Az Opel Astra J 1.6 CDTI 95 lóerős mennyire jó autó?
Nézegetem most az autókat mert muszáj vásárolnom egyet sajnos az enyém összetört,meg tesztet egy autó és nagyon bele éltem magam de annyian fosozták,hogy elgondolkodtam kell e nekem olyan.Aztán most meg láttam ezt az opel astrát és amit találtam nagyon megtetszett már szívem szerint indulnék is érte de elkezdtem olvasgatni itt ott ezt is sokan fikázzák,hogy az új opelok már szarok,ezek a motorok már szarok,az autó minősége szar.Most akkor merjek ilyet venni vagy tényleg szar?Autóban egy viszonyítási alapom van egy renault fluencem volt sajnos összetört mondjuk vehetnék másik olyat de nem tudom az már nem lenne ugyan olyan.
Akár milyen autóról olvasok elveszik a kedvem mindent is szaroznak.
Megbízható autót szeretnék mert hosszú ideig megtartanám.
Nekem ilyen autóm van, ezzel a blokkal, csak 160 lóerős változatban. Az Opelt ezen az oldalon divat fikázni. Szóval előre borítékolom, hogy milyen válaszokat fogsz kapni.
Nem állítom, hogy a világ legjobb autója és veri a prémium kategóriát, de ár-érték arányban szerintem nem rossz autó a maga kategóriájában. A típusnak van néhány gyenge pontja, bár egyik sem végzetes javíthatatlan hiba:
- Led-mátrix fényszóró szintszabályozás (ezt úgy tűnik egy szoftverfrissítés megoldja).
- Legnagyobb érintőkijelzők egy idő után behalnak. Márkaszerviz horror áron javítja. Aliexpressről töredék áron rendelsz újat és kicseréled. (Semmiben nem különbözik kinézetben a gyáritól, az is made in China.)
- Kuplunghidraulikával lehetnek gondot, erre azonban volt visszahívás. Ha átszerelték, valószínűleg nem lesz vele gond.
- Motor: egyetlen gyenge pontja a vezérlés, abból is a feszítőpatron. Van amelyik elmegy gond nélkül több százezer km-t, van amelyikben már húszezer után gallyra megy. A cseréje nem olcsó, mindent is bontani kell, mert a váltó felől van a lánc. Ha volt már cserélve és beépítették a feszítőpatron alá az olajvisszafolyás gátló plusz tömítést, akkor valamelyest megnyugtatóbb a helyzet.
0. lépés: Ne szerelmesedj bele hirdetésekbe, mert nem fogsz tudni racionális döntéseket hozni
1. lépés: Népítélet, aztán az ott olvasottakat lehet részleteiben felkutatni a neten
Ami eddig kimaradt, a váltónak nézz utána alaposan, volt olyan váltója az Opelnak, ami - bármit is csináltak vele - 150k km-enként széthullott. Pont 160 lóerős motorral volt ilyen ismeretségi körben is.
Egyébként nem rossz az Astra, de én nem vennék. Úgy látom, hogy mióta elindultak ezek a tulajdonosváltások, elég sokat romlott a színvonala
"Ami eddig kimaradt, a váltónak nézz utána alaposan, volt olyan váltója az Opelnak, ami - bármit is csináltak vele - 150k km-enként széthullott. Pont 160 lóerős motorral volt ilyen ismeretségi körben is."
Hát ez érdekes, mert a 160 lóerős 1.6CDTI-ben az F40-es kézi váltó van. Nem egy új találmány. Már a 2.2-es Antarákban, 2.0-s C Vectrákban, Signumokban is ez a váltó volt. Bőven van benne tartalék, 400 Nm nyomatékig terhelhető, 3,2 liter váltóolaj megy bele, tehát még csak ez sincs kispórolva. Nekem inkább az az érzésem, hogy egy 1.6CDTI Astrában ágyúval verébre kategória. Én még nem hallottam, hogy gond lett volna eggyel is.
De lényegtelen is, hiszen a kérdező nem ezt a biturbós dízel K Astrát akarja venni...
Amire te gondolsz, szerintem az M32-es váltó! Azokkal régebben pl a H Astrák idejében valóban volt sok gond. Viszont tudni kell, hogy ezekbe a K Astrákba nem egy az egyben azt a 15-20 éves M32-eseket rakták, hanem már módosított, átdolgozott változat.
#8! :O
Én semmi ilyesmit nem tapasztalok, se a sajtomon, se a cégesen. Pedig ez előtt is Opeljeim voltak. A beltere, műszarfal meg egyértelműen sokkal jobban tetszett mint a konkurenciáé. Nagyrészt ezért is maradtam a márkánál.
Nekem csak apróságok nem tetszenek, amin megpróbáltak spórolni és úgy gondolták, hogy sokan észre se vesznek majd. De nekem nagyon is feltűnik! A 2005-ös H Astrámhoz képest:
- A legmagasabb felszereltségi szinthez sincs kesztyűtartó világítás. (Ami még a Zsiguliban is van!)
- Nincs mororháztető teleszkóp. Egy seprűnyéllel kell kitámasztani, mint a 80-as években.
- A biztonsági öv magassága nem állítható.
- Néha recsegések ropogások jönnek hol az ülésből, hol az ajtókárpitokból, hol a műszerfalból, ami a tizen éves 300.000 km-t futott H Astrámra se volt jellemző.
Ezek persze csak apróságok, együtt lehet velük élni. De akkor is fura hogy visszafejlődünk.
Viszont van más, amiben meg jobb. Nem sorolom fel őket. Ez az utolsó GM alapú Astra. L-et már én sem vennék. Nem a márka miatt, hanem mert sem műszakilag, sem kinézetre nem tetszik.
Még ami eszembe jutott:
- Kartámasz magassága nem állítható.
- Sofőr oldalon az ablakemelő gombjai a könyökömnél vannak. Ergonómiailag nem a legjobb megoldás. Érdekes módon a H Astránál még jó helyen volt. Nem értem miért kellett elrontani, ami korábban jó volt...
- Stb...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!