Volt KGST autó árak miért lettek ilyen húzósak?
Mert nagyjából mostanra lettek annyira ritkák, hogy a retro oldtimer kategóriába essenek. Ezeket nem arra veszik már, hogy ezzel járjanak munkába, hanem hobbinak, hogy felújítsák és OT találkozókra járjanak velük, meg hasonló.
Ahogy egyre többen vennének ilyen célra ilyen autót, de egyre kevesebb van, úgy mennek fel az áraik, főleg az relatív jó állapotúaknak.
"Értem, hogy kikoptak..."
Pontosan ezért.
Ezért van hogy az öreg szarom amit 250-ért vettem leélve, most a felújított állapotában ér 2 millát.
OT-sen meg négyet. :D :D
Már említették ketten is, de azért én is: nézted már mennyibe kerül ma egy épkézláb Simson? Még csak nem is olyan ami full gyári, vagy nem hibátlan állapotú, azért is elkérnek sokszázezret, ami meg tényleg szépen megőrzött vagy minőségi munkával felújított az belekóstol az 1 millióba. Na nem a magyar veszi meg ennyiért, hanem főleg a német, ők viszont mint a cukrot. Én 2008 környékén vettem Simsont 20 ezer forintért meg egy karton ászokért egy öregtől ami nem volt szép de működött és egyben volt, az évek során jártam is vele tizenéves korom végén - huszonéves elején és lassan fel is újítgattam szépen, 2019-ben adtam el kapaszkodj meg erősen, 550 ezer forintért, úgy hogy szinte ki se próbálta a vevő, csak elindítottuk, pöccent egyből természetesen, pár alkatrészt megnézett alaposabban és elég is volt, nyomta a kezembe a pénzt és rakta fel 3 másik mellé a teherautóra amivel ment ki másnap Németországba eladogatni őket. 3 napig se hirdettem, azt hittem hirdetem majd még pár hónapig, úgy hittem hogy bőven túlárazva raktam fel, alig alkudott belőle valamennyit (590-ért volt fent).
Na, ilyen a szociautó is. Sokak számára érdekes mert lehet vele nosztalgiázni, egy teljesen más kor termékei, abszolút értelemben sz@rok voltak már akkor is amikor megjelentek a nyugati termékekhez képest, de valahogy pont ez adja meg a varázsát azoknak akik szeretik. Nekem is van ismerősöm aki szociautókba van belehabarodva, bespájzolt az évek során, még 50-100 ezrekért vett zsigulikat, 105/120-as Skodákat, kispolszkit, meg Babettát Simsont Jawa Mustangot ilyeneket, 13 ilyen autója van meg nem is tudom mennyi motorja egy raktárhelyiségben amit bérel, szabadidejében ezeket bütyköli már nagyon rég óta, legalább a felét sikerült már teljesen kikupálnia, de a maradék sem lyukas és mind üzemképes, papíros. Beteg ember? Igen. De az is fix, hogy most helyben kifizetnék a vételár tízszeresét akármelyik autójáért, főleg ha kivinné nyugatra. Nem viszi mert "még vár lesz az több is", hüIyének néztem 10 éve, ma már lehet hogy igaza lesz.
Tavaly májusban adtam el a Ladámat. Első tulajos, végig garázsban tartva. Apróbb esztétikai hibák voltak rajta, de lakatolni nem kellett. Műszakin hivatalosan csont nélkül ment át. Adtam hozzá több ládányi eredeti használható alkatrészt, többek között krómozott gyári dísztárcsákat, amik új koruk óta nem láttak autót, mert befejeztem a Ladázást.
380-ért kelt el, de még ebből is alkudni próbáltak. 300 km-re lábon vitték haza minden probléma nélkül.
Amik full restaurálva vannak, azok valóban drágák. Nekem nem volt erre időm, energiám, kedvem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!