Az állami szervek által használt autók mikor és milyen formában kerülnek értékesítésre?
Igen hivatalosan így kellene, viszont mielőtt ide kerül egy egy rozoga szar jópárat fillérekért visznek a haverok….
Ide csak azok kerülnek amik annyira szarok hogy senkinek nem kellettek a minisztériumokban.Ez van sajnos.
Dolgoztam állami cégnél. Bár ott közel sem akkora méretű a céges flotta, mint pl a rendőrségnél. Fontos tudni, hogy itt sem lízingelt autókat használtak, hanem az intézmény volt az autók tulajdonosa. Itt úgy ment, hogy általában 200-250e km után selejtezték az autókat. Korban ez simán lehett akár 8-10 év is.
2019-ben még ott dolgoztam, akkor pl pont az egyik 2008-as kombi H Astrát selejtezték. Ez úgy történt, hogy elvitték márkaszervizbe egy árajánlat kérésre, hogy az adott márkakereskedés használt autóként mennyiért venné be. Ott felmérték az állapotát és persze jó nyomott árat adtak rá, hiszen ők is keresni akartak rajta, piaci ár alatti áron vették volna be. Akkor ezek a H Astrák 1-1,2 M körül mentek, a kereskedés meg 600-ért vette volna be. Igaz, hogy eléggé lelakott autó volt. Kívül-belül retkes, mindenhol használati nyomok, több helyen szállítástól, cipekedéstől szakadt, sérült kárpitok... Szóval első körben 600-ért a dolgozóknak hirdetik meg a belső honlapon közzé téve. Ha nem kel el, akkor vagy megy nyilvános hirdetésbe, vagy a márkakereskedésben leadják, esetleg beszámíttatják a következő autóba. De az esetek 98%-ában el szokott kelni házon belül. Konkrétan erről a H Astráról van tudomásom, hogy az egyik kolléga megvette, kicsit kipofozta, vett hozzá bontóban kárpitokat, kicserélte és egy hónapon belül 1,1-ért tovább adta.
#6, miért titokban?! Amit leírtam, nem tiltja semmilyen törvény. Nincs olyan jogszabály, hogy a dolgozó nem vásárolhatja meg a saját munkáltatója leselejtezett autóját.
A munkáltatónak meg tök mindegy, hogy a saját dolgozótól kapja meg érte az X összeget, vagy ugyanennyiért eladja a kereskedésnek, aki meg haszonnal adja el egy idegennek. Végeredményben ő ugyanott van.
7: ha egyből menne nyilvános árverésre, ott többet kaphatna érte, mint csupán egy márkakereskedőtől ajánlatot kérve, ez benne a csalás
Először kellene árverésre bocsátani, és ha ott nem megy el, csak akkor felajánlani a kereskedőnek, dolgozónak kevesebbért.
#8, nincs ilyen szabály!
Ezzel az erővel pl te, mint magánszemély is "csalást" követsz el, ha a szomszédodnak, kollégádnak, ismerősödnek adod el az autódat, anélkül, hogy nyilvánosan meghirdetnéd.
Hiszen, lehet hogy ha felteszed a hahura többet kapál érte, mint amit a szomszéd ajánl.
De miért is kellene a lehető legmagasabb áron eladni az autódat?! Miért szólna ebbe bele bárki is, ha neked valamivel kevesebb pénz is elég érte, ha cserébe nem kell hirdetni, fogadni a tesztpilótákat, foglalkozni, vesződni vele?! A saját tulajdonod, annak és annyiért adod el, akinek és amennyiért szeretnéd. Jogi személyekre, cégekre, intézményekre ebből a szempontból miért kellene más szabálynak vonatkoznia?!
Amúgy olyan cégeknél, ahol nagy flottát cserélnek egyszerre meg szokták hirdeti. Pl nem egyszer láttam már MFR-*** rendszámú fehér 5 ajtós H Astrákat a használtauto.hu-n. Ahol a műszerfal is össze van furkálva a rendőrségi rádiónak. Ami egyértelműen ex-rendőrautó volt.
9: az én privát autóm az én ügyem, viszont egy állami hivatal autója közpénzből van, ezért kötelességük lenne, hogy eladáskor is a legtöbbért adják el, hogy spóroljanak a közös pénzünkkel, ugyebár
De világos, hogy a korrupció ural mindent, így ez is lenyúlási lehetőség az államtól.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!