Hogyha a kiegyenlítő tartályba beleszagolva kipufogószag van, akkor hengerfejes az autó?
Valószínűleg olyan hengerfejtömítéshiba, hogy az égéstér és a hűtőfolyadék került összeköttetésbe. Az olajjáratok nem. A gyertyák nem hófehérek? Vagy a dugattyútető (ha be tudsz nézni a gyertyanyiláson) nem fémtiszta? Mert ezek is jelek arra, hogy hűtővíz van az égéstérben. A kipufogó melegen fehér gőzt fúj?
A javítás nem lesz olcsó, mert a hengerfej levétele után tömítéseket, folyadékokat, sőt lehet, hogy vezérműszíjat kell cserélni. Plusz a munkadíj.
De ha repedés miatt van az összeköttetés, akkor aztán igazán drága lesz.
Azt mondanám, hogy vedd fel a kapcsolatot azzal, aki a motorfelújítást végezte. Kérdezd meg, hogy (minden következmény nélkül) szerinte is van-e kapcsolat az égéstér és a hűtőfolyadék között.
Ha eléggé hozzáértőnek tűnik, akkor kérd meg, hogy szigorúan csak észszerű nyomatékra és nem szögre, húzza utána a hengerfejcsavarokat. Hátha az segít. Régebben, másfajta hengerfejtömítések mellett, az utánhúzás megszokott gyakorlat volt.
De ha nem látszik értelmesnek, akkor ne engedd, hogy túlzott erővel utánhúzza a csavarokat. Mert, ha repedésről van szó, akkor az ronthat a helyzeten.
"És ez mit változtat a hozzászólásom lényegén"
Nem változtat semmit. Csupán megerősíti a hozzánemértésedet.
Eleve olyan sületlenséget firkálsz, hogy befolyik a víz a hengerbe és elégeti. Neked fogalmad sincs arról, hogyan viselkedik egy olyan motor ami szabályosan eszi a vizet. Hát nem úgy ahogyan a kérdező leírta.
Először azon kellene agyalnod, hogy az átszakad hf tömítés miatt a kompresszió mit művel a hűtőtérrel. Megsúgom. Felfújja. Beton keménnyé teszi a vízcsöveket, kinyomja a vizet a fűtőradiátorból, ergó megszűnik a fűtés. A víz miatt az égés vagy elégtelenné válik, vagy meg sem történik. Ezt a motorvezérlő észreveszi és jön az égéskimaradás hibakód. A kipufogógáz drasztikus változását a szabályzószonda észreveszi és már jön is a hibakód a keverékképzésről. Végül a monitor szonda is megtalálja az oxigént és dobja is a katalizátor hatásfok alacsony hibát.
Mindezekkel együtt jön a drasztikus teljesítmény csökkenés. Már csak azért is, mert a víz nem összenyomható és az ilyen motorok bizony görbítik a hajtókart.
Szóval mielőtt okosat akarnál mondani, kutakodj a témában. És szerezz típusismeretet.
Aztán képzeld magad hasznosnak.
A kérdezőnek annyit üzenek. Vidd vissza, nézesd meg. Valószinübb, hogy nem lett rendesen kilégtelenítve az összeszerelés után és most tudja benyelni a vizet a légbuborékok helyére.
És egy jótanács. Ne nevezd az ignis túlfolyóját kiegyenlítő tartálynak, mert nem az. Ami neked van csak egy edény, ahova a hűtő sapkáján keresztül a kinyomott víz lefolyhat. Ha jobban megnézed, csupán 1db cső megy bele. De a rendszerbe már nincs visszavezetve. A második cső a szabadba nyomja ki a vizet.
#6
"semmilyen hasznosat nem mondó" helyett most már "hasznosat mondó"-nak neveznélek.
A betonkemény hűtőcsőben valóban igazad van. Ez is egy olyan tünet, amit a kérdezőnek érdemes ellenőriznie.
De a motor ennek ellenére vizet szívhat be az égéstérbe. A szívó ütem alatt. Nekem volt olyan Skoda Favoritom, amelyik akkora gőzfelhőt eregetett, mint egy gőzmozdony. És ennek ellenére ment. Mert nem arról van szó, hogy az égéstér egy kis rés esetében megtelik vízzel és elgörbül a hajtókar. Csak az üzemanyag mellett víz és ezért gőz is lesz benne. És ez nem akadályozza meg a gyujtást. És nem kell, hogy teljesítménycsökkenés legyen.
A légtelenedés valóban elképzelhető, de csak a hűtőfolyadék cseréje után, korlátozott ideig. A kérdező viszont "1000 km/fél liter"-ről ír. Mondjuk, abban még lehet reménykedni, hogy csak nem veszi észre az elpárolgó kiszivárgást, de a hűtőfolyadéknak nem szabad, hogy kipufogógáz szaga legyen. Ezért is javasoltam, hogy nézesse meg a motorfelújító szerelővel az autót. Hogy ő is érzi-e ezt, látja-e a tüneteket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!