Reggeli indításnál, vagy amikor az autó több órát áll, magasabb a fordulat, ami egy-két perc után visszaesik 1000 alá kicsivel. Ha nem várom meg, hogy visszaessen, elindulhatok az autóval?
Tehát mindig akkor indulok el, amikor hallkabb lesz az autó hangja, tehát nem bőg 1000 felett egy kicsivel.
De lesz baja a kocsinak, ha már elindulok, nem várva meg, hogy visszaessen?
Sziasztok! Köszönöm a hasznos válaszokat. Tudom, hogy furcsa a tapasztaltaknak, hogy ilyen kérdést teszek fel. De ilyen kérdést és a választ a műszaki órán sem vettünk át. A vezetéskor meg már az oktató bejáratta a kocsit, nem is találkoztam ezzel.
Most lett egy 15 éves benzinesem, jó autó. Csak ugye féltem elindulni, amíg alá nem esik, tehát míg a nagy hang el nem múlik. Egyáltalán nem tudtam, hogy akkor mit tegyek, és én mindig megvártam reggel azt az 1-2 percet, amíg leesett a fordulat a normál alapjárati számra. De volt már hogy ha aznap használva volt az autó, akkor 1 percen belül visszaesik a fordulat.
Minél hidegebb van, annál lassabban is esik vissza.
Sokan azonnal elindulnak vele azonnal, azzal sem lesz semmi baja, csak kevésbé tesz jót a motornak. De lassan nem fog számítani mennyire kíméljük, hiszen úgyis jönnek majd az elektromos kocsik. Azzal aztán meg semmi teendő nincs. Csak beülsz és nyomod a gázt.
Nem kell percekig, de nem is pár másodperc. A megdermedt olajnak nincs megfelelő kenése, ezért kell!
A modern autókba is ugyanaz az olaj van, ugyanaz a működési elve.
#12, de nincs a közeledben senki, családtag, ismerős, barát, aki autózik és ezt elmondja neked?
Akkor hogy tudd az okát, mert nem egy agysebészet: A fürdőszobában a hideg tükör tusolás közben bepárásodik, mert a hideg felületen kicsapódik a gőz. Ugyan ez történik a hideg motorban is a benzingőzzel. Ha pedig kicsapódik és nem a levegővel elkeveredve van a henger égésterében, akkor nem, vagy csak nehezebben tud elégni. A motor egyenetlenül jár, dadog, vagy le is fulladhat. Emiatt szükséges dúsítani az elporlasztott benzint a beszívott levegőben. Így ha valamennyi ki is csapódik, lesz elég az égéstérben is. A dús keverék, több benzin miatt a fordulatszámot is kicsit megemeli.
Egy 30+ éves karburátoros autóban, ahol még nincs motorvezérlő elektronika, ezt a dúsítást az utastérben lévő karral mechanikusan lehetett szabályozni. Hidegen indítva célszerű volt kihúzni, hogy könnyebben beinduljon a motor, egyenletesen járjon, ne rángasson. Ahogy bemelegedett a motor, felesleges volt a dús keverék, szép fokozatosan vissza lehetett tolni a szivatót.
Aztán modernebb motorvezérlő elektronikával rendelkező injektoros autóknál már nem volt ilyen mechanikus megoldásra szükség. Az injektorokkal elektronikusan operálva megoldható volt a dúsítás. Nem kellett már a sofőrnek ezzel foglalkozni, az a veszély sem állt fenn, hogy elfelejti visszatolni. A szoftverben meg van írva, hogy ha eléri a motor az X hőfokot, az elektronika visszaveszi a dúsítást.
A mai autókban, ide értve a 15 éves autódat is, ezt a folyamatot annyiban veszed észre, hogy indítás után amíg hideg a motor, megemelkedik az alapjárat. Ahogy bemelegszik, csökken az alapjárati fordulatszám, csendesebben ketyeg alapjáraton a motor.
(Tisztában vagyok vele, hogy lesz, aki belém köt. Nem törekedtem doktori értekezés szintű, minden részletre kiterjedő leírásra. Csupán a saját szavaimmal próbáltam meg közérthetően összefoglalni a lényeget.)
Nagyon köszönöm a ti válaszaitokat is. Köszönöm neked is, aki részletesen, egyszerű szavas magyarázatot írtál. Most már magabiztosabb lettem ezen a téren. Nincsen senki, aki eltudja magyarázni, mert azt mondják, ezt nem lehet elmagyarázni, úgy se érteném.
Valójában szerintem annyira butának néznek, hogy nem mondják el. Ugye vessél magadra kb.... kb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!