Mire lehet számítani ezekkel a hibákkal?
Elindultunk az autóval, tankoltunk, ekkor még semmiféle hibát nem produkált. Később az autópályán a szélvédő előtti szellőző felől furcsa erős szélzaj szerű hangot lehetett hallani, de csak a gázpedál nyomásakor, ha felengedtem abbamaradt. Kb egy óra múlva, a lehajtónál észrevettem, hogy megkeményedett a fékpedál és nagyon gyengén fog a fék. Ez elvileg a fékrásegítő. Ismerős tanácsára mivel éjszaka volt és vidéken voltunk, nem volt forgalom, óvatosan eljutottunk hazáig. Néha lehetett érezni, hogy nem egyenletesen megy az autó, elkezdett nagyon büdös furcsa benzinszag áradni az autóból, és mikor leparkoltunk lehetett hallani, hogy iszonyatos hangja van. Hétfőn hívom a szerelőt, addig is tudnátok segíteni, hogy mire számítsak?
Régi benzines opel, ha ez számít
Valami olyasmi, amit az 1-es írt. A fékrásegítő úgy működik, hogy a folytószelep és a motor között levő vákuum megszívja azt a dobot, ami a homlokfalon van. Ha ebben a rendszerben (a csövekben vagy a dobban) akárhol lyuk keletkezik, akkor
1. nem lesz fékrásegítés
2. a lyukon áramló levegő zajt kelt
3. a benzinnel kevert levegő kiáramlik a szívócsőből, bár ez nagyon furcsa lenne.
A másik lehetőség, hogy nem zár valamelyik szívószelep. Ha ez a helyzet, akkor az drága lesz, mert nagy valószínűséggel le kell venni a hengerfejet.
Ez kb olyan mintha felhívnád az orvost és annyit kérdeznél hogy: "ha fáj, akkor mi bajom van?"
És elvárnád hogy meg is mondja.
Legalább bele néznél a motorháztető alá és valamit hátha megtudnál állapítani.
Senki nem tudja megmondani hogy mennyiba kerül, amíg nincs meg a hiba.
Nem várom el, hogy bárki is megmondja. Azt hittem annyit lehet tudni, hogy mennyiről indulhat az ára a javításnak, ha annyi a gond amit fentebb leírtak.
Benéztem a motorháztető alá, de nő vagyok és nem értek hozzá, így csak annyit láttam, hogy pont úgy néz ki minden, mint máskor. :/
"A drága lesz az kb mit jelenthet?"
Ezen még korai gondolkodni. Mert nem lehet biztosan megmondani, hogy melyik alkatrésszel van baj.
Ha fékrásegítőt kell cserélni, mert a rozsdától átlyukadt, az kb. 30-50 ezer. Ha le kell venni a hengerfejet, akkor azt fel szokták újítani. Ami mindennel együtt lehet 100-200. (De az előbbi csak nagyon olcsó megoldásokkal.) Viszont, ha csak a fékrásegítő vákuumcsöve lyukadt ki, az indulhat akár 10 ezernél is. Olcsó maszek műhelyben.
Azt írtad, hogy benéztél a motorháztető alá. Ami nagyon helyes.
De közeben járatni kell a motort is, hátha meghallod és lokalizálni tudod a sziszegő hangot.
Ha van egy segítőd, akkor eközben adhat egy kis gázt is. (Vagy Te is megteheted a motortérben a gázbowden meghúzásával. De az már haladó szint. :-) )
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!