A belső égésű motorok már tényleg kivannak maxolva? Már nincs hova tovább fejleszteni őket?
Közel sem.
Ha olyan fogyasztású autóink lennének, mint a forma 1 technológiája, akkor 3,5 litert enne az autónk.
De abban nincs üzlet.
Mi értelme lenne a több lóerőnek?!?!?!
Hétköznapi közlekedésre bőven elég 150-200 lóerő, több totál felesleges.
Mellesleg a Forma1-es példa jó sz*r... csipán 60-80 liter között zabálnak 100km-en és a motor élettartama nagyon kevés.
Szerintem a csúcsot a belső égésű motorok a 2000-es évek hozta el.
Tartósak voltak, olcsón fenntartható, viszonylag jó fogyasztással.
Lehetm hogy most még kevesebbet fogyasztanak csak a tartósságuk szépen visszaesett....
Elmennek most is több 100e km-ert, csak addig egy csomó pénzt bele kell ölni mert minden apró sz*r ami elromlik már nem 2 fillér bele.
Na én ezért szeretem az öreg verdám, csak tankolni kell és kész.
Nem. Olyan nincs hogy a technikai eszközt ne lehetne még jobbá tenni. Csak még több munka, idő kutatás kell hozzá. A technológia, tudás mindig fejlődik. Új eljárások, új anyagok is mindig lesznek.
Sokan akkor is azt gondolták, mikor a lovaskocsiről áttértek a gőzgépre, hogy ezt már lehetetlen lesz überelni.
LoL, azt azért tegyük hozzá, hogy az F1-es autó üzemeltetési költségei és motorélettartama nem mondható optimálisnak a hétköznapi autózáshoz.
Amúgy meg az F1-es belsőégésű motorok is része a kérdésnek, azok vannak csak igazán kimaxolva.
A válaszok analógiája alapján, ha egy F1-es kocsi 3.5L-t, egy hármas Prius 4L-t, egy 1.3 Swift meg 5.5L-t fogyaszt, akkor azért belátható, hogy épeszű keretek között már túl nagy csodát nem lehet tőlük várni.
Még egy példa, ha már annyira a F1 van porondon:
Valamikor 3000ccm volt a motor. Most a majdnem a fele, de közben nagyobb lett a végsebesség, jobban gyorsul .....stb.
Szóval még mindig van mit keresni a belsőégésű motorokban.
Nagyon sok mérnök szakképzett mérnök órák ezreit öli ebbe, nem mi fogjuk a fotelből megmondani a tutit.
Nyilván a fejlesztések irányát az határozza meg, hogy hogyan lehet minél olcsóbban és egyszerűbben csökkenti a környezetszennyezést. Látszik, hogy lassan minden gyártó a hibrid és elektromos hajtásláncok felé fordul, tehát feltételezem, hogy gazdaságosan kiaknázható potenciál már nem sok van a belső égésű motorokban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!