Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyibe kerülhet egy Mercedes...

Mennyibe kerülhet egy Mercedes W124 fenntartása?

Figyelt kérdés
2.5 vagy 3.0 td motorral. Gondolok itt a motor karbantartás meg stb.(rendszeres karbantartás) Sokkál drágább mint egy fiatalabb autóé?

2023. jan. 30. 18:47
 1/7 anonim ***** válasza:
64%

Dehogy.... ha jó állapotú akkor sokkal olcsóbb.


+ maga a dízel motor kb. sosem romlik el ezekben.

azzal kell a legkevesebb költséggel számolni, mármint a motorikus bajokkal.

2023. jan. 30. 18:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
19%
Ezeket az autókat el kell engedni mostmár ha nem a kínálat tetejét nézegeted.. Van egy rakat típushibája, rohad minden porcikáján és tákolták a háromnegyedét itthon mint az állat.
2023. jan. 30. 20:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
47%

2: várom a listát a típushibákról.... főleg a motor része érdekelne ;)


Ha már nekem 12 év alatt nem ment tönkre semmi a motorban úgy hogy 1+ millió km van benne.

2023. jan. 31. 00:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 D. Brasco ***** válasza:
34%
Hihetetlen hogy 2023-ban még mindig vannak emberek akik ilyen huszon-harminc éves, a világ összes kilóméterét háromszor megfutott dízel kotlákban látják a megváltást,mert hogy ez mercedes...ráadásul a 124-es ami mint tudjuk a mítoszok szerint mindent is kibír meg sosem megy tönkre.Ha jót akarsz magadnak messzire kerüld el ezt a fostömlőt
2023. jan. 31. 00:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
88%

Azért szereti mindenki akinek van egy jó állapotú, mert nyilván egy fostalicska 😀


Ha lelakott akkor tök mindegy, hogy mercedes vagy suzuki vagy citroen, akkor mind szivasz, arról nem az autó tehet.

Ha jó állapotú akkor én csak ajánlani tudom.... Illetve sok régi mercis márkatársam is.

2023. jan. 31. 09:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
100%

2:

Benzinesnél a KE jetronic mindent elmond, Fütéscsap mindegyiken szar/ szar lesz, feszítők, kormánylengés, ventillátort leszokták hegeszteni, hidrotőkék, dízeleknél az olajos bak se cseréli senki, hajtás is lóg már mindegyiken..

Ezenfelül orrán száján rohad. - Motortérben, alul, felül, ajtóknál, napfénytetőnél, csomagtér belseje, rugótartók-


Nem azt mondom ezzel, hogy szar az autó hanem azt, hogy ilyet már nem kéne venni azzal a céllal, hogy megbízható meg napi használós. Ilyen autót min. 5-6000 euróért ha talán érdemes venni de akkor is min. 1 milliot rá lehet locsolni ha "jó" autót akarsz.

2023. jan. 31. 12:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
100%

KE jetronic télleg sz*r... nekem sem kéne benzines, amúgy is dízelb*zi vagyok és a kérdező is azt venne :)


Fűtéscsapnál sokszor a vákuum nincs meg, nálam is ez volt a gond.

Fogtam és vettem bele egy VW T2-be való damilos fűtéscsapot amit tavasszal elzárok, késő ősszel kinyitok a motortérben és ennyi.


Kormánylengés alatt holtjátékot értesz? Az mindig is volt mivel csigás, nem fogasléces... együtt kell vele élni.


Hidrotőke nekem most az egyik csattog 12 év alatt, tavasszal cserélem, kemény 5000 forintos alkatrész.


Dízeleknél olajos bak? Motortartó bakra gondolsz? Mert az valóban szépen leül 30 év alatt, én is pár éve cseréltem... sokkal kisebb lett a rezonancia.

Szintén filléres tétel egy-egy motortartó bak.


Ventilátort leszokták hegeszteni... mármint, hogy a viszkó megadja magát? Igen, ez is megesik, 30 éves autóknál nem csoda, viszont 10e-ért vettem bontóból tökéletes állapotút.


Hajtásban találni még olyan mercit ahol gyáriak a hardyk és a rezgéscsillapító... ezt kicserélve sokal javul a lógás....

Maga a kardán nem kopik el mert bivaly anyagból van.

Hardyk ára sem necces, rezgéscsillapítóé már picit... az 20e ft volt.


Rohadással nekem csak alul van gond, sehol máshol.

Ezek még galvanizált vasak, ha nem hanyagolták durván el akkor nincs komoly rohadás, ha van és az ember nem tud lakatolni akkor komoly pénzt megcsináltatni.


Össze kéne már számolnom pontosan, hogy mennyit költöttem a csinálgatására 12 év alatt de szerintem kb. 300ezret, és most nagyon jó állapotban van műszakilag szerencsére.

Ehhez az is hozzá tartozik, hogy mindent én csinálok rajta + ugye nem Unixból rendelek csillagászati áron.

(Most a gumikat, olaj és szűrő cseréket persze nem számolom bele hiszen az nem számít, minden autóra kell ezeket költeni)

Mellesleg egy olajszűrő 1500, egy légszűrő 2000, egy gázolajszűrő 1000ft... + olaj, így egy olajcsere kemény 10e forint nekem.


Én már bejártam vele az országot keresztül kasul.... km is van benne bőven + még raktam is bele.

Nem mondom, hogy nem hagyott cserben mert akkor hazudnék... összesen 2,5 alkalom volt de egyik sem motorikus.. vicc, hogy ez a motor mit kibír és mennyire igénytelen.

(Azt már ugye le sem írom mit csinálunk az itthon összegyűlt használt étolajjal.. :D)


Azért 2,5 cserbenhagyás volt mert az egyiket megtudtam csinálni út szélén... kilyukadt egy fékcső.

30 Éves fékcsövek voltak alatta, 2 éve cseréltem, szintén aprópénz....

5 méter fékcső 10e ft sem volt, + csináltunk egy hajlítót házilag, peremező meg volt itthon.


Egyszer a bal első talpas gömbfej szakadt ki....

Azzal nem igazán tudtam tovább menni, de 2 napra rá azt is a helyszínen csináltam meg :D


Illetve egyszer az utángyártott hidraulikus kuplungtömlő durrant szét....

Ha nem Szigetszentmiklóson az M0 felhajtónál lettem volna akkor azzal is haza tudtam volna jönni de pályán inkább nem kockáztattam a kuplung nélküli váltogatással, így másnap visszamentem mindenféle csövekkel és összekötöztem, hogy addig kibírja míg felmegyek vele pályára... onnantól kezdve ha 5ösbe tettem nyert ügyem volt.


Azóta ezek mind orvosolva lettek és most nem igazán látom, hogy bármi gond is lenne az autóval, nyugodt szívvel megyek vele 700km-ert is egy nap.


Jó verdák ezek nagyon, ha nem egy lelakott példányt vesz az ember.

Ha meg otthon tudja szerelni akkor fillérekből fenntartható egy fiatalabb autóhoz képest.

2023. jan. 31. 15:49
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!