Mennyit érdemes rászánni egy robogóra, ha városi futárkodásra akarom használni?
Az autós piac áraival tisztában vagyok, nagyjából el tudom dönteni, hogy mi éri meg és mi az, ami "hiába olcsó, csak a kiadás lesz rá" kategória, viszont motorok terén abszolút nem vagyok képben az árakkal. Viszont a kedvező fogyasztás miatt lehetséges, hogy vennék hamarosan egy motort. Tapasztaltabbaktól kérdezem, hogy mi az az ársáv, amiért már használható robogót tud venni az ember? Városi futárkodásra kellene, az is szempont, hogy bírja az emelkedőket. De ettől eltekintve nincs elvárásom, menjen, tegye a dolgát. Nem szabok meg kategóriát, nyugodtan leírhattok bevált típusokat (mint pl. futárautónak a régi Swift - olcsó alkatrészek, könnyű szerelhetőség, megbízható motor; vagy egy SDI a fogyasztás miatt), szóval így összességében vagyok kíváncsi pár jól bevált robogóra, ami bírja a strapát.
Konkrét típus is jöhet, illetve az, hogy szerintetek mennyi az az összeg, amit érdemes rászánni ahhoz, hogy lehessen vele menni, de azért szem előtt tartva azt, hogy nem villogni szeretnék vele, hanem dolgozni. Észszerű megoldás érdekelne, nem a csilivili új állapot, stb...
Én még diákként futárkodásra vettem Piaggio Liberty 50-et, azért azt választottam mert nagyobb a kereke a legtöbb 50-es robogóénál, ami a szar útjainkon jól jön. Mostanában olyan 300-400 körül mennek az okés állapotúak, akkor még olcsóbb volt, de a piac most olyan amilyen, meg hát azóta már inflálódtunk is elég sokat.
Már nagyon rég nem futárkodom de a kis Piaggio most is megvan, nyáron ezt használom gyakran ha Budapesten belül valahova mennem kell, és túl messze lenne biciklivel (autózni nem szeretek a városban, és 10-ből 9 esetben feleslegesnek látom). A kötelező szervizeket és kopó-fogyó dolgokat kapott az évek során, de semmi nagyobb gondom nem volt vele, pedig tényleg nagyon nyúzva volt az elején, és azóta is használva van mint írtam. Nekem bejött.
#1 Köszi a tartalmas választ!
#2 Egyelőre csak 50-es játszik, sima B kategóriás jogsim van.
Hozzáteszem azért az 1-es válaszomhoz:
Budai hegyekben nekem nem nagyon kell motoroznom, de jártam arra párszor a robogóval, és hát meredekebb emelkedőkön már tényleg forgalmi akadályt tud képezni gyérebb forgalomban, mondjuk én vagyok rá 88-90kg. Nekem 2T modellem van, a 4T elvileg még kevésbé bírja, és elvileg a kis kerekűek is ebben jobbak. Cserébe azzal tényleg kátyúkerülgetésről szól az élet.
Akkor javasolnám hogy tedd le a B125 jogsit. Én is akartam, de inkább A2-t csináltam, amire aztán azóta sem vettem nagyobb motort de minden évben tervezem.
Nagyon gyorsan lerakható B-s jogsival, és 125cm3 motorokra jogosít, amikkel bár autópályán nem annyira jó menni, de minden másra már elég erős. Csak persze az már rendszámos is, annak minden extra költségével.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!