Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyire járnék rosszabbul...

Mennyire járnék rosszabbul egy ilyen korú autóval, mint egy fiatalabbal?

Figyelt kérdés

18 éves vagyok, jelenleg egy 4-es Golfot vezetek. Nagyon tetszenek a régi autók, ezek közül is leginkább a régi Mercedesek. W124, W201, W202. De a leginkább egy W201-est tudnék elképzelni magamnak a közeljövőben.

Lassan ezekből az autókból is nagyon kevés van-lesz. Én viszont nem a racionalítás miatt szeretnék egy ilyen autót venni.

Bár tartósságban mindenki csak dícséri őket. Pont ezért szeretném megkérdezni, hogy végsősoron, azért racionálisan nézve sem lenne nagy hülyeség egy ilyen autó.



2023. jan. 10. 12:03
1 2 3 4
 21/32 anonim ***** válasza:

20: ilyen baromságokat honnan szedsz? :D


filléreket költök rá 1 év alatt...

2023. jan. 10. 16:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/32 anonim ***** válasza:

21 Lehet hogy te a szerencsésebbek közé tartozol. Valamint meg attól hogy filléreket költesz rá,még nem jelenti azt hogy nem igényelné az extra figyelmet. Kíváncsi lennék például a futómű és utastér állapotára..

Vannak bőven ismerőseim akik rengeteg pénzt költenek az öreg Mercikre hogy a jó állapotot fenntartsák.

2023. jan. 10. 16:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/32 NTBS ***** válasza:
Inkább újabb autó. Könnyebb javítani.
2023. jan. 10. 16:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/32 anonim ***** válasza:

Másfél éve cseréltem a hátsó multilink felfüggesztés lengőkarjait + a híd összes szilentje ki lett cserélve.

Első felfüggesztés tökéletes.

Lengéscsillapítók körbe 70-70%-osak.


Az utastérben valóban lenne mire költeni de nem költök rá mert nem oszt nem szoroz, nekem így jó.

Attól, hogy kopott az ülés vagy valahol feljött a kárpit attól még ugyanúgy elvisz A-ból B-be... :D


Nem kiállításra van az autó hanem, hogy használjam.


Annyi hozzá tartozik a dologhoz, hogy mindent én csinálok rajta így nem kell szerelőhöz vinnem, csak az alkatrészt megveszem és kész.

Így még olcsóbb.


De ha számot kell mondani akkor kb. 100e ft/év amit alkatrészre költök.

Meg van az összes számla, hogy mennyi lett ráköltve 12 év alatt és hát nem sok.

2023. jan. 10. 17:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/32 A kérdező kommentje:

24-es

Tényleg megirigyelhetné sok mostani autó a W201-es gördülési zaját?

2023. jan. 10. 17:24
 26/32 anonim ***** válasza:

Azért ez elég túlzás....

Nincs úgy agyonszigetelve mint egy mai merci de nem is lada kategória, szerintem pont jó.


Hallani a motort a menetszelet a sebesség is átjön de nem túl hangosan.

2023. jan. 10. 18:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/32 anonim ***** válasza:

Itt nagyon sok az eltévedt ember, jókat mosolyogtam ezeken a vételáron felül 2 millió Ft, meg több száz ezres költéseken / hó, vagy újabbat könnyebb javítani. :D A másik kérdés alatt meg ugyanezen emberek szidják a rohadó új Mazdákat, tele raknak mindent elekronikával, stb. :D A legf0sabb szórás van a 2000 utáni, világból is kihajtott kocsik között. Örülsz, ha egyáltalán vezérlést cseréltek rajta és nem lóg mindene a motortérben, vagy nem rohad itt-ott.


Kérdező, minél többet költesz az alapra, annál jobb lesz az állapot, de az tény, hogy W124, W201 1 misi alatt nem nagyon áll meg. Viszont, sok mindent meg tudsz csinálni magadtól is, azért ezek még abból a korszakból valók, amikor elég volt egy alap szerszámoskészlet, hogy szétszedj bármit rajta. Lehet érdemes volna W201 csoportokban konkrét típushibákat olvasni, nézelődni, sok autó csoportokon belül megy el, mielőtt felmenne hahura. Szeretnék viszontlátni még mástól a csoportban, vagy szívesebben adják tovább olyannak, aki nem kalandor, stb. Gempa mindig legyen egy kicsi, ne úgy vedd meg, hogy kicentizted és akkor ennyi volt. Ha aktív volt a tulaj, akkor több képet is megtudsz nézni az autóról a neve alapján, van előnye a csoportokban tanyázni. Viszont most kell még ezeket venni, mert kopnak ki és ami marad annak megy fel az ára.


