Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » F astránál nem veszi be az...

F astránál nem veszi be az 1-est meg a rükvercet csak ha leállítod berakod 1-esbe és beindítod a többit veszi szépen ezt miért csinálja?

Figyelt kérdés
2022. dec. 22. 13:18
 1/10 anonim ***** válasza:
61%
Vagy nem emel ki rendesen a kuplung (ez a valoszinubb), vagy kopottak a szinkrongyuruk. Mivel a hatramenet erintett es ott nincs szinkron amugy se, marad a kuplung.
2022. dec. 22. 13:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
Rossz a kuplung.
2022. dec. 22. 13:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
0%

Ha rossz lenne a kuplung akkor egyik sebességet sem venné be....


Ez vagy szinkrongyűrű lesz vagy esetleg valami rudazathiba.

Vidd el szerelőhöz, hogy nézze meg mert itt csak találgatni lehet.

2022. dec. 22. 13:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:

kuplung hiba


Vagy kopott a tárcsa, vagy ha bowdenes akkor be kell állítani

2022. dec. 22. 14:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

Ha nagyon lityi-lötyi a rudazat akkor érdemes lenne az felújítani.

Ez a csapszeg szét szok menni a váltó tetjén lévő rudazatban, és onnantól problémás a váltás. Első körben cserélném ezt, meg egy váltóolajcsere is sokat számítana.

[link]

2022. dec. 22. 14:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:

Alapvetően kuplungot mondanék én is, azonban az Opel váltóknál tipikus hibajelenség, hogy ezt a kettőt nehezen veszi. Annak idején az enyém is nehezen vette, pedig a kuplungnak semmi baja nem volt. Nem is csak az F Astra F10-es váltóit érinti ez, hanem a későbbi F13 és F17-eseket is, amik alapjaiban ugyanazok. Természetesen lehet kuplung is. Sőt, #5 írta a rudazatot, az is igaz. Továbbá a váltó tetején a kapcsolótengely házban lévő szimering is klasszikusan ereszteni szokott, aztán ha kinyomja az olajat magából, akkor az is vezethet ilyen hibákhoz. Sajnos a váltó az több ponton is az Opelek gyengéje.


Ha hosszabb távon meg akarod tartani az autót és van némi pénzed rá, akkor a legjobb megoldás egy komplett felújítás. Váltót széthúzni, csapágyakat és szinkrongyűrűket kicserélni, kapcsolótengely szimering, új kuplung. Nem olcsó, de utána egy 100-150 ezer kilométerig tuti nem lesz vele baj. Olcsóbb megoldás a bontott váltó új kuplunggal, de a bontott váltó is olyan, hogy vagy jó, vagy nem, illetve ha jó, akkor is ki tudja meddig lesz még jó. Ha egyáltalán nem akarsz ilyenekkel foglalkozni, akkor meg add el és vegyél mást, persze más autónál meg más problémák lesznek, elvégre hibátlan autó nincs.

2022. dec. 22. 15:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

#3 mesélj még... a többit sem venné be... persze.

Ha elindultam kuplunggal, 2-től 5-ig oda-vissza elváltogatok neked közlekedés közben bármennyiszer. Önindítóval indulva vittem már szervizbe szakadt kuplungbovdenes autót bő 10 km-re.

2022. dec. 22. 17:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

Nem emel ki a kuplung+kopott az 1-es szinkronja is.

A többit azért veszi be, mert azokon még jó, megfogja a csoportkerekeket.

De ha így jársz tovább, azokon is megdegel.

2022. dec. 22. 20:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
47%

Nem emel ki a kuplung de azért a többit beveszi :DDDD


Na titeket lehetne jól lehúzni egy autószerelőnél.

2022. dec. 22. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
Apám 1.7-es DTL motoros astrája csinálta ugyanezt. Egyik haverjával valamit állítottak a váltókulisszán, utánna a rükvercet biztosító kis kar felhúzásával már vette az 1-est, rükverc még mindig nem volt csak néha, és már az 5-öst is csak nehezen vette be.🤷‍♂️😂
2022. dec. 25. 10:09
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!