Aki Budapesten jár autósiskolába, mert ott lakik, az jobban fog tudni vezetni, miután megvan a jogosítványa, mint az, aki nem Budapesten tanul?
Vidék elég ingerszegény ahhoz hogy a tanuló ténylegesen megtanuljon vezetni.
Nem kell ehhez feltétlen budapest, elég debrecen is vagy valami hasonló nagyváros.
#2 Én debrecenben tapasztaltam ezt, ugyanaz a kaotika volt mint itt pesten, annyi különbséggel hogy senki se tudta kinek van elsőbbsége, egyszerűen csak mentek mint a birkák.
Én Pécsen tanultam. Itt sem csak a főutca van meg mellette jobbra-balra a szántóföldek, ahova mindenki megy a traktorral krumplit kapálni, mint ahogy sokan képzelik. Később Budapestre kerültem. Nem okozott különösebb gondot ott közlekedni. A KRESZ nem helyfüggő, ugyanazok a szabályok érvényesek. A rutin megszerzése, például, hogy hogyan kezeled a kuplungot, váltót megint csak nem attól függ, hogy mi a település neve. Az hogy mennyire vagy defenzív, vagy agresszív paraszt megint csak nem attól függ, hogy melyik városban tanultál. Idióták az utakon meg mindenhol vannak.
Tehát nem. Önmagában attól, hogy te Budapesten tanultál, nem vezetsz biztonságosabban és a Hungaroringen sem mennél feltétlenül jobb köridőt. Amiben valamennyire előnyben vagy egy olyannal szemben, aki még életében nem járt Budapesten, az a helyismeret. De ma már a GPS-ek miatt ez sem akkora előny. Ha budapestiként elkerülsz egy olyan helyre, ahol soha nem jártál még, neked se lesz helyismereted, mégsem mondják rád, hogy eltűnt a "vezetési tudományod".
Miért tudna jobban vezetni? Ugyanazok a manőverek vannak, autókezelés ugyanaz. Max közlekedni tudna jobban, de ez sem igaz. Én a B kategóriát egy megyeszékhelyen, az A kategóriát Budapesten csináltam. Az A kategória folyamán olyan lakótelepi meg 30-as övezetes egyenrangúkkal tarkított helyeken vezettünk, hogy sokkal kevesebb forgalommal találkoztunk, mint amikor a B-t csináltam 10 éve. Nem nagyon fognak a Hungáriára meg a Nagykörútra vinni.
Egyébként sem akkora wasistdas Budapesten közlekedni, csak benne van az emberekben, hogy "fúj, Pest", meg hogy az egy daráló. Igen, az. Igen, sokkal stresszesebb szerintem is, mint pl. Bécs, Brüsszel vagy Genf. De azért főleg a vidéki, aki évente párszor a rokonját látogatja, az fél ennyire a pesti vezetéstől. Tudom, mert én is ilyen voltam évekig, amióta viszont napi szinten vezetek Pesten, meg sem kottyan.
Szerintem nem feltétlenül van összefüggés. A villamos téma kicsit túl van tolva, alapvetően igyekeznek a villamost is "integrálni" az autók közé ahol lehet lámpát tenni, stb.
Sokat számít maga az oktató is. Illetve Pesten sem a sűrűjébe fognak bevinni, hanem a legtöbb oktató a külső kerületekben dolgozik, ott meg konkrétan kisvárosi a hangulat és közlekedés.
Amúgy szerintem nem gáz a Pesti közlekedés, van dinamikája, figyelnek egymásra az emberek. Nyilván a nagy számok alapján több a hülye is. De vidéken minél kisebb a forgalom annál inkább szabályok nélkül közlekednek az emberek.
Másrészt ma már nem igazán van Pest-Vidék téma. Tekintve hogy a nagyobb városainkban pont ugyanolyan rohadt nagy forgalom van mint Pesten. Még az ország legeldugottabb sarkaiban is van már autós forgalom.
Plusz ami a lényeg, nem az alatt a 30-40-50 óra alatt tanulsz meg vezetni, hanem az utána következő 1-10 ezer kilométer után leszel rutinosabb sofőr.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!