Tobbet er egy regebbi kocsi, amire vigyaztak, vagy inkabb par evvel fiatalabbat vennetek elso autonak, keves penzbol?
Max 300 ezret tudnek ra szanni, friss jogsival.
Van egy 97-es Ford Fiesta. Az a baj, h nem is tetszik. De mellette szol, h nagyon vigyaztak ra. Garazsban allt, nem sokat mentek vele. Egy nyugdijas bacsie volt, alig hasznalta, de o aajnos meghalt. Kb 200-ert fogjak adni, ha meglesz a hagyateki.
300 korulmar 2002-2003-as evjaratot is kapok, es szerintem nagyonnem mindegy az az 5-6 ev.
De az sem mindegy, hogy a fiesta egy nagyon megbizhato barati csalade, akik egesz boztos nem vernenek at.
Ti mit tennetek?
Ha lenne tobb penzem, elso autot akkor is ilyen arkategoriaban vennek, mert inkabb ilyenen szerezzek rutint.
Állapotra könnyen lehet, hogy ez a Fiesta jobb, mint a pár évvel újabbak. Vásárlás előtt mindegyiket meg kell nézni, mert ahogy írod is, az újabb nem feltétlenül van jobb állapotban, viszont csak abban sem szabad bízni, hogy ismerős és akkor biztosan jó.
Ami szerintem itt a dilemmát tudja okozni, az a felszereltség. Oké, te friss jogsis vagy, szóval eddig nem szoktál meg semmit - én viszont múltkor beleültem egy műszakilag csodás állapotú G Astrába, ami a mostani, már rozsdásodni kezdő autómnál úgy 3 évvel idősebb. És odanyúltam az ajtóhoz, hogy leengedjem az ablakot. Na persze gomb nem volt, hiába kerestem: még tekerős volt mind a 4. Nem nagy gond, át is lehetne alakítani, de ha vissza kellene ülnöm az elektromos ablak nagyon hiányozna.
300.000ért milyen 2002-es vállalható autót akarnál venni? Mert szerintem nem nagyon lehetne találni olyat.
Ha az a Fiesta tényleg olyan jó akkor azt kell megvenni, nem kérdés. Az 1.25 ztec motor nagyon jó benne. De ha valami se lát se hall öregember járt vele aki össze vissza húzta meg minden sarkát, meg elégette a kuplungot akkor felejtős az is.
Véleményem szerint normális autót, napi használatra 6-700.000 alatt csak véletlen folytán lehet találni
annyi pénzem nem lesz rá.
és ha lenne, akkor sem vennék egyelőre annyiért.
majd 1-2 év múlva, ha már lesz némi rutinom.
nem hiszem, hogy gyilkolta az autót az öreg, 70 felett volt már, és nem 60 évesen szerzett jogsit.
nagyon vigyázott rá, ez biztos.
nem távoli ismerős.
hiába nézem meg, ha egyszer nem értek hozzá, szerelőt meg nem ismerek.
nyáron egy ismerősöm keresett szerelőt, hónapokig nem talált, hát egy vadidegenben miért bíznék meg, meg hol van annak arra ideje, hogy eljöjjön velem több alkalommal, több kocsit megnézni, vagy végigjárni a kereskedéseket? ráadásul ha vmi megtetszik, nem tud aláfeküdni, egy műhelybe meg nagyon húzós elvinni, sőt szerintem meg sem engednék.
és nem is akarok több tízezret erre költeni, ami akár egy vételárba is belemehetne.
erre majd biztos azt írjátok, hogy ha előtte nem költök rá, akkor utólag kell 20x annyit.
de ha tényleg nem ismerek szerelőt, akkor meg sem tudom oldani, mert kiröhögnek, hogy erre nincs idejük. ha később egy meglévő autót odaviszek majd egy szerelőhöz, az már más, ott nem az idejét rabolom.
nem konkrét kocsit néztem ki eddig, de van ennyiért olyan évjáratú autó bőven, ahogy szétnéztem használtautón meg jófogáson.
az meg, hogy vállalható...
hát szerintem nem titkoltam, hogy nem értek a kocsikhoz, de sajnos akinek több pénze van, az úgyis ilyen lenézően fog viszonyulni ehhez a kérdéshez.
