Ezeknél az autóknál,hogy működik a kiegyenlítő tartály?
Nem csak a régi japán autókon működik így: a túlnyomásos, zárt hűtőrendszerekben általános ez az elrendezés. A vízkört a hűtőnél kell feltölteni, a nyomás szabályzását pedig a hűtősapka végzi. Ebben kettős szelep dolgozik.
A külső, nagyobb átmérőjű szelepet egy nyomórugó tartja a helyén, ezzel állítják be a maximális nyomást. A szeleptányér mérete és a rugó erőssége úgy van belőve, hogy egy adott, légkörinél nagyobb nyomásérték esetén nyisson és átengedji a hűtőfolyadékot, ami onnantól kezdve csak egyfelé mehet: az erre szolgáló csövön át befelé a kiegyenlítőtartályba, ahol elfér.
A sapka belső, kisebb szelepe a másik irányba tud nyitni, befelé tudja engedni a vizet, ha a nyomás egy adott szint alá esik a hűtőrendszerben. Ilyenkor a kiegyenlítőtartályban található folyadék befelé folyik a hűtőbe, ennek hatására a hűtőrendszer mindig légmentesen tele van folyadékkal és ennek a nyomása magasabb a légkörinél.
Akkor van baj, ha túl kevés a folyadék a kiegyenlítőtartályban, ilyenkor a belső szelep nyitásakor folyadék helyett levegő lép be a hűtőbe, a túlnyomás nem tartható, a víz akár normális hőterhelés mellett is felforrhat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!