Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Végig mernél menni a Nordschle...

Végig mernél menni a Nordschleifén?

Figyelt kérdés

Ugye azt tartják a világ egyik, ha nem a legnehezebb versenypályájának, ahol igazán profi sofőrök és versenyzők is buktak már nagyokat.

A korából adódóan is, de a technikás vonalvezetése miatt is elég nagy misztikum lengi körül és nehéz eldönteni beszámolók alapján, hogy a mítosz valós-e vagy sem. A videókban is láthatóan komoly autókkal rendelkező sofőrök is törik rendesen az autókat, akikről azért feltételezhető, hogy jobban tudnak vezetni a nagyon átlagnál.

Te ezek fényében vállalnál rajta 2-3 kört?

Ha igen, akkor is csak nagyon nyugodt tempóban?



2023. jan. 26. 17:30
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:

Végig mernék menni, de kérdés, hogy a saját autómmal vagy választhatok valami mást.

Nyilván ha választhatnék valami mást (mondjuk nissan 370z vagy ferrari california) nyomnám neki, mint a hülye, aztán falhoz vágom én is vagy nem, attól függ ki kell e fizetnem az okozott kárt.

2023. jan. 26. 17:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:

Simán.

annyi a titka hogy ésszel kell menni.

ha nem tiszteled a pályát, akkor hamar megtorolja.


szimulátoron vagy 300 kört mentem rajta, ergo a kanyarok megvannak. De elsőre nyilván kímélőüzemben mennék, és utána se keresném a határokat kimondottan. De azért nyomnám neki nyilván, szóval a határhoz képet olyan háromnegyed tempóval.

2023. jan. 26. 17:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
100%

"akikről azért feltételezhető, hogy jobban tudnak vezetni a nagyon átlagnál."


Egyáltalán nem feltételezhető. Amikor semmilyen esemény nincs a pályán, akkor mindenki számára nyitva áll. Nem szükséges hozzá semmi, csak jogosítvány, alap felszerelés (pl. vonószem), egy megfelelő műszaki állapot, illetve ~12 ezer forint és már mehetsz is. Ez semmi. Szóval ebből kifolyólag rengeteg idióta kerül a pályára, akik sumahernek hiszik magukat, aztán a Wehrseifen-nél már basszák is magukat bele a korlátba, mert azt sem tudják mi az az alulkormányzottság.


Végig, minden további nélkül, sőt, 1-2 éven belül szeretnék egy hosszabb, párezer kilométeres autós túrát és a Nordschleife egy fix látogatási pont.


Egyébként semmi félnivaló nincs, csak nem szabad úgy hozzáállni, hogy te vagy a jani. Igen, mocsok nehéz és veszélyes pálya, ha versenyzőként mész rajta. De ha nem léped túl a határokat, hanem értelmesen vezetsz, netán esetlen van pályaismereted is (én pl. sokszáz kört megtettem az évek alatt szimulátorban, ami nyilván nem való élet, de arra tökéletes, hogy tudjam mikor melyik kanyar jön és tudjam hol vannak a kritikus helyek), akkor az égvilágon semmi veszély nincsen benne.

2023. jan. 26. 17:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:

Ha nincs idő-limit elvárás, akkor miért ne?

Hozom a saját tempómat, élvezem a vezetést, és kész.

2023. jan. 26. 19:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
Persze, miért ne vállalnám. Hungaroringen is voltam már. Jó tempóban gond nélkül tudtam körözni. Nyilván pár % még maradt az autóban, de ezért nem paráznék.
2023. jan. 27. 12:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 A kérdező kommentje:

#1-es, akár saját autóval, akár bérautóval karambolozol a büntetés érte meglehetősen borsos, úgyhogy nem érdemes hősködni.


S ti a szimulátorba versenytempóban mentek végig a pályán hiba nélkül, anélkül, hogy akár egyszer is lemenj a pályáról a fűre?


#4,5 Főleg azért mert elmondások alapján, amiket hallottam, olvastam annyira trükkös a pálya, hogy egy-egy egyenes szakaszon lazán mész 160-al, de a következő kanyarkombinációt már nem tudod bevenni, ha nem lassítasz előtte megfelelő mértékben, hiába tűnt úgy még az egyenesben, hogy nem lesz nagy ügy.

