Adott egy yamaha jog 27v. Hogyan lehetne beállítani a karburátort? A többi lent
Szóval a robogó története ,,röviden":
Kezdjük ott hogy 6 évet állt egy helyben fedett helyen. Nem volt benne kompresszió ezért elvittük a hengert kifuratni.
A gyári olaj-benzin adagolóját leszedtük és kapott egy benzincsapot mert az adagolója rossz volt , nem működött jól.
A régi karburátort lecseréltük, mert azon nem volt automata szivató semmilyen formában és levegő állító csavar sem ,meg hát még is csak 6 évet állt , ki tudja milyen bajai lehetettek volna a karburátornak. Az új karburátor egy 10 ezer forintos karbi, lengyel gyártmány, automata szivatós (szakszerűen be lett kötve az automata szivató tehát ezzel nem lehet baj), asszem valami imoparts a gyártó neve.
Gyertya jó volt még hat év után is adott szikrát rendesen.
Új aksit is kapott, önindítő is működik a mai napig is.Csak az első lámpa nem világított és a kilóméter óra nem működött de ez most nem fontos.
Ezek után elvittük beállítatni a karburátort. Szépen pöfögött meg ment , tette a dolgát meg minden, ez volt kb október-novemberben.
Volt alapjárat, ment rendesen csak néha egy fékezés után vagy kanyarban miután újra gázt akartam adni akkor fulladt és utána az istenért sem akart indulni.És valamikor olyan jelenséget is produkált , hogy amikor átfordítottam a másik állásba a kulcsot akkor magától gyorsult úgy hogy nem adtam gázt.
De jöttek a hideg idők (december eleje) egyre nehezebben indult, egyre többször fulladt le egy kanyarban vagy lassításnál. Volt amikor egy hétig nem tudtam használni mert nem értem rá és aztán mikor újra elővettem a motort akkor EGYÁLTALÁN NEM AKART ELINDULNI. (A karburátorhoz a beállítása után nem nyúltunk) Önindítóztunk aztán a berúgókart rugdostuk , felváltva , mindent próbáltunk de semmi. Nem akart egyáltalán indulni. És most ott tartunk ,hogy meg kell találni azt a karburátor beállítást hogy elinduljon , de menni már nem akar mert már alapjáraton is fulladozik gázadásra.
Néha sikerül beállítani a karbit hogy menjen is csak gázadásnál nem esik vissza olyan gyorsan a fordulatszám és kb két kanyar után megint fulladozik mikor fékezés után húznám megint a gázt és miután lefullad nem akar indulni.
Megjegyzem a levegő csavar teljesen be van tekerve. Ezt már mi állítottuk be így mert csak így akart menni és ha csak egy kicsit is kintebb tekerem a levegő csavart akkor leáll.
Amikor alapjáraton megy a motor akkor érzem hogy a karburátor alól valahonnan levegő jön ki.
Én arra gyanakodom hogy a súbertűn kell állítani mert nem kaphat elég anyagot és lehet hogy falsot szív.
A karburátor egy teljesen új karburátor tehát nem gondolom hogy azzal lehet a probléma.
" lehet hogy falsot szív."
Amíg ezt nem tudod megállapítani és megcsinálni addig hiába csavargatod meg kókányolod, nem lesz jó.
Ezt kb 3 sorban le lehetett volna írni...
Fújkáld körbe féktisztítóval ahol falsot szívhat. Amúgy karbi tisztítás és ha nincs rajta légszűrő akkor több benya is kell. Rakd följebb a subertűt vagy nagyobb főfúvóka.
Köszönöm a választ kedves Jozsef6 végre egy normális ember
Ma megnézem féktisztítóval hogy falsot szív-e és majd jelentkezem
Úgy tűnik hogy megoldást találtunk a problémára!
Azért romlott el fokozatosan a motor mert ugye a légszűrő és a karbi között volt egy 1-2 cm es hézag (ez abból adódott hogy nem lehetett rárakni a karbira és a szűrőt csak a csavarjai tartották ott) és ugye így beszívta a karbi a sok szutykot és eltömődtek a fuvókák. Ezért sem kaphatott elég üzemanyagot és ezért fulladhatott mindig. Ja és benzinszűrő nincs is a motoron tehát a benzin bekoszolódott és eltömítette a fuvókát.
A napokban rakni fogunk rá egy benzinszűrőt és kitisztítjuk a karbit és a tankot.
Röviden ennyi
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!