Nem ritka, hanem a 90-es évek óta konkrétan nincs.
Azért, mert luxusautó.
"Luxusautóból miért kell kivenni a vezetési élményt?"
Az ekkora böhömök nagy részét sofőrös autóként használják. Vagyis elöl ül a sofőr, hátul pedig a tulajdonos vagy a vezérigazgató, aki ezt használja céges autóként. Neki pedig nem a vezetés élménye a legfontosabb, hanem az, hogy gyorsan és kényelmesen eljusson oda, ahová szeretne. Erre teljesen jó az automata váltó. Nem bőgeti a motort feleslegesen, nincs rángatás elinduláskor vagy lassú kanyarban, minden finoman és simán történik.
Illetve egy bizonyos motorméret fölött már kényelmetlen a kézi váltó. Egy 500 lóerős, kéttonnás behemóthoz váltót még lehet is tervezni, de a kényelmesen és finoman működtethető tengelykapcsoló már nem könnyű mutatvány. Az automata váltók hidrodinamikus tengelykapcsolója (vagy ha úgy jobban tetszik, a "citrom") viszont jól bírja az ilyen igénybevételt: amíg megvan az olaj kellő hűtése, nem ég le, kisimítja a terhelésváltásokat és nem tornáztatja meg nagyon a sofőr bal combját. Az egytárcsás szárazkuplungnál ugyanis vagy a súrlódófelület méretét, vagy a rugóerőt kell növelni, hogy nagyobb nyomatékot tudjon átvinni, de az előbbi nem növelhető a végtelenségig. Márpedig ha nagy a rugóerő, erős bal láb kell a működtetéshez, amint az néhány sportkocsin tapasztalható.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!