Emiatt sokan tartják becsapósnak.

Ebből nem tudom mi igaz, mi nem.

2023. jan. 27. 15:45
 7/13 anonim ***** válasza:

#5.

Az gondolom egyértelmű, hogy ha ilyesmi érdekelne, akkor előtte megnézném a pálya vonalvezetését, néhány belsőkamerás felvételt is, tehát nem lenne meglepi, hogy jaj, most egy hosszú egyenes végén 160-ról kell 70-re lassulni, hogy beférjek a kanyarba. ;)

Szóval maradok az első véleményemnél: egy "saját tempós" kört, bármikor be mernék vállalni.

(#4 voltam)

2023. jan. 27. 15:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:

#6 "S ti a szimulátorba versenytempóban mentek végig a pályán hiba nélkül, anélkül, hogy akár egyszer is lemenj a pályáról a fűre?"


Ezt senki nem állította. Olvasd el még egyszer, amit írtam (#3):

"nyilván nem való élet, de arra tökéletes, hogy tudjam mikor melyik kanyar jön és tudjam hol vannak a kritikus helyek"

Másrészt pedig azt is írtam, hogy ha nem vagy idióta és normális tempóban mész, akkor nem lesz probléma. A versenytempó, amivel én is belebaszódok a korlátba, az megmarad a szimulátorba.


"de a következő kanyarkombinációt már nem tudod bevenni, ha nem lassítasz előtte megfelelő mértékben, hiába tűnt úgy még az egyenesben, hogy nem lesz nagy ügy."


Na és pont itt válik relevánssá a szimulátoros tapasztalat. Ismétlem megint: "arra tökéletes, hogy tudjam mikor melyik kanyar jön és tudjam hol vannak a kritikus helyek"

Tudom, hogy a Flugplatz tetején elkönnyül az autó. Tudom, hogy a Schwedenkreuz közepén van egy kis bukkanó. Tudom, hogy a Wehrseifen erősen lejt. Tudom, hogy a Karussell belső íve erősen dől, bár ez utcai autóval nem túl érdekes, de egy nagyon alacsony hasmagasságú (verseny)autó alját könnyű odaverni, ezért azokkal a külső íven kell menni. Tudom, hogy a Höhe Acth bal-jobb kijárata sokkal szűkebb, mint az ember feltételezné. Tudom, hogy a Brünnchen kijáratán könnyű eldobni, amúgy a videók jelentős részét itt lövik. Tudom, hogy a Pflanzgartennél két helyen is kihullik az autó alól a talaj, szóval óvatosan kell átmenni rajtuk.


Te ezeket tudod? Nem. Mi a szimulátor miatt igen. Ezért számít sokat és emiatt nem készülnének rólunk balesetes videók.

2023. jan. 27. 17:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:

#8 Amúgy szerintem nagyon sokan nincsenek vele tisztában, hogy mennyit fejlődött és milyen magas szinten vannak a szimulátorok manapság. Sokak talán még most is a 90-es évek árkádjaira asszociálnak, de az igazság az, hogy manapság a legtöbb szimulátorban lézerszkenneltek a pályák, azaz lényegében maximálisan tükrözik a valóságot, így az ott szerzett tapasztalatokat teljes mértékig fel lehet használni a valóságban is. Igazi versenyzők is szimulátoroznak, nem véletlenül.


És konkrétan a Nordschleiféről még valamit, mert ugye szóba hoztad a versenytempós szimulátoros "képességeinket" is: pár éve volt az R3E-ben egy time trial a Ringen a Volkswagen ID.R-rel, ahol nagyon sok való életbeli versenyző is tiszteletét tette. A top 1%-ban végeztem úgy, hogy sokat javíthattam volna még, csak a fejlesztők a kihívás ideje alatt eszközöltek egy módosítást, ami miatt lehetetlenné vált a korábbi idők javítása, így én sem tudtam javítani.

2023. jan. 27. 17:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 A kérdező kommentje:

Nem is írtam, hogy állította bárki is, nem is kell elolvasnom még egyszer, mert csak egy egyszerű, érdeklődő kérdést tettem fel, mivel érdekelt!

Olyat ismertek személyesen aki ment már a pályán? Ha igen, mit mondott róla?


Köszi a részletes választ!

2023. jan. 27. 17:30
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!