Reggeli indításnál, vagy amikor az autó több órát áll, magasabb a fordulat, ami egy-két perc után visszaesik 1000 alá kicsivel. Ha nem várom meg, hogy visszaessen, elindulhatok az autóval?
Tehát mindig akkor indulok el, amikor hallkabb lesz az autó hangja, tehát nem bőg 1000 felett egy kicsivel.
De lesz baja a kocsinak, ha már elindulok, nem várva meg, hogy visszaessen?
Nyugodtan elindulhatsz vele. Amiatt magasabb a fordulatszám, hogy hamarabb melegedjen az olaj, a jobb kenés érdekében.
Attól hamarabb lesz baja ha sokáig járatod alapjáraton hideg motorral.
Indítás után fél perccel mehetsz is, az neki a legjobb.
Dízelnél legyen 1 perc.
Ja meg ne menjen 2200 fölé a fordulatszám amíg nem éri el az üzemi hőfokot. És ne padlózzad mint az állat! :)
Ha bemelegedett, akkor viszont toljad neki, nehogy ellustuljon. Meg ne tartsd fel a forgalmat!
50-es táblánál mehetsz 70-el simán. A trafik is így vannak beállítva és a kilóméteróra is csal 5km/h-t.
Én mindenhol 25km/h-val gyorsabban hajtok és még soha nem jött bünti.
Pályán meg rá se nézek az órára. :D
Hidegindításkor ez teljesen normális. Így tervezték.
Finoman elindulhatsz hideg motorral, igen.
Nem kell a másikat bántani ha nem tud valamit, inkább segíts neki.
Legalább felteszi a kérdéseit és nem csinál hülyeséget.
Nem mindenki életében foglal el központi szerepet az autózás és a ilyen műszaki jellegű dolgok. Lehet nem is szíve vágy a vezetés, csak valamiért nem tudja nélkülözni.
Mellesleg a műszaki részen sem hiszem, hogy foglalkoznak ilyennel mint az alapjárat. Nem lényeges dolog.
#4 Rohadtul nincs ilyesmiről szó a műszaki részben,ennél sokkal alapabb dolgok sincsenek benne,gyakorlatilag pár oldal az egész.Amikor elsőnek mentem saját autóval én is furcsáltam mert az égvilágon senki nem mondja el ezt neked ha nem kérdezed.
Akinek nincs érzéke vagy kíváncsisága a műszaki dolgok iránt kb tök vakon van,oktatáson kb semmit nem mondanak el.
az én fostalicskám úgy működik, hogy (hideg)indításkor 1800-al pörög, aztán lassan esik a fordulat..addig,amíg az autópályáig elérek, az elektronika nem engedi az automata válót harmadiktól feljebb váltani. Ha a víz(és a váltó) hőmérséklete eléri a gyárilag beállítottat, akkor kezd felváltani..
Ezek ki vannak találva. Arra viszont ügyelj, hogy minőségi motorolaj legyen a blokkban. Nekem például 0W20 az előírt.
#4: a kresz vizsga műszaki része talán 5 kérdés és 10-et hibázhatsz. Tehát ha mindet elvéted, akkor is még bőven átmész.
Nem is nagyon kell ennél mélyebbrehatóan tudnia egy úrvezetőnek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!