Az üzemanyag szivattyú folyamatosan jár?
Amikor ráadod a gyújtást, beállítja a nyomást az ÜA rendszerben, és a későbbiekben azt tartja megközelítőleg.
Jóval nagyobb nyomást tud előállítani, nem megy teljes terhelésen.
Vagyis megy, csak szakaszosan, kis fordulaton.
Dízelnél kétfajta van, vagy a magas nyomású pumpa szívja fel a tankból, vagy AC nyomja ugyanúgy, mint a benzinesnél, csak jóval bonyolultabban, magasabb nyomáson.
A kérdés az volt, hogy folyamatosan megy-e az üzamanyagszivattyú. A válasz erre az, hogy igen, mivel hiába nincs terhelés alatt az autó, az alapjárathoz is szükség van üzemanyagra, amit ugyanúgy az üzemanyagszivattyú szolgáltat. Vagy te úgy gondolod hogy csak gázadásra kapcsol be??
Azt nem értem miért válaszolsz olyanra amihez nem értesz
6
Ha mész lefelé a dombon, akkor miért kéne befecskendezni üzemanyagot, ergo miért kéne mennie a szivattyúnak, ha nem csökken az üzemanyagadagoló nyomása? Ha a kocsinak van elég lendülete, és a sofőr felengedi a gázt, akkor nemkívánatos dolog benzint adagolni.
"A válasz erre az, hogy igen, mivel hiába nincs terhelés alatt az autó, az alapjárathoz is szükség van üzemanyagra, amit ugyanúgy az üzemanyagszivattyú szolgáltat. Vagy te úgy gondolod hogy csak gázadásra kapcsol be??"
A kocka Ladánál így volt, ahogy mondod, de azt már nem forgalmazzák :DD
De attól motorféknél is jár a motor amihez kell üzemanyag!!!!! Mit nem lehet ezen megérteni?
A nyomást is fent kell tartani, ami szintén a szivattyú dolga!! Nem hiszem el hogy ezt magyarázni kell.
#9
Idióta! (A sok felkiáltójelnek ennyi minimum kijár, te szerencsétlen)
Motorféknél nincs befecskendezés, nulla milliliter üzemanyagot szállít a szivattyú. Nem "jár" a motor, csak a főtengelyt forgatja a váltó, de nem történik a motorban égés, munkavégzés.
A nyomást csakugyan fenn kell tartani, ezért nem állítja le a motorvezérlő.
Kérdező, jó tudod, bizonyos fordulatszám fölött egyáltalán nincs befecskendezés. Motorfék üzemben lassulva kb. 1500-1800/perc fordulatszám környékén indul meg az alapjárati üzemanyagmennyiség befecskendezése, ezt némely egyszerűbb autónál érezni is, csökken a motorfék hatása.
Ha pont olyan az út lejtése, akkor képes a fordulatszám (és ezzel a sebesség) fel-le változni a befecskendezés ki-be kapcsolásának függvényében.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!