Olajcsere otthon, mennyire macerás szűrőkkel, filterekkel együtt?
Egy régebbi autónál, főleg ha nincs kartervédő, gyerekjáték. Bő fél óra kényelmesen. Kell egy leeresztő kanna, aminek homorú az oldala és kupakkal zárható, egy olajszűrő leszedő, pár dugókulcs, hajtószár, és az igényeseknek nyomatékkulcs, hogy ne tépjék meg a leeresztőcsavart. Ez utóbbira minden csere alkalmával egy új réz alátét nem árt.
Érdemes a pollenszűrővel kezdeni oabent, amikor még tiszta az ember keze és ruhája, aztán a légszűrőbetét, és végül az olajos dolgok. A műveletet többen részletesen leírták.
Nem kell hozzá hatalmas tudomány. Eddig márkaszervizbe voltam kénytelen hordani az autómat a garancia miatt és egy csupasz olajcseréért 50-60e Ft-ot kifizetni. Tavaly lejárt a garancia. Tavaly nyáron a garázsban kiástam, kibetonozta az aknát. A cseréhez az eszközöket már beszereztem. Ezentúl én is magamnak fogom csinálni.
Kicsit azért vacilláltam, mert így az eladáskor nem lesz vezetett szervizkönyve az autónak. De most 5 éves lesz a kocsi. Eladni a mostani új autó árak miatt egy-két éven belül nem tervezem. Így arra jutottam, hogy egy 10+ éves autónál úgyis a pillanatnyi állapot fog többet számítani, mint a pecsételés.
14-es vagyok.
Eszközök alatt a hozzávalókat értettem: 5 liter gyártóművi előírásnak megfelelő olaj (eseteben dexos2, ez neked is jó lehet), olajszűrő, tömítés az olajleeresztő csavar alá.
Aztán, ami nekem nem volt: alacsony tartományú nyomatékkulcs. Tudom, hogy sokan, még a szervizben is csak kézzel megrángatják. Én szeretném pontosan nyomatékra lehúzni. Már csak azért is, mert az olajszűrő háza műanyag. Rajta van a meghúzási nyomaték. Szerintem nem csak dísznek. Nem szeretném eltörni. Kerékcseréhez van nyomatékkulcsom, de az nem tud ilyen 15-20 Nm-eket. Egyébként a kerékcsavarokat is több mint 10 éve pontos nyomatékra húzom le, nem esik nehezemre, pedig ennél is van aki csak jól megtépi a kerékkulcsot, aztán jól van az úgy...
Vettem még egy olajleeresztő kannát is. Pár ezer forint volt. Nem létszükséglet, mert egy kiszuperált lavór is megteszi. De úgy voltam vele, hogy nem egy-két használatra veszem. Áttölteni is egyszerűbb egy ilyenből, mint valami lavórral, vagy régi nagy fazékkal szerencsétlenkedni.
Rongy, féktisztítóm van itthon, az esetleg melléfolyó olajat letörölni, letakarítani.
A leengedő csavarhoz torx fej kell az én autómhoz (K Astra), az olajszűrő házához valami nagyobb (28-32?) sima hatlapfejű kulcs, az olajszűrőház leengedéséhez meg imbusz. Van egy nagy Gedore corva készletem, abban van hozzá minden.
A G Astrát nem ismerem, olyanom nem volt. Ha azon még a régi fajta lemez házas komplett, felcsavarozható szűrő van, egy letekerő célszerszám nem árt hozzá.
Szerintem nagyjából ennyi...
köszönöm szépen a válaszokat...
18/18 neked külön köszi, hogy ilyen részletesen leírtad :)
különben milyen autó a K Astra? egész jókat mondanak róla...
Én a G Astrat első autón vettem pár hónapja van meg, és ez már a Classic 2007.es 1.6 Twinport 105 lóerős első autónak tökéletes olcsó a fenntartása... az olajat se eszi most mert az előző tulaj generálozta a motort mert nagyon elkezdte enni az olajat, olyan mint az új :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!