Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Érdemes összkerekes autót...

Érdemes összkerekes autót vásárolni?

Figyelt kérdés

Autóvásárlásán gondolkozunk.

Jelenleg egy kis ferdehátú autóm van, ami a célnak megfelel, azonban szeretnénk fiatalabbat. Az enyém 2011-es.

Igazából nem nagyon járok hegyes/dombos helyeken, max amikor megyünk az anyósék, de ott tényleg durva kanyarok vannak.

Eddig egyszer tudtam hóban vezetni, amióta megvan a jogsim ( április), mivel egyszer esett erre a hó.

Nem volt valami borzasztó, nyilván csúszott, de csak normálisan, figyelve kellett menni.

Vezettem már összkerekes autókat, de nem hóban, illetve nem hegyes/dombos helyeken.

Amit eszrevettem igazából, hogy a kanyarokat sokkal jobban lehet bevenni.

Barátnőmmel ketten ülnénk benne általában, max 3-4-en.

Nincs igazán szükségünk nagy csomagterre, ezért is nem szeretnénk kombit.

Gondolkoztam kupén, sedan-on, SUV-on is, illetve ferdehátún.

Nincs valami nagyon nagy keretünk, nagyjából 6.2-ig.

Általában amúgy városban, vidéken használnánk, illetve autóúton, max 20percre.

Nem tudom, hogy érdemes lenne-e összkerekes autót venni.

Sokat olvastam, hogy aki vett ilyen típust, az nem bánta meg.

Igazából olyan 2015-16-os évjárattól keresnék.

Néztünk egyet, ami nekünk megfelel, tetszik is stb, az egy 2019-es Hyundai i30, 1.4 T-GDI, Fastback, 25ezer km-rel, egy idős úré.

De pontosan tényleg nem tudjuk, hogy milyet vásároljunk.

Előre is köszönöm a válaszokat!


2023. febr. 17. 15:16
 1/5 anonim ***** válasza:
100%
Nem vennék. max kapcsolható 4x4 hajtasút , mert lefogja a gépet koptatja a gumit, felesleges .
2023. febr. 17. 15:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%

Az a helyzet, hogy a mai autók már annyira hülyebiztosak, hogy a 4x4-nek csak akkor van értelme, ha tényleg extrém körülmények között van használva a jármű. Minden egyéb esetre ott a rengeteg menetbiztonsági elektronika.

Egy összkerekes autó több hibaforrást jelent, több kopó alkatrészt, nagyobb menetzajt, magasabb fogyasztást. És ezt mindig, nem csak 4x4 üzemmódban. Ha egy évben kétszer tíz kilométerre kell, akkor nem csak felesleges, de határozottan butaság.

Persze ha belefér a keretbe és nem zavarnak a hátrányai, akkor nem akarlak lebeszélni róla, de nem igazán leszel előrébb vele.

2023. febr. 17. 16:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
Nem igazán van értelme. Ráadásul az állandó összkerekes már ritka, a legtöbb autó csak kipörgő első kerék esetén kapcsolja be a hátsó hajtást. Ezek elsősorban nem a sportos vezetést szolgálják, hanem a megfelelő vonóerőt alacsony tapadás esetén. Az előnyét nagyon ritkán élvezed ki, a hátrányait viszont folyamatosan.
2023. febr. 17. 17:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
100%

4x4-nek akkor van értelme, ha kint laksz valami földutas telken, vagy a Bakonyban, ahol azért van hó télen és nem mindig sikerül reggel 7-re letolni.

Átlagos városi/autópályás használatra totálisan felesleges. Plusz kiadás üzemanyagban és alkatrészben.

2023. febr. 17. 17:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
Erre a használatra minek? Többet fogyaszt, koptatja mind a 4 gumit illetve +hibalehetőségek.
2023. febr. 17. 18:12
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!