nem hiszem, sőt tutira nem igaz, hogy annyi alatt ne lennének vállalható kocsik.
tele vannak az utak 92-93-as astrákkal, amik elmennek még évekig, és lehet kevesebbet kell rájuk költeni, mint egy 600 ezres modernebb kocsira. és ezeket pl 150 körül már lehet kapni.
nem azt mondom ezzel, hogy egy 92-es kocsit akarok venni, de ha ennyi pénzt tudok rászánni, akkor hiába ajánlgat nekem bárki 2x ennyiért. és nem is fogok várni meg gyűjtögetni egy évet a jogsiszerzés után, meg hitelt sem fogok felvenni. szerintem nem kell ezért lenézni.
Azt hiszem néhány dolgot tisztázni kellene magadban. Oké, hogy 300.000ért akarsz autót venni, de amit ennyiért kapsz arra rá is lapátolod pár év alatt a különbözetet ilyen-olyan javításokra.
A másik, aki ennyire olcsójános, hogy sajnál 10.000 Ft-ot kifizetni egy szerelőnek, vagy egy műhelynek egy állapotfelmérésért amikor minimum 30x akkora kiadásról van szó, az ne akarjon autózni.
Tisztában vagy vele, hogy milyen egyéb kiadásaid lesznek a vételár mellett? Vagyonszerzési illeték, új forgalmi, törzskönyv, első szervíz, biztosítás stb stb?
ja és a vállalható nem azt jelenti, hogy lenéznek-e vagy sem. Hanem, hogy műszakilag milyen állapotú és "vállalható"-e egy ilyet megvenni, vagy pénztemető.
De kíváncsiságból rákerestem a 2002-nél fiatalabb, de 300.000 alatti autókra. Normálisan megírt hirdetést is alig találni, nem hogy említésre méltó autót.
Írod, te is, hogy egy drágábbat drágább szervizelni. Persze, ha sz*rt veszel. 6-700.000ért számtalan olyan autót kapsz ami nem rohad, és nem is fog még évekig. 300.000-ért meg lakatolhatsz 2 éven belül jó eséllyel teljes autót, ami meg örülj ha fényezéssel megáll 300.000-ban. Máris ugyanott vagy.
na pontosan erről a flegmázásról beszéltem, olcsójánosozzál otthon, örülj, hogy neked telik jobbra, ettől biztos jobb ember is vagy.
egy olcsóbb kocsi nem egyenlő a pénztemetővel, olyan is van, de te nagyon durván általánosítasz, nagyon magas lóról beszélsz.
tudom, hogy egyéb költségeim is lesznek, épp ezért jut kevesebb a vételárra, hogy a többi ne okozzon gondot.
már vártam egy ilyet, hogy az ilyen ne vegyen kocsit... persze, 300 ezre van rá valakinek, ennyiért lehet olyat is kapni, ami teljesen jól elmegy még pár évig, de nem baj, az ilyen olcsójános járjon csak busszal, ha nincs min. 700 ezre egy szerinted vállalható kocsira.
nagyon gáz vagy...
Nagyon elborult az agyad, pont nem a flegmázás a lényeg, hanem hogy felhívjam a figyelmed, hogy rossz a megközelítésed. Olyan aprós kiadásokat sajnálsz, amik többöszörös buktáktól kímélnének meg. Egyébként röhejes, hogy bevallottan nem értesz hozzá, de ha kijavítanak az fáj...
200.000es autóval kezdtem, volt 800.000es is, nem a vakvilágba beszélek.
Lehet venni 300.000-ért használható autót, de csodát nem kell várni, ennyiért épkézláb, fapados Corsa B, Astra F, Golf II, Swift stb jöhet, ezek nagyjából '92-környékére lőhetőek be. Ha használható 2002 körüli autót akarsz az akárhogy is, de 600.000 alatt csak elvétve van. Ilyen a piac...
És most jön a flegma rész, hogy tényleg legyen ilyen is és nyugodtan aludhass, hogy te megmondtad: Vegyél 300.000ért valami hulladékot, lehetőleg businnes szedan-t 2003-ból, aztán fél év múlva mikor összeteszed a kezed ahogy a bontós elviszi, akkor majd visszatérhetünk erre a témára, kinek is volt igaza és kinek nem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!