Youngtimert, oldtimert tartani inkább szerelem, mert lemondasz nagyon sok kényelmi faktorról, modern dologról. Nem annak való, aki egy 20 éves 1.8-as Mondeoban ül, vagy egy Peugeot 307-ben, vagy neki mindig legyen egy tipp-topp A-ból B-be autója, ez nem az a világ.

2023. jan. 23. 11:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/32 A kérdező kommentje:

Szia! Nagyon köszönöm a kielégítő válaszod. Valójában nehéz eldönteni, hogy milyen egy ilyen idős autót karbantartani mostanában. Valószínűleg a sok ellentmondás pont amiatt alakul ki, mert valaki egy normális tulajtól veszi az autót és utána ő is normálisan foglalkozik vele, meg van a másik része aki azt se tudja kitől veszi, és mit vesz. Ilyenkor meg kapom a negatív hozzászólásokat, hogy egy fos és ne vegyél ilyet.

Úgyhogy ez biztos, hogy azon múlik, hogy milyen gazdái voltak az adott autónak. Mondjuk ez minden autóval így szokott lenni.

Köszi a választ még egyszer! :D

2023. jan. 23. 14:35
 29/32 anonim ***** válasza:

Én 30 pluszos autókat tartok karban napi szinten, napi használatra.


Élhető a dolog abszolút..

2023. jan. 23. 14:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/32 anonim ***** válasza:

27-es vagyok, szívesen! Az embereknek alapvetően véleményük van inkább, sok futott kilométer = biztos szr. Régi = tuti trágya, elavult konstrukció. Akkoriban meg pénze sem volt rá...De az ő 15-20 éves autója tuti szent és sérthetetlen. :)


A legfőbb gond ezekkel az autókkal amúgy az, hogy annyiféle tulajnál voltak, hogy nem tudni ki mit fabrikált szögelt a kiskertben, mert ő jobban tudja, mint a szerelő. Különböző méretű facsavarok a gyári helyett és millió más házi megoldás.


Ebből adódóan a karbantartás csak azon múlik, hogy milyen állapotúhoz jutsz hozzá. Egyszerű a technika, nincs túlbonyolítva. De persze bármikor elromolhat bármi, hisz egy W201 esetén alsóhangon 30 éves alkatrészekkel találkozhatsz, tehát elszállhat egy termosztát, tele lehet rozsdás lerakódással a hűtő, megmakkanhat a hőgomba, a generátor, stb stb. Akkor az utángyártott alkatrészek is olyanok, hogy külön beszélgetést lehetne indítani a minőségükről. Általában a kínálat közepe már jó. Rozsda esetén sem a lakatosmunka a húzós, hanem inkább a fényezés, 40-60 ezer egy elem fényezése. Bizony, volt egy hely, ahol tavaly rákérdeztem és azt mondták 60-ért fényeznek 1 db elemet.


Alapvetően a young és oldtimeres közösségek összetartóak, nem nagyon van jelen más márkák vegzálása, előfordulnak hülyék, akik még mindig reszelnek arra, hogy quattro, vagy BMW, vagy Merci, vagy csakazolasz 🤌 , de tudod aki keresztül ment sok szíváson az inkább becsüli, hogy a másik is óv, vigyáz, ment egy öregecske autót. A típus, márka társak meg végképp, bontott alkatrészek, szép gyári cuccok, segítenek, stb, úgy hogy javaslom a csoportokat mindenképp.


Pénz mindig kell minden autóra, olyan nincs, hogy nem. Lengőkar, szilentek, olaj, szűrők, vezérlés, fékbetét, féktárcsa, csapágyak, gumizni kell, ahogy telnek az évek meg a kilométerek, minden autónál elő elő fog jönni. Sokan szeretnének költségmentes autót, sajnos még nem találták fel.


Ha van pénz, akkor vágj bele, de nézz alaposan szét, ne kapkodj, informálódj, kérdezz, stb. Csoportban azért használd a csoportkeresőt, vagy a kiemelt bejegyzéseket, fájlokat, mielőtt az öreg rókák morognak a bajsz' alatt. ;)

2023. jan. 23. 20:48
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!