Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » S Merciből miért olyan ritka...

S Merciből miért olyan ritka a manuális váltós?

Figyelt kérdés

2023. febr. 13. 18:21
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
100%

Nem ritka, hanem a 90-es évek óta konkrétan nincs.

Azért, mert luxusautó.

2023. febr. 13. 18:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
100%
Hát ja, ami gyárilag nem létezik az azért ritka:D
2023. febr. 13. 19:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
100%
Gondolkozz rajta egy kicsit. Ültél már autóban?
2023. febr. 13. 20:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 A kérdező kommentje:
Luxusautóból miért kell kivenni a vezetési élményt?
2023. febr. 13. 20:24
 5/14 anonim ***** válasza:
100%
Mert az S Mercit nem arra csinálták, hogy te vezesd. Csak ezt a sok proli nem bírja agyilag felfogni.
2023. febr. 13. 20:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
100%
Tipikus sofőrös autó, nem arra van, hogy racsézzál.
2023. febr. 13. 20:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
100%
Egy luxusautó nem lesz élmény manuális váltóval. Abba egy finom automata illik, arról szól az egész hogy nem te dolgozol, csak maximális kényelemben és csendben terpesztesz miközben mész stabil 250-et ha kell. Mondom, ha ez neked nincs meg nem ültél még ilyenben.
2023. febr. 13. 21:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
100%
Az S-osztály méretű kocsinál pont nem élvezhető a kézi váltó. Kisebb kocsiknál igen, de ekkora bálnánál nem.
2023. febr. 13. 21:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
100%

"Luxusautóból miért kell kivenni a vezetési élményt?"

Az ekkora böhömök nagy részét sofőrös autóként használják. Vagyis elöl ül a sofőr, hátul pedig a tulajdonos vagy a vezérigazgató, aki ezt használja céges autóként. Neki pedig nem a vezetés élménye a legfontosabb, hanem az, hogy gyorsan és kényelmesen eljusson oda, ahová szeretne. Erre teljesen jó az automata váltó. Nem bőgeti a motort feleslegesen, nincs rángatás elinduláskor vagy lassú kanyarban, minden finoman és simán történik.

Illetve egy bizonyos motorméret fölött már kényelmetlen a kézi váltó. Egy 500 lóerős, kéttonnás behemóthoz váltót még lehet is tervezni, de a kényelmesen és finoman működtethető tengelykapcsoló már nem könnyű mutatvány. Az automata váltók hidrodinamikus tengelykapcsolója (vagy ha úgy jobban tetszik, a "citrom") viszont jól bírja az ilyen igénybevételt: amíg megvan az olaj kellő hűtése, nem ég le, kisimítja a terhelésváltásokat és nem tornáztatja meg nagyon a sofőr bal combját. Az egytárcsás szárazkuplungnál ugyanis vagy a súrlódófelület méretét, vagy a rugóerőt kell növelni, hogy nagyobb nyomatékot tudjon átvinni, de az előbbi nem növelhető a végtelenségig. Márpedig ha nagy a rugóerő, erős bal láb kell a működtetéshez, amint az néhány sportkocsin tapasztalható.

2023. febr. 13. 21:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 A kérdező kommentje:
Akkor lehet, hogy S Merci helyett jobb lenne egy E Merci.
2023. febr. 13. 23:38
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!