Motor chip tuning?
Letezik ez?
Ugye teljesen mas karakterisztikaju egy motor blokkja mint egy autoe, mit tudnak rajta allitani, foleg javitani?





Szerintem itt is inkább optimalizálnak, vagy ha felteszel egy sportdobot, akkor hozzá igazítják a motor üzemanyagellátását. Meg sokkszor azért van még ezekben a motorokban tartalék, csak vissza vannak fogva, mert többnyire az emberek nem 20-30 ezer kilométerre vesznek motort.
Ha konkrétan tuningoltatni szeretnél, akkor van erre cég:





Ez egy nagyon bonyolult téma amit nem lehet 2 hét alatt sem elmagyarázni, ha mélyebben bele szeretnél látni.
A chip tuningnál a motorvezérlőt (ECU) programozzák újra a gyárihoz képest. Az égéstérbe bejuttatott üzemanyag és levegő mennyiségét változtatva. Persze mindennek van határa, ahogy egy befecskendezőnek, egy pumpának, egy turbónak, stb…
Legjobban a turbós és kompresszoros autók programozhatók, hiszen itt egy külső hardware juttat levegőt a motorba. Ha a levegő szűrőn át tud jönni nagyobb mennyiségü levegő és a turbó mondjuk 1.0 Bar helyett 1.6 Barral tudja tolni az égéstérbe a levegőt akkor ehhez az emelt levegő mennyiséghez emelt üzemanyag mennyiség szükséges. Ilyenkor pl. a gyári 20mg-os üzemanyag befecskendezőt átállítják 40mg-ra így nyerhető +30-50 lóerő egy turbós motornál. A mennyiségeket csak hasraütés szerűen írtam, hogy szemléltessem.
A szívó benzines autókat nehezebb illetve kevésbé hatékony chippelni.
A Magyarországon is elterjedt “Megcsippeljük aztán jobban is megy kevesebbet is eszik” pedig egy marhaság. Ha lóerőt akarunk nyerni, ahoz a gyárihoz képest plusz anyagot kell adnunk a motornak. Ha pedig plusz üzemanyag mennyiséget adunk, hogy fogyasztana kevesebbet egy autó?
Azt szokás mondani, hogy általában (közel sem igaz minden motorra!!) +20%-os teljesítménynövekedés még nem jár a motor károsodásával. Azonban ez felett nyilván minden jobban és gyorsabban kopik, nagyobb hőhatásnak van kitéve, stb…
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!