Mi az a "maximális belső teljes kikormányzás", illetve " maximális külső teljes kikormányzás"? ... és mi ezek tulajdonképpeni hatása a vezetésre, kormányzásra?
Az autó kormányzott kerekei nem egyforma szögben fordulnak el: a trapézgeometria miatt (igen, ezért hívják sokan a kormányösszekötő gömbfejeit "trapézgömbfejnek") az ívbelső kerék mindig nagyobb szögben fordul el, mint az ívkülső, mert kisebb ívet kell bejárnia és így lesz csúszásmentes a futása. A maximális belső teljes kikormányzás azt jelenti, hogy az ívbelső kerék legfeljebb mennyivel tud elfordulni a hossziránytól, a maximális külső teljes kikormányzás pedig azt, hogy az ívkülső kerék mennyivel fordul el. Ez van, hogy nem egyforma a két irányban: nekem most csak a laprugós, nagykerekű Wartburg jut eszembe példaként, de biztos van más autó is, ahol műszaki okokból nem egyforma a maximális elfordulás mértéke a két oldalon.
Ennek a hatása leginkább a fordulókörben mutatkozik meg: azonos tengelytáv esetén ha nagyobb a kerekek elfordulási szöge, kisebb íven fordul az autó, te pedig örülsz, hogy nem kell a kétsávos úton ipszilonozni megfordulásnál, megvan egy ívben. Viszont ennek vannak műszaki korlátai.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!