Futárkodáshoz milyen robogót érdemes venni?
"Addig jutottam h 4 ütemű legyen."
Akkor vissza kell menned a kezdetekhez. 4 üteműt futárkodással 2 hét alatt kinyírnád. 2 ütemű kell. Olasz vagy japán (yamaha, piaggio, aprilia, honda). Ezek kb. elvisznek a világ végére. Apriliából csak az sr ditechet nem szabad megvenni.
Biztos vagy te benne első válaszoló?
4 litert megetet futárkodással 2 üteművel.
Alapból 2 ütemű robogóval városban meglehet 2,5-3 litert etetni, futárkodással amikor nyomni kell tőgázon, ötvenszer leállítva 4 liter.
4 üteművel a fele.
Plusz most leírom : 4 üteműt nem fogja kinyírni, nem véletlen a 4 ütemű robogókat adja bérbe az aprilia is nyíregyen.
Miért ? Olajban futó vezérműlánc, 2 szeleppel.
Folyton olajkent hengerfalak, dugattyú.
Nem tudja kinyírni.
Dolgoztam futárként, diákok mellett ausztriában üzleticsomagküldésen.
125-ös 4 üteműek voltak, diákoknak 6 db 4 ütemű 50ccm, és 1 darab 2 ütemű.
A 2 üteműt ritkán használták direkt emiatt, fogyasztásban rosszabb volt, és sokkal többször kívánta a szervízt az igénybevétel miatt.
Tény : többet ment, jobban gyorsult, de na.
Ott nem volt tiltás bennük, a 4 ütemű is 65-70-et ment ahol lehetett.
Tipp: mindegy az ,hogy milyen márka.
A legtöbb robogóban , 50ccm körül 139QMB (QMA vagy más jelöléssel 4GY) motorkódos kínai blokkok vannak.
Kínai, az összeszerelés minősége a baj, de átlag a használtak már átestek egy-egy szervízen ahol orvosolták ezeket mind.
A tervezés jó, túlméretes konstrukciók.
3 lóerőre, alacsony fordulatra inkább nyomatékra : 2 szelep, felülszelepelt a hengerfejben.
Olajban futó vastag vezérműlánc és mindegyéb.
Ha fojtásod van : tiltásmentes CDI, 72 CCM naraku hengerszett. (megegyező méret, az ötveneshez, mert a gyári műanyag burkolatot igazítják hozzá.) hangra nem nagyon változik, ugyanúgy alacsony fordulat és kapálógép hang.
125-ös 4 ütemű karburátor és varriátor.
60 ezres kör, de még sem 50-et hanem 80-at megy és ugyanúgy 2 liter fogyasztással számolhatsz.
Futárkodáshoz vagy adnak járművet, vagy ne vállald el.
A futárkodás saját járművel szinte biztos, hogy ráfizetés, általában még az üzemanygra is kevés a térítés, plusz a szerviz... a munka is sokszor nincs megfizetve, esőben, fagyban hajtják a futárt, éljen meg a borravalóból, ami meg többnyire kevés.
Nem véletlen, hogy nincs sok motoros futár, aki néhány hónapnál tovább csinálja, aki meg erre komolyabban beruház (ezért vesz robogót), lehet negatív mérleggel áll tovább.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!