Legális a tuning Magyarországon?
A napokban egyre többet agyaltam azon, hogy egy projektautóba belevágok. A kinézett célpontok az ilyen 1980-1995 között gyártott autók, amelyek a legvégén olvashatóak lesznek majd*.
Először is az érdekelne engem, hogy Magyarországon meddig lehet elmenni a tuningolással? (értem itt ez alatt, hogy pl motor cserélhető/átalakítható-e erősebbre és stbstb) Költségeket nézve mennyire vészes egy ilyenbe belevágni?
Igazából a külsőn annyira nagy változásokat nem hajtanék végre, max egy új festés (ha igényli), jobb felnik, gumik, minimális ablak sötétítés. A java változás a beltérben és magában a kocsi teljesítményében lenne. Nem egy 250-el száguldó fenevadot akarok építeni, hanem inkább egy olyat, amivel, ha megyek a városba, akkor utánanéznek, a vezetése pedig egy élmény. A beltérben a kényelem fokozás és a műszerfal modernesítése az első célok. Persze mindez rengeteg elvárás egy idős autóba és rengeteg pénzt is jelent, a kérdés az, hogy egyáltalán megéri e belevágni és legális keretek között összehozható-e?
*A kinézett autók pedig a következők. Hátsókerekesek közül a Ladákat és a Skodákat néztem, azon belül a a típus különösebben nem izgat, maga a forma fogott meg. Elsőkerekesek közül a Golf 1, esetleg 2-es széria és a Lada Samara, amit úgy gondolok, hogy jól nézhet ki, megfelelő ráfordítással. Ami fontos számomra, hogy legalább 4 ajtós legyen, mert nem szeretem az olyan autókat, ahova hátra úgy kell bemászni.
#1 Persze, hogy egy tizenéves képzeleg, másnak ideje sincs ilyesmire.
Kérdező: Simsont még csak-csak építhetsz MÉH telepről guberált alkatrészekből, ha értesz hozzá, aztán lehet próbálgatni, melyik szomszéd faluig megbízható a cucc, autót ne tuningolj. Ezt már csak azért is mondom, mert itt kérdezed, és ezt nem bántásból mondom. Lada tuningosoknak például van rengeteg fóruma-csoportja az interneten, ha nem célzottan keresel, hanem itt kérdezel, jogosan feltételezzük, hogy álmodozó tini vagy. És a tuningladák sem közúton mennek, hanem forgalomtól elzárt területen, földutas részeken, alkalmi ralliversenyeken. Tudom, mert van egy ismerősöm, akinek a Lada a mindene, meg van egy másik, aki 14 évesen Simsont és kézikönyvet kapott, hamarabb szedte szét és rakta össze, minthogy ráült volna, 17 évesen pedig sajátot épített innen-onnan szerzett alkatrészekből. Most már persze járműmérnök. :)
De amire te gondolsz, az a sufnituning, az már 40 éve sem volt annyira leokézható dolog, csak nagy a romantikája, manapság pedig őrültség pénzt áldozni ilyenre.
A tizenéves stimmel, de már annak is a végén járok, idén leszek 19. A kérdést azért itt tettem fel, mert sok keresgélés után se találtam semmit se neten, hogy milyen menetei vannak ennek az egésznek, hogyan működik és megér-e rengeteg időt beleölni, hogy legálisan használható lehessen a végeredmény. Tehát teljesen amatőr vagyok a témába és csak egy szimpla kérdés volt. Szóval lehet itt oltogatni és hasonló, tényleg nem konyítok semmit se a témához, de mint minden ez is tanulható dolog és az ember úgy tanul, ha kérdez vagy tapasztal. 1-2 videó van róla neten, de azok nem válaszolták meg minden kérdésem, épp azért itt próbálkoztam.
Egyébként köszönöm az eddigi válaszokat, elgondolkoztatóak.
Amit te akarsz az a restomod. Nálunk nem működik. Meg kell csináltatni az USA-ban, esetleg Németországban és utána behozni a kocsit.
Egyébként sok minden megoldható, csak pénz, idő és kitartás függvénye. Lehet motort cserélni, típusazonosra könnyebb. Lehet felnit, gumit váltani. Ha váltóméret akkor ok, ha nem, akkor bonyolódik a dolog. A gond, hogy mindenről számla, típusbizonyítvány, stb stb kell, attól függően éppen miről van szó.
Konkrét típus és konkrét módosítás ismeretében lehet egyenként végigzongorázni
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!