Hogy tud ennyire halkan járni egy nagy benzinmotor?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ezt faterom nissan primérája is tudja, igaz az csak 1600ccm
De semmi rezgés, semmi hang belülről.
Japánok meg olyan jól oldották meg, hogy simán rá tudsz indítani a járó motorral darálni kicsit az önindító fogaskerekét...
Volt is rá példa nálam párszor :D
Mellesleg én utálom ha egy autó halk.
Öreg mercim van ami dízel és alapból hangos, de amikor ki kellett bontani az egész műszerfalat mert folyt a fűtőradiátor és cserélni kellett akkor semmi szigetelést nem raktam vissza + a kátránylapokat is kitéptem a tűzfalról...
Na azóta még jobban átjön a motorhang amit imádok...
jó kis kle kle kle kle...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az ötös által vázolt scifi helyett egyelőre jóval parasztosabb módokon csökkentik a zajt.
A zaj oka jellemzően a levegő surlódása, a motor hangja, a kipufogó hangja, a futómű és az úton gördülő kerék hangja (mi még?)
A levegő hangját okozó helyeket szélcsatornás kísérletekkel meg lehet keresni és áttervezni (tükör, kiálló pontok, bármi, ami megtöri az áramlást)
A fülkébe jutó szél, motor és aszfaltangokat a karosszéria lemezeire ragasztott csillapítókkal és vastag szigetelésekkel/kárpitozásokkal lehet csökkenteni. A futómű zajokat is ere irányuló tervezéssel lehet csökkenten (szilent blokk, csillapító, lengőkarok...)
Szóval a dolog "viszonylag könnyedén" megoldható, de azért pénzbe kerül a tervezés és a gyártás is, úgyhogy egy olcsó bevásárló autónál ezekből csak az alapot építik be.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!