F astránál nem veszi be az 1-est meg a rükvercet csak ha leállítod berakod 1-esbe és beindítod a többit veszi szépen ezt miért csinálja?










Ha rossz lenne a kuplung akkor egyik sebességet sem venné be....
Ez vagy szinkrongyűrű lesz vagy esetleg valami rudazathiba.
Vidd el szerelőhöz, hogy nézze meg mert itt csak találgatni lehet.





kuplung hiba
Vagy kopott a tárcsa, vagy ha bowdenes akkor be kell állítani





Ha nagyon lityi-lötyi a rudazat akkor érdemes lenne az felújítani.
Ez a csapszeg szét szok menni a váltó tetjén lévő rudazatban, és onnantól problémás a váltás. Első körben cserélném ezt, meg egy váltóolajcsere is sokat számítana.





Alapvetően kuplungot mondanék én is, azonban az Opel váltóknál tipikus hibajelenség, hogy ezt a kettőt nehezen veszi. Annak idején az enyém is nehezen vette, pedig a kuplungnak semmi baja nem volt. Nem is csak az F Astra F10-es váltóit érinti ez, hanem a későbbi F13 és F17-eseket is, amik alapjaiban ugyanazok. Természetesen lehet kuplung is. Sőt, #5 írta a rudazatot, az is igaz. Továbbá a váltó tetején a kapcsolótengely házban lévő szimering is klasszikusan ereszteni szokott, aztán ha kinyomja az olajat magából, akkor az is vezethet ilyen hibákhoz. Sajnos a váltó az több ponton is az Opelek gyengéje.
Ha hosszabb távon meg akarod tartani az autót és van némi pénzed rá, akkor a legjobb megoldás egy komplett felújítás. Váltót széthúzni, csapágyakat és szinkrongyűrűket kicserélni, kapcsolótengely szimering, új kuplung. Nem olcsó, de utána egy 100-150 ezer kilométerig tuti nem lesz vele baj. Olcsóbb megoldás a bontott váltó új kuplunggal, de a bontott váltó is olyan, hogy vagy jó, vagy nem, illetve ha jó, akkor is ki tudja meddig lesz még jó. Ha egyáltalán nem akarsz ilyenekkel foglalkozni, akkor meg add el és vegyél mást, persze más autónál meg más problémák lesznek, elvégre hibátlan autó nincs.





#3 mesélj még... a többit sem venné be... persze.
Ha elindultam kuplunggal, 2-től 5-ig oda-vissza elváltogatok neked közlekedés közben bármennyiszer. Önindítóval indulva vittem már szervizbe szakadt kuplungbovdenes autót bő 10 km-re.





Nem emel ki a kuplung+kopott az 1-es szinkronja is.
A többit azért veszi be, mert azokon még jó, megfogja a csoportkerekeket.
De ha így jársz tovább, azokon is megdegel.





Nem emel ki a kuplung de azért a többit beveszi :DDDD
Na titeket lehetne jól lehúzni egy autószerelőnél.





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!