Olaszországból hogyan vált ilyen tradicionális nagy sportautó gyártó hatalom?
Ferrari, Lamborghini (most mindegy hogy VW konszern, mert a V10 kivételével full olasz), Maserati, akkor a Pagani-t is idesorolhatjuk (meg jópár egyedi modellt), de a formatervezést is érdemes megemlíteni. Még az Aston Martin is merített az olaszokból (Vanquish Zagato).
És akkor a kommerszebb Alfa-ról nem is beszélve, a Fiat-ot pedig csak tényként közölve.
Miközben a jóval gazdagabb franciák csupán egy név alapján franciának tekinthető amúgy német Bugatti-t tudnak felmutatni, a Renault/Citroen/Peugeot hármast pedig természetesen nem említve ami lényegében a Fiat kategóriája csak nagyobb volumenben.
Akkor ott van a GDP-ben hasonló méretű Spanyolország aminek pedig csak egy VW konszernes Seat-ja van.
Az olaszoknak hogyan alakult ki ez a mára legendássá vált sportautógyártó tradíció miközben az olasz nép sosem volt egy igazán jóléti gazdag és németesen precíz nemzet?
Próbálj már meg helyesen írni az idegen eredetű szavakat. Alfát, Fiatot stb. Toldalékolhatóak, nem kell kötőjel.
Olaszország most az EU harmadik legnagyobb gazdasága. Szerintem ezt nem kell tovább kifejteni.
Olaszország jelenleg a jóléti államok között van és mindig ott volt, ugyanakkor technikailag is fejlett, ezért G7 tagok.
Németesen precíz? Tehát egy Ferrari gyárban a hajléktalanszállóról szedik össze a mérnököket, vagy csak a semmiből készülnek azok a kocsik?
Az egész amiket itt leírsz egy nagy általánosítás. Nézz szét a volt NDK területén mekkora a kontraszt az NSZK-hoz képest.
#1: Ez a komment semmire nem volt jó csak a nyelvtannáci köntösbe burkolt kötekedésre.
Jó akkor egy dolgot magyarázz el nekem és elhiszem, hogy hülye vagyok:
"Olaszország most az EU harmadik legnagyobb gazdasága"/"technikailag is fejlett, ezért G7 tagok"
Franciaország szintén G7 tag és Olaszországnál nagyobb gazdasággal, népességgel rendelkezik.
Franciaországban akkor miért nem születtek a Ferrari-hoz/Lamborghini-hez/Maserati-hoz hasonló színvonalú luxus- és sportautómárkák?
Talán a politikai stabilitás, és az, hogy arányaiban olcsóbb volt a munkaerő a gyártási költségeket nézve, mint máshol, miközben a know-how azért megvolt . Az olaj és a kikötők közelsége is egy plusz pont, bár nem tudok róla, hogy sokkal olcsóbb lett volna a benya, hasonlóan a Tengerentúlhoz. Az állam is sokszor kisegítette már az autógyártást, sosem volt az a vadkapitalista ország. Ez kicsit ilyen fasiszta hagyaték lehet gazdasági értelemben.
Lehetne autósport szemszögből is közelíteni a dologhoz, de sajnos ahhoz nem tudok hozzászólni (csak annyit tudok, hogy fontosnak tartották).
Politikai stabilitást értsd: spanyolokhoz képest, ami hasonló adottságú ország.
Spanyolban egyébként főleg licenszelt autókat gyártottak, pedig egyáltalán nincsenek híján erőforrásnak vagy mérnök-tervezőnek. Egyszerűen csak mélyebb válságok voltak nálunk.
Azért nem Franciaországban lett Ferrari, Lamborghini, Maserati, mert a fent említett márkák névadó alapítói mind Olaszországban születtek.
Ez egyébként egy olyan kérdés, amire nem hiszem, hogy kielégítő választ lehet adni.
"Politikai stabilitást értsd: spanyolokhoz képest, ami hasonló adottságú ország."
Hát én azért nem túl sok időszakot tudnék mondani az olasz történelemből a 20. században, amikor olyan hű de nagy politikai stabilitás lett volna. Mindkét világháborúban részt vettek, volt ott királyság, fasizmus, kettészakadt ország, meg komoly belpoltiikai válságok, kb. napjainkig.
"Olaszországból hogyan vált ilyen tradicionális nagy sportautó gyártó hatalom?"
Talán mert Olaszországban sok olyan gazdag családi vállalkozás van, ahol minden felett egy férfi családfő rendelkezik. És mit akar egy öreg fószer, ha már mindene megvan? Autót. És ha sok pénze van, akkor drága autót. És ha mélyen benne van a kapuzárási pánikban, akkor sportautót.
És Észak-Olaszországban meg is van az ehhez szükséges ipari fejlettség.
A Bugatti is olasz alapítású. :) Ettore Bugatti olasz volt.
Ezeket a márkákat mind azért alapították, hogy versenyezhessenek. Ennek köszönhető, hogy sok a sportkocsi gyártó.
És akkor még ott a sok motorkerékpár gyártó is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!