Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogy tud ennyire halkan járni...

Hogy tud ennyire halkan járni egy nagy benzinmotor?

Figyelt kérdés
Vett egy haverom egy ls430-as lexust és bent ülve egyáltalán nem hallani hogy jár a motor, de kívülről se nagyon főleg ha van egy kis háttérzaj(pl utcán). Menet közben sincs hangja csak ha padlógázzal gyorsít de akkor is csak hallgattam hogy ebből a kocsiból jön vagy valami másik autóból. Nem hangosnak kéne lennie egy ilyen nagy erős motornak? A motor a jó vagy a hangszigetelés? Esetleg mindkettő? Hihetetlen hogy mellette állva is alig van hangja. Ha kicsit fúj a szél vagy beszélgetünk az autó mellett járó motornál nem hallani semmit.
2022. dec. 30. 11:15
 1/10 anonim ***** válasza:
38%
Ez a jó.
2022. dec. 30. 11:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%
Üdvözöllek a prémiumok világában. Mégha kultúrálatlan is lenne a motor még akkor se nagyon hallanád odabent. De nem hinném hogy hangos lenne az a motor, nem a lexusra jellemző.
2022. dec. 30. 11:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
32%

Ezt faterom nissan primérája is tudja, igaz az csak 1600ccm

De semmi rezgés, semmi hang belülről.


Japánok meg olyan jól oldották meg, hogy simán rá tudsz indítani a járó motorral darálni kicsit az önindító fogaskerekét...

Volt is rá példa nálam párszor :D


Mellesleg én utálom ha egy autó halk.

Öreg mercim van ami dízel és alapból hangos, de amikor ki kellett bontani az egész műszerfalat mert folyt a fűtőradiátor és cserélni kellett akkor semmi szigetelést nem raktam vissza + a kátránylapokat is kitéptem a tűzfalról...

Na azóta még jobban átjön a motorhang amit imádok...

jó kis kle kle kle kle...

2022. dec. 30. 12:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
100%
Ez azért manapság nem olyan nagy szám, hogy tudnak hangszigetelést csinálni. A legtöbb nem lelakott nem matuzsálem korú autó már ilyen. 5 éves autóm van, tehát nem is annyira új már. Nem is prémium, kommersz márka, alsó középkategória. Ráadásul dízel. De alapjáraton nagyon kell figyelnem az utastéeben, hogy halljak valamit a motorból. Autópályán sem kell ordibálni, ha beszélgetni akarunk. Már csak azért sem, mert az üvegezés is hangszigetet, tehát a szélzaj sem vészes. És hangsúlyozom, ez nem egy méregdrága prémium autó!
2022. dec. 30. 12:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
39%
Aktív zajcsökkentés. Tele van az autó hangszóróval, egy mikrofon meg akárhol eldugható, voltaképpen a hangszóró kiad egy olyan frekvenciájú, amplitúdójú, de ellenfázisú hangot, mint az adott ülésen hallható motorhang, és mire a füledbe ér a motorhang meg a hangszóró által kiadott hang, a kettő kioltja egymást. Ezért van az is, hogy repülőn felszálláskor nagy a zaj, de utazósebességen totál csendes. Mivel nem nagyon mozogsz, fix helyen ülsz, könnyű kiszámolni a komputernek, milyen hangot kell kiadnia, hogy negálja a zajt.
2022. dec. 30. 12:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
67%

Az ötös által vázolt scifi helyett egyelőre jóval parasztosabb módokon csökkentik a zajt.

A zaj oka jellemzően a levegő surlódása, a motor hangja, a kipufogó hangja, a futómű és az úton gördülő kerék hangja (mi még?)

A levegő hangját okozó helyeket szélcsatornás kísérletekkel meg lehet keresni és áttervezni (tükör, kiálló pontok, bármi, ami megtöri az áramlást)

A fülkébe jutó szél, motor és aszfaltangokat a karosszéria lemezeire ragasztott csillapítókkal és vastag szigetelésekkel/kárpitozásokkal lehet csökkenteni. A futómű zajokat is ere irányuló tervezéssel lehet csökkenten (szilent blokk, csillapító, lengőkarok...)

Szóval a dolog "viszonylag könnyedén" megoldható, de azért pénzbe kerül a tervezés és a gyártás is, úgyhogy egy olcsó bevásárló autónál ezekből csak az alapot építik be.

2022. dec. 30. 13:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
57%
Nem sci-fi, ebben dolgozok, ilyeneket tervezek.
2022. dec. 30. 13:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
100%
A motor is jó, és a hangszigetelés is. Sokhengeres motor, a munkaütemek átfedésben vannak egymással, így egyenletesebb a nyomatékleadás, kevesebb a vibráció. De szerintem egy Lexusban emellett a másodrendű tömegerőket is kiegyenlítik vagy a hengerszöggel játszva, vagy balansztengelyekkel. A motortartó bakok is biztosan hidraulikusan, vagy sűrített levegővel csillapítottak. És szerintem a kompresszióviszony is elég alacsony, ami miatt maga az égés is tompább. És akkor ezekre jön még rá a prémium autóknak megfelelő zajszigetelés.
2022. dec. 31. 11:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
Hetes, azt mondod, hogy tetszőleges számú, tetszőleges frekvenciájú hangforrásokat, amik tetszőleges számú visszeverődést szenvednek, lehetséges ellenütemű csillapítással kioltani úgy, hogy a vételi pont (fül) folyamatosan véletlenszerűen mozog? Erre írtam, hogy az scifi.
2022. dec. 31. 19:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
Nem véletlenszerűen mozog, fix helyen ülsz az autóban, az emberek hátradőlése-magasságkülönbsége ilyen hullámhosszaknál annyira nem számottevő. Nem fogja teljesen kioltani a motorzajt (elvégre nincsen néma csend az utastérben), de közelítőleg megcsinálható. Nem előre programozottan, hanem el kell rejteni egy-két körömnyi mikrofont az utastérben, és adaptív algoritmus számol. Nem sci-fi, és nem is atomtudomány.
2022. dec. 31. 19:28
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!