A Peugeot patinásabb, sokkal régebbi alapítású, (mára) minőségibb, jobb márka, mint a Volkswagen?
Ezek teljesen eltérő fogalmak, de maradjunk mondjuk a patinánál. A VW eleve Hitler vágyálma volt amit aztán csak azért hagytak meg a Szövetségesek (a többi náci autógyárral egyetemben), hogy megmutathassák a szovjeteknek meg a nagyvilágnak, hogy Marshall-segélyből, amerikai dollárokból is lehet ipart építeni és maguk oldalán tudhassák a németeket, nemzeti büszkeséget alkossanak nekik. A terv, hogy a Volk, a "náci ember" autójából megcsinálják a "nácitlanított ember" autóját ebbe pont beleillett.
De máskülönben tényleg egy agyonbombázott ország gazdasági újjáépítésének autója volt majd 40 évig. A VW-t nem vették komolyan a kultúrában, a csöves hippik autójaként jelent meg illetve vígjátékokban szerepelt mint Herbie a kicsikocsi, s nevettek rajta az emberek, hogy milyen cuki a kis Volkswagen ami öntudatra ébredve azt hiszi magáról, hogy a "komoly" olasz, amerikai meg brit sportautókkal felveheti a kesztyűt. Kb. olyan volt nyugaton, mint nálunk a Trabant. Persze nem volt rossz kocsi, de semmiképp sem patinás. Népautók között is messze a Fiat vagy Austin alatt helyezkedett el, a Peugeot meg soha nem is akart népautó lenni, az alapvetően egy nagypolgári márkaként határozta meg magát. Már akkor mindenki által vágyott meseautókat gyártott, mikor a VW-t még meg sem alapították.
Mire meg a VW ki tudott kászálódni abból, hogy a Bogárral - mint olcsó és ócska - autóval azonosítsák addigra a Peugeot már világbajnoki címeket halmozott mindenféle bajnokságokban. A '80-as évek óta lendült fel csak a VW szekere, de mondjuk a videodiszkó korszakra elég nehéz még patinával tekinteni.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!