Nagyjából 60-40% város-vidék arányban van használva a kocsi, a csapágyak sem az örök élet plusz egy nap kategóriák, különösen érzékenyek a nem megfelelő kenésre. Plusz ugye ott van a DPF is.
Eddig a 10ezer km-enként cseréltem az olajat, mindig jó minőségűre.
Egy ilyen újabb dízelnél a fenti használat mellett szerintetek érdemesebb lenne a kevesebb intervallum? Mondjuk 7-8ezer km? Vagy ha jó minőségű az olaj elég a 10ezer km?
10 ezer km/1 év, ennél gyakrabban pénzkidobás. Ritkábban pedig nem tesz jót a motornak. Ez így tökéletes ahogy csinálod.
2023. jan. 31. 15:11
Hasznos számodra ez a válasz?
2/17 anonim válasza:
Minél gyakrabban cseréled, annál jobb, szóval döntsd el te, hogy milyen sűrűn cseréled. A 10 ezer az bőven jó, annál sűrűbben nem szükséges. De ha te le akarod cserélni 8 ezer után, hát tedd azt, kárt nyilván nem okozol, csak jót teszel vele. Ha 5 ezernél, akkor cseréld 5 ezernél, szíved joga. Persze 10 ezernél sűrűbben cserélve már az anyagi többlet felülírja a motor kopásán megspórolt összeget, de ha ezt most kizárjuk a képletből, akkor ahogy írtam fentebb, minél sűrűbben cseréled, annál jobb.
2023. jan. 31. 15:39
Hasznos számodra ez a válasz?
3/17 anonim válasza:
Én még nem láttam olyan gyártót, aki 10 ezernél alacsonyabb periódust írt elő. Igazából a mai autóknál már van, hogy 30 ezres periódust írnak, szóval lehet, hogy még így is túlteljesíted az elvárást. Mit ír a kézikönyved?
2023. jan. 31. 15:45
Hasznos számodra ez a válasz?
4/17 A kérdező kommentje:
#3 Nyilván én sem a gyártó előírása miatt tartom a 10ezret, az valahol 30ezer felé írja elő.
2023. jan. 31. 15:47
5/17 anonim válasza:
#3 A gyártói előírást és a 30 ezres periódust hagyjuk. Az csak marketing. Egyrészt tök jól hangzik, hogy ilyen ritkán kell cserélni és a paraszt megveszi, aztán mikor 150 ezernél széthullik az egész a szar kenés miatt, akkor meg vesz egy másikat.
Tilos 30 ezerig húzni, az csak parasztvakítás, megöli vele a motort az ember.
2023. jan. 31. 16:00
Hasznos számodra ez a válasz?
6/17 anonim válasza:
Marketing az apád f.! Legfeljebb akkor, hogyha nem előírásnak megfelelő olajat önt bele a delikvens. De te biztosan jobban tudod, mint egy csoportnyi mérnök, akik az utolsó csavarig bezárólag ismernek minden paramétert az általuk tervezetten motoron.
2023. jan. 31. 16:21
Hasznos számodra ez a válasz?
7/17 anonim válasza:
#6 Csináld ahogy akarod, de légyszi ha tönkremegy, akkor ne ránk sózd a fostalicskádat a hibát eltitkolva, hanem inkább csapd a fának vagy add le a bontóba. Köszi. Ha néztél volna szakértőktől videót vagy egy kicsit utánaolvastál volna, akkor tudod, hogy nem bírja a motor a 30 ezres olajcsere periódust. Ha csak pályán használod az autót, akkor 15 ezer km még belefér, de 30, dobhatod ki a kukába jóval idő előtt. Főleg, hogy olajcsere 20 ezer ft, motorfelújítás mai autónál több millió ft, de azt csinálsz amit akarsz.
2023. jan. 31. 16:27
Hasznos számodra ez a válasz?
8/17 anonim válasza:
Miért menne tönkre, árul már el? A kérdező is megerősítette, hogy neki si 30 ezres az előírt periódus, ehhez képest 3-szor gyakrabban cseréli az olajat. Mit gondolsz, hányszor kéne cserélnie gyakrabban? 10-szer? 20-szor? Az már elég lenne szerinted? Vagy cserélje minden tankolás után? Egy igazi kötekedő alak vagy, aki csakazért sem hajlandó betartani az előírást, mert fejébe vette, hogy az hülyeség. Gondolom a kereket sem az előírt nyomatékkal húzod meg, hanem 2-3-szor akkora erővel, mert te jobban tudod, aztán utána csodálkoznak, hogy nem lehet leszedni meg tönkremegy a menet benne. És még sorolhatnám miket szoktak művelni a hozzád hasonlók (faterom autószerelő, első kézből tudok neked ilyeneket mondani).
2023. jan. 31. 16:31
Hasznos számodra ez a válasz?
9/17 anonim válasza:
Igazából 10ezrenként is feleslegesen sűrűn cseréled, ennél rövidebbre felesleges venni. Ilyen csereperiódus a régi autóknál, ásványi, félszintetikus olajoknál volt. A 30000 km-es csereperiódus nem pusztán marketing, mivel úgy tervezik meg a motort, annak kenését és kenőanyagait is, hogy ezt bírják. Ha 15-20ezrenként cserélsz, még akkor is simán jó vagy, és fele annyi fáradtolajat termelsz.
A kamionokban akár százezer feletti csereperiódusok is vannak, és millió kilométereket elmennek.
2023. jan. 31. 16:33
Hasznos számodra ez a válasz?
10/17 anonim válasza:
#5,6 Amúgy nem marketing, hanem környezetvédelmi előírás az úgymond másodlagos károsanyag kibocsátás csökkentése végett. Amúgy láttam már olyan motort szétszerelve amiben 30ezrenként cseréltek gyári olajat. Olajsár mindenhol, a csapágyak és a főtengely úgy el volt színeződve hogy azt nem szedte le róla semmi. Egyiknél a csapágyak szabályosan rá voltak égve a hajtókarra.
A 30ezres olajcserét max még fiatalon, és csak autópályázásnál tartanám különben nem.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!